Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har aldri vært syk (slik utenom forkjøla og influensa og slikt), og jeg har aldri tatt blodprøve hos legen før. Har tatt slike kjappe finn-ut-hvordan-kolesterolet-er-med-engang- blodprøver, men ikke noe omfattende slik som nå.

I følge labben jeg var på ville testresultatet være klart om ca 1 uke. Hva skjer etter den uka? Kommer de til å ringe meg eller sende brev dersom de finner noe unormalt?

Har time hos legen, men det er ikke før om fire uker. Det er kanskje litt lenge og vente om jeg må korrigere doser eller begynne på ny medisin, eller hva?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis det er noe som må medisineres så får du beskjed så fort legen får resultatet. Noen leger gir skriftlige svar uansett, men de fleste sier ingenting hvis alt er i orden.

Gjest Gjest
Skrevet

På "mitt" legekontor er det sånn at vi ikke hører noe hvis alt er ok (med mindre man tar kontakt med legen og spør). Hvis noe er unormalt ringer de eller skriver brev, er litt usikker på hva de gjør når. Du får nok også legetime før om 4 uker dersom de ser at noe må fikses på, i hvert fall om det er viktig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...