Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har du noen gang blitt banket opp av din kjære ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Har du noen gang blitt banket opp av din kjære ?

Det har nok du siden du spør :(

Gjest Gjest
Skrevet

Nei det har jeg ikke. Å hvist jeg har blitt det, så har han ikke vært min kjære i det øyeblikket han startet mishandlingen. Sånne vil man ikke ha, de mennene som banker opp sin kvinne er søppel i mine øyne, å hvem vil ha søppel?

Skrevet

Nei, det har jeg heldigvis ikke. Men om det hadde skjedd, håper jeg at jeg ville fortalt noen om det, og forhåpentligvis kommet meg unna. Menn (eller kvinner) som slår, har lite respekt for partneren sin.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, aldri. Men har vært sammen med en med psykopatiske trekk og han mishandla meg psykisk. Vel så ille det

Gjest Gjest
Skrevet
Det har nok du siden du spør :(

Nei det har jeg nok ikke.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei det har jeg ikke. Å hvist jeg har blitt det, så har han ikke vært min kjære i det øyeblikket han startet mishandlingen. Sånne vil man ikke ha, de mennene som banker opp sin kvinne er søppel i mine øyne, å hvem vil ha søppel?

Men om en dame gjør det da?

Jeg ble "banket" opp av kjæresten når hun var dritings,jeg fikk masse blåmerker og bitemerker,dagen etter husker hun ikke så mye av hva som skjedde.

Hun som var sjåfør og kjørte oss hjem etter byturen fortalte litt ut på dagen til henne hva hun hadde gjort mot meg,hun ble ganske rar,hun unnskylla seg så det rakk etterpå,samme som en mann ville gjort tenker jeg.

Hva synes dere om dette,er det greit så lenge det er en dame som står for volden?

Skrevet

Jeg synes at å bruke vold mot partneren er like ille uansett om det er en mann eller en kvinne som gjør det.

Og at man er full, er ingen unnskyldning. Men det er en veldig god grunn til å slutte å drikke.

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg har blitt banket opp av en tidligere samboer, jeg holdt ut i 4 måneder etter at det begynte. Ga han sjangse på sjangse til å skjerpe seg, men tilslutt klarte jeg ikke mere. Jeg fortalte ham at jeg kom til å flytte ut. Da fikk jeg min verste omgang hittil, endte opp med blåveis,blåmerker,hjernerystelse og brukket brystbein.. Dette er nå snart to år siden, og det fysiske har grodd, men det psykiske henger fremdeles igjen. Unner ikke min verste fiende å gå gjennom noe sånt!

Og som svar til en av brukerne lengre opp, det er faktisk like ille uansett om det er mannen eller dama i forholdet som utøver volden.

Gjest Gjest
Skrevet
Men om en dame gjør det da?

Jeg ble "banket" opp av kjæresten når hun var dritings,jeg fikk masse blåmerker og bitemerker,dagen etter husker hun ikke så mye av hva som skjedde.

Hun som var sjåfør og kjørte oss hjem etter byturen fortalte litt ut på dagen til henne hva hun hadde gjort mot meg,hun ble ganske rar,hun unnskylla seg så det rakk etterpå,samme som en mann ville gjort tenker jeg.

Hva synes dere om dette,er det greit så lenge det er en dame som står for volden?

Om en mann får juling av ei dame. Er han en svekling hadde dama mi slått meg så hadde jeg lagt henne i bakken og holdt henne nede til hun roa seg

Skrevet

Nei, aldri.

Gjest Gjest_Kita_*
Skrevet

Nei, har aldri blitt banket opp. Og hadde min kjære gjort det hadde han ikke lenger vært min kjære.

Til deg som spør om det er greit om dama slår: Nei, det er selvsagt ikke greit.

Men en liten nyanseforskjell finnes likevel. Det handler ikke om kjønn i utgangspunktet, men om fysisk styrke. Jeg synes det er verre om den sterkeste i forholdet er den som slår (enten det er dame eller mann), fordi den svakeste da ikke har mulighet til å forsvare seg. Akkurat som det er feigt av en 15-åring å denge løs på en 7-åring. Om det er den svakeste som slår så har i allefall offeret mulighet til å forsvare seg og slippe unna slagene. Men mange får seg ikke til å slå tilbake, så derfor lar de seg mishandle av en som er fysisk svakere enn dem selv. Da går det egentlig over til psykisk mishandling i mine øyne, og det er vel så ille som fysisk.

Gjest Gjest
Skrevet
Om en mann får juling av ei dame. Er han en svekling hadde dama mi slått meg så hadde jeg lagt henne i bakken og holdt henne nede til hun roa seg

Barskingen! :fnise:

De blir utrolig sterk når de er full,selvfølgelig holdt jeg henne fast,det var i en bil dette skjedde,ikke så veldig mange måter og holde henne fast på når det er så trangt.

Så vil man jo ikke skade de heller.

Gjest Gjest
Skrevet
Nei, har aldri blitt banket opp. Og hadde min kjære gjort det hadde han ikke lenger vært min kjære.

Til deg som spør om det er greit om dama slår: Nei, det er selvsagt ikke greit.

Men en liten nyanseforskjell finnes likevel. Det handler ikke om kjønn i utgangspunktet, men om fysisk styrke. Jeg synes det er verre om den sterkeste i forholdet er den som slår (enten det er dame eller mann), fordi den svakeste da ikke har mulighet til å forsvare seg. Akkurat som det er feigt av en 15-åring å denge løs på en 7-åring. Om det er den svakeste som slår så har i allefall offeret mulighet til å forsvare seg og slippe unna slagene. Men mange får seg ikke til å slå tilbake, så derfor lar de seg mishandle av en som er fysisk svakere enn dem selv. Da går det egentlig over til psykisk mishandling i mine øyne, og det er vel så ille som fysisk.

Da er det jo ikke greit.

Vold har ingen nyanseforskjeller,vold er vold!

Skrevet

Ja, vold er vold. Men man kommer likevel ikke unna at det er forskjell på ett enkelt slag som ikke setter fysiske spor, og grov vold som utgjør fare for liv og helse, og som f.eks. kan føre til at personen frykter for sitt eget eller sine barns liv. Vold er ydmykende uansett og det er aldri greit, men det er også forskjeller. Dessuten vil jeg si det er forskjell på vold som er en del av en psykisk terror, og et slag som skjer én eneste gang i et svakt øyeblikk, i et ellers godt forhold. Man skal være forsiktig med å unnskylde vold, og det ville jeg aldri gjøre. Men jeg ser for meg at det fins tilfeller hvor vold kan tilgis, dersom offeret ikke har tatt varig psykisk eller fysisk skade, og voldsutøveren innser hva h*n har gjort og f.eks. også søker hjelp. Men hvis jeg hadde en bekjent som ble slått, ville jeg ikke se det som min rolle å oppfordre noen til å tilgi. Personen må kjenne hva som er rett for seg selv. I mange tilfeller vil det beste være å gå.

Gjest Gjest
Skrevet
Da er det jo ikke greit.

Vold er aldri greit, men selvsagt er det nyanseforskjeller.

Eller vil du si at det er samme sak om en voksen mann slår en annen voksen mann, som hvis denne voksne mannen slår en treåring? Er det ikke forskjell? Det er ikke greit at en mann slår en annen mann, men det er MYE verre om han slår et barn.

Gjest Gjest
Skrevet
Vold er aldri greit, men selvsagt er det nyanseforskjeller.

Eller vil du si at det er samme sak om en voksen mann slår en annen voksen mann, som hvis denne voksne mannen slår en treåring? Er det ikke forskjell? Det er ikke greit at en mann slår en annen mann, men det er MYE verre om han slår et barn.

Hva er det du ikke skjønner med IKKE greit?

Er det IKKe greit så er det IKKE greit Ikke sant?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner en som er kjempesterk, men ifølge ham selv er dama hans enda sterkere... Noen damer er veldig sterke fysisk, det fins jo kvinnelige bodybuildere og vektløftere som kan løfte mye.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er det du ikke skjønner med IKKE greit?

Er det IKKe greit så er det IKKE greit Ikke sant?

Hvis man lever i en enkel svart-hvit verden så. Min verden er langt mer komplisert og nyansert enn som så. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis man lever i en enkel svart-hvit verden så. Min verden er langt mer komplisert og nyansert enn som så. ;)

Du må jo være kvinne! :fnise:

Ikke rart det er så mange kvinner som blir utsatt for vold gang på gang av samme mann/type. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...