Gå til innhold

~ Göteborg ~

Livets datter

Anbefalte innlegg

Skal kjøre til Göteborg imorgen, og overnatte en natt. I forbindelse med dette, lurer jeg på

:wink: Finnes det en hobbybutikk der?

:wink: Hvor er det rimelig å overnatte?

:wink: Noe annet man bør få med seg bortsett fra Liseberg?

:wink: Noen bra/spesielle butikker å anbefale?

...og en ting til: hvor lang tid tar det å kjøre dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar 3-4 timer å kjøre dit fra Oslo.

Aner ikke noe om overnatting desverre.

I Avenyen har de det meste,sikkert hobbybutikk også. :blunke:

På nettsidene til Gøteborg har de en kulturkalender som gir mange gode tips. Husker selvsagt ikke adressen dit nå,men søk på Gøteborg eller noe slikt.

Vero Moda har visst en utrolig flott butikk på 1000 kvm der. Jeg fant den ikke da jeg var der (hadde ikke ork til å lete),men hvis du ser den så tare jeg gjerne imot en rapport senere. :D

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Handle kan du gjøre i Norstan (like ved jernbanestajonen). Det er et kjempestort kjøpesenter. Mellom Norstan og Avenyen er det smågater med mange butikker.

Det er ca. 20 mil fra Svinesund til Göteborg og mesteparten av veien er fin motorvei (bortsett fra et lite stykke nord for Uddevalla). På denne strekningen bruker du knappe to timer. Men fra Oslo til Svinesund vil du få all ferietrafikken i morgen dersom du ikke kjører tidlig på dagen. Uten trafikk tar denne strekningen 1,5 timer cirka.

Billig overnatting vet jeg ikke så mye om, men det er mulig det er billig på Lisebergsheden (tror jeg det heter).

Gå inn på www.gulasidorna.se så finner du nok både hobbybutikk og overnatting. Der er det også kart slik at du ser hvor i byen det ligger.

God tur!

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Haga bør du få med deg, der er det kjempekoslig. Faktisk så ligger det en hobbybutikk der også ettersom jeg kan huske. Tar ca. 10 minutter å gå fra Avenyen til Haga. Haga er en utrolig koslig gate med blandning av gamle hus, brostensgater, mange kaféer og små butikker med alt fra antikt til design. Kan anbefale Sjöbaren i Haga med verdens beste fiskesuppe :wink:

Det er her TV-serien Albert och Herbert ble spilt inn hvis du husker den.

Vet ikke helt hva du er på jakt etter men jeg liker også å besøke designtorget når jeg er i Gøteborg

www.designtorget.se

Gøteborg er et eldorado for en shoppoholiker som meg!

Du har vel kanskje surfet litt på denne siden allerede: www.goteborg.com

God tur! Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall få med deg Haga ja, en kjempefin bydel! Og på vei til Göteborg stopper dere på Rasta Håby http://www.habymotell.com/ for å kjøpe mat eller is!

Utstillingen "Jorden sett fra himmelen" er på Gustav Adolfs Torg for tiden, hvis dere ikke har sett den er det absolutt på tide! Ellers er det vel Gothia Cup i helgen, så det kan være endel folk rundt om...

http://www.goteborg.com/ finner du en evenemangskalender som kan si deg hva som skjer i helga...

GOD TUR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...