Gjest Gjest_malin_* Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Logget inn på Altinn.no Der får jeg følgende beskjed vedr selvangivelsen min : Du får skatteoppgjør til høsten fordi skattekontoret vil trenge ekstra tid til likningsbehandlingen. Dersom du ønsker å innbetale tilleggsforskudd, må dette gjøres til Oslo kemnerkontor. Hva er dette for noe tull???? Skal ikke ALLE få den i april.. Er ikke selvstendig næringsdrivende.. en helt normal arbeidstaker som i fjor også var sykmeldt og gikk ut i permisjon og fikk da penger av NAV, men skulle da ikke ha noen betydning.. arg.. hva er dette??? Mener jeg skal ha igjen endel i år
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Logget inn på Altinn.no Der får jeg følgende beskjed vedr selvangivelsen min : Du får skatteoppgjør til høsten fordi skattekontoret vil trenge ekstra tid til likningsbehandlingen. Dersom du ønsker å innbetale tilleggsforskudd, må dette gjøres til Oslo kemnerkontor. Hva er dette for noe tull???? Skal ikke ALLE få den i april.. Er ikke selvstendig næringsdrivende.. en helt normal arbeidstaker som i fjor også var sykmeldt og gikk ut i permisjon og fikk da penger av NAV, men skulle da ikke ha noen betydning.. arg.. hva er dette??? Mener jeg skal ha igjen endel i år Når de mistenker at du forsøker å snyte, tar det gjerne litt lengre tid.
Gjest Gjest_malin_* Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 *haha* ja kanskje de mistenker meg for å snylte, endelig litt action fra spøk til alvor : det tror jeg er ganske så utenkelig.. kun mottat vanlig lønn fra arbeidsgiver og penger fra NAV da jeg gikk ut i fødselspermisjon.. merkelig!
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #4 Skrevet 24. mars 2009 Om du poster denne i økonomiforumet, så får du kanskje vettuge svar.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #5 Skrevet 24. mars 2009 Fikk samme beskjed da jeg logget inn i dag. Så jeg ringte for å spørre jeg Fikk da til svar at det var en av to grunner til at dette skjedde. Enten hadde de mottatt noe av grunnlaget (fra arbeidsgiver/bank/NAV/etc) for sent eller så var man næringsinntekt. De jobber med disse også og vi kom til å få beskjed så fort den lå klar
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Skatteoppgjøret er ikke selvangivelsen. Skatteoppgjøret er resultatet av skattekontoret behandling av selvangivelsen din. Så når det står at du først får skatteoppgjøret i oktober betyr det ikke at du ikke vil få selvangivelsen nå i april eller at du ikke skal levere i slutten av april. At du får skatteoppgjør i oktober betyr bare at du ikke får resultatet av behandlingen av selvangivelsen din på hovedoppgjøret i juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå