Puselita Skrevet 24. mars 2009 #1 Del Skrevet 24. mars 2009 Noen som vet noe om denne bunaden? Jeg er veldig interessert i hvordan den ser ut, og vil gjerne se bilder av den. Har søkt masse på nettet, men finner ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 25. mars 2009 #2 Del Skrevet 25. mars 2009 Om det er en "offisiell" bunad finner du den nok på Husfliden sine sider under rett fylke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselita Skrevet 28. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 28. mars 2009 Nei den er ikke der heller. Og det stemmer forresten ikke at alle "godkjente" bunader er avbildet der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #4 Del Skrevet 28. mars 2009 Det finnes en kvinnebunad fra Fosen. Den er rekonstruert av Solfrid Steigen Aune og informasjon om den fåes ved å ta kontakt med henne. (ifølge et kjapt google-søk og dagbladet på nett). Ellers er kystdrakten veldig fin kystdrakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bunad fra Fosen Skrevet 10. mai 2009 #5 Del Skrevet 10. mai 2009 Har du funnet bilder av den bunaden? Jeg har den selv og synes den er kjempefin, men ser at det ikke ligger ute et eneste bilde av den på nettet... Noen som vet noe om denne bunaden? Jeg er veldig interessert i hvordan den ser ut, og vil gjerne se bilder av den. Har søkt masse på nettet, men finner ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ellen_* Skrevet 11. mai 2009 #6 Del Skrevet 11. mai 2009 Har heller ikke funnet noen bilder på nettet, men om du tar en titt i "Norges bunader og samiske folkedrakter"* av Heidi Fossnes, så er det mye info og bilder der. Kapittelet om Trøndelag åpner med intervju med av Solfrid Steigen Aune, og selve drakten er beskrevet over to sider (276+277), med to fine bilder. Gøy å se en bunad som erkjenner at silke og finere stoffer VAR i bruk også her til lands. *Boka finnes på alle landets biblioteker, og i mange bokhandlere (nå også i paperback-utgave). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puselita Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk for svar:) hadde helt glemt denne tråden, men har fortsatt ikke funnet noe bilde. Men nå bærer turen rett til biblioteket! Takk Ellen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 #8 Del Skrevet 17. mai 2016 Ser det er en gammel tråd, men... Jeg falt helt for denne da jeg kom over den tilfeldig på nettet nå i kveld. Selv valgte jeg en blå trønderbunad da jeg konfirmerte meg for "hundre" år siden, men ville absolutt valgt denne nå om jeg kunne. Anonymkode: a2135...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå