Gjest Dolphina Skrevet 10. juli 2003 #1 Skrevet 10. juli 2003 Hei! Har søkt litt å funnet det dere har skrevet om det siden jeg vurderer sterkt å kjøpe det. Men har fortsatt litt spørsmål. Hva slags type epilator har du? Hvilken kroppsdeler bruker du det på? Hvor lang tid tar det før det vokser ut igjen? Vet dette er veldig forskjellig fra person til person, men hvis mange svarer ser man jo et ca gjennomsnitt! -Silje
aline Skrevet 10. juli 2003 #2 Skrevet 10. juli 2003 Hva slags type epilator har du? Jeg bruker Philips Satin Ice. Men hadde nok valgt en enklere modell uten kjøledelen, da jeg ikke synes det gjør så vondt at jeg trenger å bruke den. Hvilken kroppsdeler bruker du det på? Ben og bikinilinjen. Hvor lang tid tar det før det vokser ut igjen? eh.. vettu, det husker jeg faktisk ikke, jeg bare tar det når det trengs jeg, men kanskje en gang i mnd? ikke mye oftere ihvertfall. Jeg synes epilator var ett kupp!! enkelt og greit, selv om det tar litt lenger tid en f.eks voks, men det er enklere å holde rent og mindre å gjøre før og etter.
Loco Skrevet 10. juli 2003 #3 Skrevet 10. juli 2003 Hvor lange må hårene være for at det tar tak? Lengre eller kortere enn ved voksing? Er ikke noe særlig å vente til hårene er nesten 1 cm før man kan fjerne dem! :-?
aline Skrevet 10. juli 2003 #4 Skrevet 10. juli 2003 De trenger ikke være lange. Epilator er en maskin med mange "pinsetter" som napper ut hårene, så hårene bør være lange nok til at du får tak i dem med en pinsett, det holder. Men min er litt dårlig på å få med de aller tynneste/ fineste hårene, da må jeg gjerne holde på en stund. Men så er det ikke alltid jeg er sååå nøye heller, at ethvert pittelite lyst minihår MÅ være borte.
Suzy Skrevet 10. juli 2003 #5 Skrevet 10. juli 2003 Jeg har en gammel Epilady fra Phillips (tror jeg da!!! - jeg er ikke god på merker). Den er helt fin. Bruker den på legger, lår og bikinilinje ca en gang i uka for å vedlikeholde. Alle hårene vokser i ulik fart, så det er greit å legge inn ei rutine på vedlikeholdet... Anbefaler den veldig. lite søl og greit å vende seg til. Syns ikke det gjør særlig vondt, men jeg sliter litt med å bruke den på inner/underlårene... der er det ømt. Det eneste aberet er at det tar ganske lang tid med den første skikkelige vårpussen (hvis du er som meg og ikke barberer leggene så mye om vinteren...) Suz
Gjest care Skrevet 10. juli 2003 #6 Skrevet 10. juli 2003 Jøss, her var det positive erfaringer med epilator. Jeg har alltid bare hørt negative, derfor hadde jeg bestemt at jeg ikke skulle ha en, men nå kan jeg vurdere det....
Suzy Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Jeg har blitt så lei av forsøk med kremer, skum, gel, barberhøvel, voksstrips, flytende voks.... Herregud!!! :o Tror jeg har prøvd ALT! Epilatoren er den ryddigste, mest holdbare og minst klinete metoden for hårfjerning jeg har vært borti. Det hjelper å ha aloevera, eller en sensitiv etterbarberings-krem/gel i nærheten etter bruk slik at du ikke får røde prikker, men bortsett fra det; Hurra! Suz
Gjest Dolphina Skrevet 10. juli 2003 #8 Skrevet 10. juli 2003 aline: Er det ikke no j***** vondt på bikinilinjen? Bruker du den ikke under armene? -Silje
Suzy Skrevet 10. juli 2003 #9 Skrevet 10. juli 2003 Bikinilinja går fint - under armene er utelukket for min del. AU! :o Suz
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #10 Skrevet 10. juli 2003 Blander meg litt borti denne tråden med et spørsmål. Jeg kjøpte en epilator fra Braun på lørdag. Den har "kjøleputer" så den skal virke slik som Philips Satin Ice. Dessuten var det med et nybegynnerhode (færre pinsetter) som skulle hindre at det gjorde så veldig vondt og et vanlig barbermaskinhode. Jeg har ikke prøvd den ennå, bl.a. fordi jeg venter på litt mer "pels". Men jeg leste også i bruksanvisningen at man skulle tørke av hodet med sprit. Så da er mitt spørsmål; gjør dere det og i så fall hva slags sprit bruker dere? Beklager Silje for at jeg blander meg borti tråden din. Jeg kan dessverre ikke komme med svar på dine spørsmål ennå, men jeg har først og fremst tenkt å bruke epilatoren på leggene. Vil nok prøve meg frem på bikinilinjen og under armene også, men jeg har vokset under armene en gang og det gjør jeg aldri mer! I min bruksanvisning sto det at hårene ble borte ca. 4 uker. Hilsen Lille meg
aline Skrevet 10. juli 2003 #11 Skrevet 10. juli 2003 Syntes bikinilinja var vond første gangen jeg gjorde det, men så gikk det så mye bedre ved neste forsøk, så nå gjør jeg det fast. Under armene har jeg ikke helt turt å forsøke enda, litt fordi jeg er redd jeg ikke skal komme ordentlig til.... pleier å strekke litt i huden for å få med alt, og det er jo litt vanskelig under armene, dessuten så synes jeg det går helt greit å bruke høvel under armene, det går kjapt i dusjen, og blir sjelden eller aldri rød eller sår der. Jeg fikk litt prikker i starten, men så fikk jeg hint fra søstersen min om at dersom jeg skrubbet huden med hampvott før og etter hårfjerning, for å rense huden/porene, og smurte etterpå (bruker 98%AloeVera, fåes på helsekost og apotek) så gikk det mye bedre, og etter det har jeg ikke mer røde prikker verken her eller der. Det står ingenting om å rense epilatoren med sprit i bruksanvisningen min (tror jeg...), men jeg skyller den godt under vaaarmt vann og bruker medfølgende børste på den for å rense den etter hver bruk, det har holdt på min foreløpig ihvertfall. Care, det er verd ett forsøk spør du meg, mange som sa at det var sååå vondt, men jeg synes ikke det, og det er som Suzy sier veldig enkelt og rent å gjøre.
Suzy Skrevet 10. juli 2003 #12 Skrevet 10. juli 2003 Jeg renser heller ikke epilatoren min med sprit - bare med vann og den børsten som er med i pakningen. Det klarer seg fint det Det er ikke så enkelt å epilere der det er mange hudfolder - epilatoren kniper hårene (som en pinsett) og napper dem ut, så om du skulle være så uheldig å få noe i klem... :o Har lyst til å øve så jeg klarer å bruke den overalt, men det går gradvis. Det er forresten lurt å epilere etter et bad, eller en god, varm dusj fordi huden lettere slipper hårene da. Suzy
Gjest Snuppa5 Skrevet 10. juli 2003 #13 Skrevet 10. juli 2003 Hærregud, jeg synes dere er tøffe som ikke synes dette gjør vondt.....' Jeg kjøpte Philips satin ice for et år siden og greide bare og barbere en halv legg....den ligger fortsatt i kommoden.
Gjest Clea Skrevet 10. juli 2003 #14 Skrevet 10. juli 2003 Hei! Jeg kjøpte en Phillips Satin Ice (beauty....) for bare litt siden. Jeg brukte først på bikini-linjen, så i armhulene og til sist på bena. Av alle de plassene syntes jeg det gjorde mest vondt på baksiden av leggen (oppe...au!!)... (Når du tar under armhulene gjør det vondt de 10 første sekundene, så merker du ikke så mye etter det fordi huden venner seg til det....) :D Syntes det er lettvint, og renslig å bruke epilator! (eneste negative er at jeg har "babyhår" på bena...dvs små babyhår OG vanlige "normale hår på bena...når jeg epilerer blir babyhårene værende...og det samme gjelder hvis jeg vokser bena...de forsvinner med andre ord bare med høvlel....argh..... ) Mvh Clea
VesleBråka Skrevet 10. juli 2003 #15 Skrevet 10. juli 2003 Jeg pleier å frese litt over stykket jeg skal ta fort først en runde eller to, så nervene får skrike fra seg, så blir det ikke "nye" nerver som får behandling hele tiden. Jeg forestiller meg at hjernen får "neurotic overload" hehe, og ikke klarer å ta imot smertesignalene etterhvert, derfor gjør det ikke så vondt. Jeg gjør legger, klarer ikke lår foreløpig, har aldri prøvd bikinilinje eller armhuler. Det hadde vært no' det.. Bruker ikke sprit, selv om jeg ser verdien i det når du sier det. Hampvott var lurt triks istedet for fresing, det skal jeg prøve :blunke:
linzi Skrevet 11. juli 2003 #16 Skrevet 11. juli 2003 eg kjøpte ein boks med varm voks for ein stund siden, prøvde den på leggen.. aldri meir seier eg bare... er det like vondt med epilator... kor mykje koster den, og kor får du kjøpt den...var i Tyrkia, og der skal det liksom vere billigt, men der såg eg den kosta mangen hundre kroner... men det er vell kanskje verdt det vist den varer lenge... forresten, tar den lang tid å bruke? er det sån vist du plutselig skal på stranda og du har hår på beina så kan du bruke den???
Suzy Skrevet 11. juli 2003 #17 Skrevet 11. juli 2003 Det er med epilering som med voks at det lønner seg å ta det litt før du skal ut i sola... Jeg syns ikke det er så veldig vondt, men det er en tilvenningssak. Når det gjelder prisen - tenk deg hvor mange voksstrips, kremer og annet rart du får for den prisen så ser du at det lønner seg.... Suz
Lenemor Skrevet 11. juli 2003 #18 Skrevet 11. juli 2003 Har aldri tengt på å kjøpe en epilator men bør nok gjøre det nå!! Virker enklere enn høvel og skum, og voks da, for noe trasige greier :x den virker jo ikke i det hele tatt :o Det blir nok epilator på meg nå ja :D
Loco Skrevet 12. juli 2003 #19 Skrevet 12. juli 2003 Epilator er herved kjøpt og testet! Den er genial! :D Var ikke akkurat deilig å bruke den, men slett ikke ille. Har vokset bena i flere år og har nok blitt mindre følsom. Ble iallefall kvitt alle de små hårene som sitter igjen ved voksing, og slipper heretter å ha en periode der hårene er for korte for voksing og for lange til å gå i skjørt/korte bukser! 895,- kostet vidunderet hos Idéel, merke Braun.
linzi Skrevet 21. juli 2003 #20 Skrevet 21. juli 2003 Såg ein epilator i ELLOS katalogen...den kosta 300 kr.... er den like god som de du kjøper til 8-900 kroner......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå