Gå til innhold

Brun pelsbille!

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt-gjest
Skrevet

Hei, hadde i sommer brune pelsbiller på sommer, trodde jeg klarte å få bukt med dette, men nå har de vist seg på samme plass igjen! :sjokk:

De er på en seng. Å tømme rommet helt er uaktuelt og svært vanskelig da det er veldig fult og ingen plass å ha tingene. Har støvsuget som en GAL! Sist gang støvsuget jeg i flere uker, hver dag!

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.... :sukk:

Er det noen her som har tips til hva som kan drepe de. Vil salmiakk virke??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Aner ikke hva som kan ta knekken på dem - vet ikke hva pelsbiller er engang... Men hva med noe insektsspray da, det finnes jo for alle mulige kryp?

Gjest Glør
Skrevet

Du vil aldri få drept alle med å støvsuge, så da vil de fortsette å formere seg. Det beste er å finne kilden, er det pelsbiller formerer de seg gjerne i pelsverk, og det kan være både i rommet, eller over eller ved siden av. Finner du kilden bør denne kastes/behandles.

Hvis du vil bli kvitt dem må det behandles mot dem, og det bør gjøres av profesjonelle. Du må også være foreberedt på å tømme rommet, selv om det er upraktisk.

Gjest Gjest
Skrevet

Du burde nok tømme rommet, rydde i alt, riste, støvsuge og legge ned på nytt. I grunn rart om de KUN er på det ene rommet, for de forflytter seg. Eneste at de gjemmer seg og ses oftest der de ikke blir plaget.

De lever vel fint 3 mnd uten mat, og de lever av støv og hva de finner.

Du kan prøve å sette ut salmiakk i skåler. Det dreper ikke krypa, men kan forhåpentligvis få dem til å dra andre steder.

Der jeg bodde en gang rev jeg hele leiligheten, gulver, lister, tapet, kjøkken, bad osv. Lot det stå en stund før jeg pusset opp g satt inn møbler, men disse forbaska kreka kom tilbake, pent og forsiktig. De vandrer gjennom luftekanaler, så det var antagelig ikke min leilighet som var problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...