Gå til innhold

får ikke selvangivelsen min...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_malin_*
Skrevet

Logget inn på Altinn.no

Der får jeg følgende beskjed vedr selvangivelsen min :

Du får skatteoppgjør til høsten fordi skattekontoret vil trenge ekstra tid til likningsbehandlingen.

Dersom du ønsker å innbetale tilleggsforskudd, må dette gjøres til Oslo kemnerkontor.

Hva er dette for noe tull????

Skal ikke ALLE få den i april.. Er ikke selvstendig næringsdrivende.. en helt normal arbeidstaker som i fjor også var sykmeldt og gikk ut i permisjon og fikk da penger av NAV, men skulle da ikke ha noen betydning.. arg.. hva er dette???

Mener jeg skal ha igjen endel i år

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Logget inn på Altinn.no

Der får jeg følgende beskjed vedr selvangivelsen min :

Du får skatteoppgjør til høsten fordi skattekontoret vil trenge ekstra tid til likningsbehandlingen.

Dersom du ønsker å innbetale tilleggsforskudd, må dette gjøres til Oslo kemnerkontor.

Hva er dette for noe tull????

Skal ikke ALLE få den i april.. Er ikke selvstendig næringsdrivende.. en helt normal arbeidstaker som i fjor også var sykmeldt og gikk ut i permisjon og fikk da penger av NAV, men skulle da ikke ha noen betydning.. arg.. hva er dette???

Mener jeg skal ha igjen endel i år

Når de mistenker at du forsøker å snyte, tar det gjerne litt lengre tid.

Gjest Gjest_malin_*
Skrevet

*haha*

ja kanskje de mistenker meg for å snylte, endelig litt action ;)

fra spøk til alvor : det tror jeg er ganske så utenkelig.. kun mottat vanlig lønn fra arbeidsgiver og penger fra NAV da jeg gikk ut i fødselspermisjon..

merkelig!

Gjest Gjest
Skrevet

Om du poster denne i økonomiforumet, så får du kanskje vettuge svar.

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk samme beskjed da jeg logget inn i dag. Så jeg ringte for å spørre jeg :)

Fikk da til svar at det var en av to grunner til at dette skjedde. Enten hadde de mottatt noe av grunnlaget (fra arbeidsgiver/bank/NAV/etc) for sent eller så var man næringsinntekt.

De jobber med disse også og vi kom til å få beskjed så fort den lå klar :)

Gjest Gjest
Skrevet

Skatteoppgjøret er ikke selvangivelsen. Skatteoppgjøret er resultatet av skattekontoret behandling av selvangivelsen din. Så når det står at du først får skatteoppgjøret i oktober betyr det ikke at du ikke vil få selvangivelsen nå i april eller at du ikke skal levere i slutten av april. At du får skatteoppgjør i oktober betyr bare at du ikke får resultatet av behandlingen av selvangivelsen din på hovedoppgjøret i juni.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...