dreia Skrevet 30. mars 2009 Forfatter #41 Skrevet 30. mars 2009 Okei, da synes jeg dere skal gjøre det Men forbered dere på at utredning kan ta lang tid, så jo fortere dere kommer igang desto bedre! For vår del så ble jeg gravid før timen vi skulle ha for å få papirene! Så det gikk ganske kjapt, men legen sa at det gjerne tok oppimot ett år før prøvesvarene kom, så da tenkte vi på at vi heller bare kunne prøve, og det gikk Lykke til iallefall Henvisning er allerede blitt sendt, så nå venter papirene våre allerede i køen til fertilitetsseksjonen ved sykehuset. Legene som konstaterte den siste aborten, anslo ventetida til å være ca. 3-4 måneder, og på sidene til St Olav står det 12 uker, så vi prøver å smøre oss med en tålmodighet ihvertfall jeg ikke har. Men vi har allerede tatt blodprøver, slik at de skal være ferdig analysert når vi endelig får time. Så vi håper det ikke tar så altfor lang tid, dette her. *krysser fingrene* Jeg håper bare vi får time før sommerferien. Hvis ikke, kan ventetida bli fryktelig lang.
Minnimusepus Skrevet 31. mars 2009 #42 Skrevet 31. mars 2009 Henvisning er allerede blitt sendt, så nå venter papirene våre allerede i køen til fertilitetsseksjonen ved sykehuset. Legene som konstaterte den siste aborten, anslo ventetida til å være ca. 3-4 måneder, og på sidene til St Olav står det 12 uker, så vi prøver å smøre oss med en tålmodighet ihvertfall jeg ikke har. Men vi har allerede tatt blodprøver, slik at de skal være ferdig analysert når vi endelig får time. Så vi håper det ikke tar så altfor lang tid, dette her. *krysser fingrene* Jeg håper bare vi får time før sommerferien. Hvis ikke, kan ventetida bli fryktelig lang. Oi, jøss så kjøpt det gikk. Skal si dere er ivrige etter å få dette gjort, det er jo bra Vi hadde ikke tatt noen prøver før vi skulle ha timen vi, så vi måtte ha ventet på time på sykehuset og i det hele tatt, så det ble så lenge å vente! Men 3-4 mnd går jo kjempefort, da kan du trøste deg med at du kan kose deg i sommer. Jeg har sagt til mannen at nestegang så får vi begynne å prøve i august, så kan jeg nyte sommeren! Kommer nok til å savne tubekjøring og et glass vin i sola *Satser på dere får time før ferien*
dreia Skrevet 31. mars 2009 Forfatter #43 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Oi, jøss så kjøpt det gikk. Skal si dere er ivrige etter å få dette gjort, det er jo bra Vi hadde ikke tatt noen prøver før vi skulle ha timen vi, så vi måtte ha ventet på time på sykehuset og i det hele tatt, så det ble så lenge å vente! Men 3-4 mnd går jo kjempefort, da kan du trøste deg med at du kan kose deg i sommer. Jeg har sagt til mannen at nestegang så får vi begynne å prøve i august, så kan jeg nyte sommeren! Kommer nok til å savne tubekjøring og et glass vin i sola *Satser på dere får time før ferien* Det gikk slag i slag da tredje aborten først ble oppdaget. Vi har faktisk ikke hatt en finger med i spillet i det hele tatt, alt er i regi av legene som konstaterte aborten. (Men at det går så fort, passer jo oss utmerket. ) Blodprøvene ble tatt allerede dagen etter, da jeg var innom sykehuset for å få Cytotec-pillene for å bli ferdig med aborten. (Jeg ser det er flere som ikke får tatt disse prøvene mens de er gravide, så jeg er spent på om de vil gi "riktig" resultat, men vi får bare stole på at legene - deriblant minst en overlege - vet hva de gjør. ) Egentlig håper jeg at vi kan begynne å prøve før sommeren, selv om jeg skjønner at det nok vil holde hardt med tanke på utredningen. Faktisk så er nok sommeren den tida det er minst aktuelt for meg å drikke alkohol. Da er det verre med høst, vinter og vår, med mange sosiale "happenings" på jobb som alltid involverer større (og en sjelden gang mindre) mengder alkohol. Endret 31. mars 2009 av dreia
Gjest Snuppemamma! Skrevet 4. juni 2009 #44 Skrevet 4. juni 2009 Hei Hei! Det samme har skjedd meg! Testet også faktisk den 06.03.09. Var det noe mystisk med denne dagen?? Regner med du har fåt svar på ny test nå. Jeg tok ny test nå den 02.06 så jeg venter spent på svar. Er jo delvis beroliget, siden jeg har lest at dette skjer flere også. Men samtidig full av panikk. Legen sier det er 0 grunn til bekymring, men man vet jo aldri 100%. testen min ble sendt inn til folkehelsen og testet videre der. der viste den seg negavtiv. Men måtte alikevel ta ny test for å utelukke at det var nysmitte. Kan ikke se for meg at jeg har vært i risokogruppen, det må i såfall ha vært feilstikk hos doktoren når jeg tok prøvene, men sannsynligvis så kan jeg vel senke skuldrene og nyte graviditeten min, håper jeg... Alikevel.. det er litt mye "sommerfugler" og mageont hr i gården...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå