Gjest Gjest_hmm_* Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 hvordan kan det være lov.det lurer jeg på.tenk å være født til å bare sitte i et lite bur å bli operert på..det er så groteskt at det er uten for min fatte evne.hvorfor er dette lov i norge,vi som prater om dyrevern..hjertet mitt blør for alle dyrene som har det vondt..å jeg kan ikke forstå hvordan mennesker som jobber med det kan være så groteske.har sett mye fra petas sine sider.skjult kamera i forsøks laboratorier i usa..og det var ikke noe vakkert syns.sov ikke på mange dager etterpå..aper i bur som ble påført store lidelser..
mysan Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Hmmm... ikke skal man gjøre forsøk på dyr, og ikke på mennesker. Skal man ha kurer og medisiner for alvorlige sykdommer? Man forsker ikke på dyr for moro skyld.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er glad i dyr, og det gjør vondt langt inn i hjerterota når jeg tenker på at dyr må lide for oss mennesker. Men jeg synes det er forskjell på dyreforsøk også da. Dyreforsøk som skal gi oss allergivennlige sminkeprodukter osv er bare sykt. Det er unødvendig og forkastelig at dyr skal måtte lide for slikt. Men når det gjelder dyreforsøk som har som mål å finne kur for kreft, aids og andre tilsvarende sykdommer, så aksepterer jeg det. Dyr har verdi, men mennesker betyr mye mer for meg. Jeg er derfor villig til å ofre 1000 mus for hver kreftpasient man kan redde. Kanskje har det å gjøre med at jeg har sett hvilket helvete kreftpasienter (og deres pårørende) lider seg gjennom før de dør. Om moren din og 20 hunder holder på å drukne i ei stri elv, hvem vil du redde?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Enig med de over. Noen dyreforsøk er nødvendige, mens andre ikke er det. Man er nesten nødt til å teste på levende dyr/mennesker om man skal finne medisiner. Disse medisinene kommer ofte dyr til gode. Også medisin til dyr blir testet på dyr. Er det bedre at dyr og mennesker dør av sykdommer vi lett kunne kurert hadde vi bare kunnet eksperimentere med medisiner? Forsøk som går på å teste sminke og andre unødvendige produkter er forkastelige. Ren forfengelighet fra menneskers side skal ikke forårsake lidelser hos dyr.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå