Gjest Charming Skrevet 24. mars 2009 #1 Skrevet 24. mars 2009 Jeg fikk nettopp en mail med tilbud om mobildeal - 624/mnd for 3000 ringeminutter og ringeminutter 3000 SMS. Jeg vet selv at jeg hadde spart penger på det, men er dette et seriøst selskap? Finner ikke så mye om det på nettet, og internettsidene deres er ikke de beste i verden. http://www.mobildeal.no
Aftensol Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Syntes ikke det var en god deal jeg... Ville heller ha valgt friprat fra telenor til 229kr i mnd, da får du 3000 ringeminutter, http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnem...iprat/index.jsp Og lagt på en av disse sms pakkene alt etter hvor mange sms du sender i mnd.. http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...r/smspakker.jsp Hvis du sender mange sms tar du superSMS til 199kr mnd, og betaler da 429kr i mnd... Men nå er superSMS "kun" 2000 sms i forhold til det andre.... Så alt etter om du faktisk vil sende 3000 sms i mnd eller om det holder med 2000.... Og om mobil selskapet: Har aldri hørt om de før... (bruker selv løsningen over og er veldig fornøyd, men har mindre sms pakke...)
Gjest Charming Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Syntes ikke det var en god deal jeg... Ville heller ha valgt friprat fra telenor til 229kr i mnd, da får du 3000 ringeminutter, http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnem...iprat/index.jsp Og lagt på en av disse sms pakkene alt etter hvor mange sms du sender i mnd.. http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...r/smspakker.jsp Hvis du sender mange sms tar du superSMS til 199kr mnd, og betaler da 429kr i mnd... Men nå er superSMS "kun" 2000 sms i forhold til det andre.... Så alt etter om du faktisk vil sende 3000 sms i mnd eller om det holder med 2000.... Og om mobil selskapet: Har aldri hørt om de før... (bruker selv løsningen over og er veldig fornøyd, men har mindre sms pakke...) Det så jo ut som en lidlig god idè da du! Men, hvordan er det med oppstartsprisen? Det kan jo fort bli en del hvis man ringer mange samtaler da:O Hittil denne mnd har jeg hatt 146 samtaler. Det blir 115 kr. 429+115 = 544. Joda, det er fortsatt billigere gitt Det jeg IKKE får til å stemme er www.telepriser.no der man kan skrive inn forbruket sitt. Der kommer Telenor FriPrat laaangt ned på listen. Er dette pga jeg har lagt til så mange SMS, og den ikke skjønner at jeg skal ha sånn SMS-pakke tror du? Endret 24. mars 2009 av Charming
Aftensol Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Det så jo ut som en lidlig god idè da du! Men, hvordan er det med oppstartsprisen? Det kan jo fort bli en del hvis man ringer mange samtaler da:O Hittil denne mnd har jeg hatt 146 samtaler. Det blir 115 kr. 429+115 = 544. Joda, det er fortsatt billigere gitt Det jeg IKKE får til å stemme er www.telepriser.no der man kan skrive inn forbruket sitt. Der kommer Telenor FriPrat laaangt ned på listen. Er dette pga jeg har lagt til så mange SMS, og den ikke skjønner at jeg skal ha sånn SMS-pakke tror du? Det er nok fordi telepriser ikke tar med sånne tilleggstjenester som de smspakkene ja... Hvis man sender veldig mye melding, og ikke har en av de pakkene så lønner jo ikke abonnementet seg... Men kan forresten også binde abonnementet og få billigere telefon, men da går månedsprisen opp til 399kr for å sponse telefonen.. Men da får man som regel fra 1400kr til 1800kr i avslag på telefonen (avhengig av telefon modell)
freezepop Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Uten spesifikke detaljer om selskapet anbefaler jeg deg STERKT å ikke ta imot noe sånn, særlig hvis du fikk tilbudet på mail uten å ha spurt om det. For det første er det VELDIG lite informasjon til å være et teleselskap, hvilket nett er de på? Hvor god dekning er det? Bruker de telenor sitt nett, eller kansje network of norway, kan jo være en ekstrem forskjell på om du i det hele tatt får dekning på telefonen din. Men dette står det altså ingenting om. Faktisk, når jeg ser etter kan det virke som et UNDERSELSKAP eller datterselskap av Network of Norway, som ettersom jeg har hørt er et ganske møkkete selskap med elendig og ustabil dekning. For det andre er det økonomiske nedgangstider (som du sikkert har fått med deg), og hardt hardt hardt for små selskaper. Om du har hørt om Fortel så var jo de på full vei oppover med veldig gode priser, men pga økonomikrisa ble de ganske plutselig slått konkurs. For det tredje synes jeg dette ser MØKKAdyrt ut!? Hva med NetCom flexitalk med SMS mania? Ringer eller melder du mest?
Gjest Charming Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Hei freezepop og takk for svar Mange gode poenger, og jeg tror vel kanskje jeg får innse at det var en dårlig idè det der med mobildeal. Jeg både ringer og sender en del mld. Sender rundt 500 - 1000 mld i mnd - og ringer sa 2000 - 2300 min - fordelt på ca 200 samtaler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå