Dizzy Skrevet 24. mars 2009 #1 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Da har jeg fått selvangivelsen min, og oppdager at jeg har tjent 2624 kr over grensen når det gjelder omgjøring fra lån til stipend. Grensen i 2008 var på 122 247 kr og jeg har altså tjent 124 871 kr. Jeg har allerede fått omgjort deler av lånet til stipend i 2008, blir alt dette omgjort til lån igjen siden jeg har tjent over grensen? Endret 24. mars 2009 av Dizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 24. mars 2009 #2 Del Skrevet 24. mars 2009 Da har jeg fått selvangivelsen min, og oppdager at jeg har tjent 2624 kr over grensen når det gjelder omgjøring fra lån til stipend. Grensen i 2008 var på 122 247 kr og jeg har altså tjent 124 871 kr. Jeg har allerede fått omgjort deler av lånet til stipend i 2008, blir alt dette omgjort til lån igjen siden jeg har tjent over grensen? Nei, det er en prosentsats på hver kroner du har tjent over grensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Ok, da kan det vel ikke blir så veldig ille iom at jeg har tjent bare et par tusen kr over grensen. Noen som vet hvor stor denne prosenten er? Endret 24. mars 2009 av Dizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 24. mars 2009 #4 Del Skrevet 24. mars 2009 Oppdaget det samme jeg også, litt kjipt, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #5 Del Skrevet 24. mars 2009 Vil alle bli tatt, eller tar de kun stikkprøver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andale Skrevet 24. mars 2009 #6 Del Skrevet 24. mars 2009 De gjør om noen prosenter ja, står klart på lånekassen sine nettsider om dette (sjekka selv i dag, var "heldigvis" under grensen) Er ikke store greiene som blir gjort om til lån igjen, men husker ikke exact. Stod forresten også at det kan hende denne omgjøringen ikke skjer før om noen år... Ikke nødvendigvis med en gang lissom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizz84 Skrevet 24. mars 2009 #7 Del Skrevet 24. mars 2009 Da har jeg fått selvangivelsen min, og oppdager at jeg har tjent 2624 kr over grensen når det gjelder omgjøring fra lån til stipend. Grensen i 2008 var på 122 247 kr og jeg har altså tjent 124 871 kr. Jeg har allerede fått omgjort deler av lånet til stipend i 2008, blir alt dette omgjort til lån igjen siden jeg har tjent over grensen? Jeg tjente selv bare en tusenlapp over for noen år siden, og stipendet ble gjort om til lån! Utrolig surt, og betaler ennå på det dumme studielånet som jeg var så sikker på at jeg ikke hadde siden jeg kun søkte om stipendet. Men neida, alt ble gjort om til lån da de fikk vite om det. Jeg var overhodet ikke klar over dette selv, klaget men her var det ingen bønn, må betale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 24. mars 2009 #8 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg tjente selv bare en tusenlapp over for noen år siden, og stipendet ble gjort om til lån! Utrolig surt, og betaler ennå på det dumme studielånet som jeg var så sikker på at jeg ikke hadde siden jeg kun søkte om stipendet. Men neida, alt ble gjort om til lån da de fikk vite om det. Jeg var overhodet ikke klar over dette selv, klaget men her var det ingen bønn, må betale! men noen tusenlapper over grenser omgjør ikke hele stipendet til lån... så hvis det har skjedd er det en feil en plass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lizz84 Skrevet 24. mars 2009 #9 Del Skrevet 24. mars 2009 men noen tusenlapper over grenser omgjør ikke hele stipendet til lån... så hvis det har skjedd er det en feil en plass Merkelig?! Jeg som klaget og greier, men de sto på sitt. Dette skal jeg sjekke opp igjen. Vet du om det er for sent å ta opp saken igjen? Snakk om at jeg fikk krav om å betale tilbake for litt over ett år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 25. mars 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 25. mars 2009 Jeg tjente selv bare en tusenlapp over for noen år siden, og stipendet ble gjort om til lån! Utrolig surt, og betaler ennå på det dumme studielånet som jeg var så sikker på at jeg ikke hadde siden jeg kun søkte om stipendet. Men neida, alt ble gjort om til lån da de fikk vite om det. Jeg var overhodet ikke klar over dette selv, klaget men her var det ingen bønn, må betale! Jeg har lest litt på Lånekassen sine sider nå, og har forstått det slik at hele stipendet blir IKKE gjort om til lån. Det er bare en viss prosent av det beløpet som overstiger grensen på 122 224 kr. Så om jeg hadde vært deg hadde jeg tatt kontakt med Lånekassen igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå