Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #61 Skrevet 24. mars 2009 Nei, han er fra samme land som meg. Ja det er vanlig blant oss at brudeparet har en fin bakgrunn fartisk. Jeg er 24, åssen det?! Ja, fin er det jo ingen her som protesterer imot, tvert imot;)
Gjest P_Love_P Skrevet 24. mars 2009 #62 Skrevet 24. mars 2009 Takk for tipset gjest pasta. Men man behøver ikke å være barnslig for å drømme om fin bakgrunn. I grunn så er jeg hverken med røyk eller drikking av alkohol, eller med på å å sløse penger i byen for en lørdagsaften, derifra har jeg for lensgt spart bakgrunns avgift:). Jeg elsker han og kommer ikke til å gjøre det hvis han er uenig, derfor er jeg her ute etter meninger og tips Men Jeg har nettopp snakker med en firma som har arbeidspalrtenere som driver dekorering, har fått 2 nye tlf nummere, skal prøve der og. EGENTLIG, så kan vi ordne alt annet enn en litt høy og brei scene bak oss, han her ville ikke ta mindre penger selv om det var bare bakgrunnen jeg trengte, han var ute etter de 7000 tusen kronene uansett hva jeg velger. Men kanskje jeg finner noen andre som hjelper meg med bakgrunn for en mindre pris
Gjest Gjest_Marmelade Skrevet 24. mars 2009 #63 Skrevet 24. mars 2009 Jeg er selvfølgelig enig med han.. Jeg er utenlandsk selv, og vet at de utenlandske eldre ikke tenker som norske som skriver her på forumet. Jo faktisk de legger merke til stoler og dekorasjon, hvordan det hele ser ut.. men det der så jo ikke ut synes nå jeg.. Men selvfølgelig er det smak og behag, men jeg skjønner godt at han ikke liker det.. Jeg hadde heller gjort det selv enn å gi det til en skredder, det rosa som er i bakgrunnen kan jo fjernes, og det hvite kan henge bare rett ned for å fjerne stygg bakgrunn.. og det bordet kan jo få en enkel fin duk fra indiska eller no.. Så mener jeg det blir mye bedre. jeg hadde bryllup for ca 3 år siden selv, og dekorasjon var ikke det viktigste..det var nemlig bryllupsreisen =) Bruk heller pengene til det
Neytiri Skrevet 24. mars 2009 #64 Skrevet 24. mars 2009 Personlig syns eg pyntet er litt "over the top", men nu er eg utlandsk selv, og syns det er morsomt å se forkjellige tradisjoner i bryllup. Som folk har sagt smaken er som baken....men eg tror fortsatt det er mye penger med sånt pynt. Eg har sett noe lignende i et Indiskt bryllup.....men det var jo enda mer fargerikt...ikke bløtkake, men mer mørske røde toner og sånt..veldig stilig.... lykke til
Gjest SmallTalk Skrevet 24. mars 2009 #65 Skrevet 24. mars 2009 Vel, det der ble skikkelig harry for min del. Skjønner brudgomen godt, jeg. Men hvis du på død og liv må ha den pynten der, så hvorfor ikke bruke en helt plain bakgrunn og en annen farge på stolene ihvertfall? Mitt beste tips: dropp bakgrunnen og bruk de 7000,- på bryllupsreise eller noe annet dere begge har glede av.
Gjest Gjest_Eithne_* Skrevet 26. mars 2009 #66 Skrevet 26. mars 2009 Jeg må si meg enig med Ham! For å stille et spørsmål: husker dere slike detaljer fra brylluper? Eneste jeg husker fra alle de bryllupene jeg har vært i er brudeparet, maten og kanskje seremonien ville heller satt de 7000 inn på konto og brukt det til noe annet senere
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 26. mars 2009 #67 Skrevet 26. mars 2009 Hva med å se etter litt billigere alternativer? Jeg skal mest sannsynlig bestille stoltrekk og duker herfra: http://www.tableclothsfactory.com/ Kommer til å bruke ca. 2000 kr, kanskje mindre. Tror det beste er om dere møtes på halvveien. Hva med om å bli enige om at dere møtes på halvveien og ar dere dermed bruker 3500 på pynt? Det må være et fint kompromiss
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 26. mars 2009 #68 Skrevet 26. mars 2009 Ps: er det i folkets hus i Krokstadelva dere skal ha det? Så sånn ut på bildet. Hvilken dato skal dere gifte dere?
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2009 #69 Skrevet 26. mars 2009 Syntes du hørtes alt for umoden ut for å gifte deg, lille venn. Og om dere allered har en større uenighet om en filleting som dekorasjon i bryllupet, vil jeg nok anbefale å revurdere det ekteskapet.
Gjest Enda en gjest Skrevet 26. mars 2009 #70 Skrevet 26. mars 2009 Avtalt ekteskap eller? Syntes du heller burde sette deg ned å snakke med den kommende mannen om dette, enn å spørre om råd her. Det spiller jo ingen rolle hva folk her inne sier og mener, det er du og mannen din som skal gifte dere, og DERE som skal være enige. Ser du enda ikke har svart på om du syntes det var greit om han gikk ut å svidde vekk 7000kr på noe du ABSoLUTT ikke ville ha...? Skal dere lage maten selv? Suppe, Kylling og ris? Akkurat den reagerte eg på, men det er meg da. Mange krasse svar og meninger i denne tråden, men dette var en smule hårreisende spør du meg. Det sceneteppet feks så jo helt grusomt ut
Gjest Enda en gjest Skrevet 26. mars 2009 #71 Skrevet 26. mars 2009 og har dere virkelig ikke felles økonomi siden du sier mine og dine penger?
Musihus Skrevet 27. mars 2009 #72 Skrevet 27. mars 2009 Slik vil jeg at bakgrunnet vårt skal se ut: http://img16.imageshack.us/my.php?image=stage61.jpg Jeg vet det papirkurven, jeg har vært lur skjønner du , hvis du bestiller mat på selve lokalet, så blir det mye ja... ¨ Å kjære vene.. detta er så langt unna min smak som det overhodet er mulig å komme. Kjente det bobla av latter i meg nå. Skal dere liksom sitte opphøyet på scenen? Åh, stakkars mann - dette er så vanvittig bløtkake og 80-talls på en skikkelig ehh.. stygg måte! Vi har nå heldigvis forskjellig smak. Men du må nå gjerne bruke 15000 på pynt hvis det er viktig for deg :-) Personlig ville jeg heller brukt 7000 på så mye annet (enn det du viser til her).. Men jeg skal ikke kast stein i glasshus: kommer til å bruke alt, alt for mye på brudekjole (som også går på eget budsjett).
leirbål Skrevet 27. mars 2009 #73 Skrevet 27. mars 2009 Selv om vi ikke er enige om bakgrunnen er pen eller ei, er det vel ingen grunn til å si så mye stygt? Jeg tviler på at de av dere som har hatt så skarpe kommentarer hadde sagt det på den måten hvis dere hadde stått ansikt til ansikt med ts. P_Love_P snakk med mannen din, og bli enige. De fleste her har brukt uhorvelig mye penger på andre uviktige ting. Meg selv inkludert. Bli enige, og kos dere på festen deres.
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 27. mars 2009 #74 Skrevet 27. mars 2009 Helt enig, mye stygge kommentarer her. Helt bak mål å insinuere at de ikke bør gifte seg fordi de ser forskjellig på denne måten. Og, det er da mange andre som spør om råd her uten at man nødvendigvis har kommunikasjonsproblemer med partnern sin! Leste ikke innlegget til ts nøye nok. Så ikke at dere allerede hadde kjøpt stoltrekk o.l. Men kan dere ikke prøve å få solgt det når dere er ferdige? Da tjener dere inn igjen noe av det. Synes ikke det alteret eller hva man skal kalle det var spesielt fint. Kan forstå om han ikke vil sitte sånn. Det er viktig at dere begge føler dere konfortable. Tror ikke jeg forstod hvordan dere skulle bruke det. Skal dere sitte oppå scenen? Er det når dere spiser? Er nok mye annen pynt som gjør det mye mer stilfult enn det der. Bare det at dere har stoltrekk gir lokalet et stilig preg. Blir nok fint med den pynten du allerede har kjøpt Hvis han i utgangspunktet ikke vill bruke så mye penger på pynt, så møtes dere jo på halvveien om du ikke bruker de resterende 7000 kr. Det blir nok mer enn fint nok Kos deg videre med bryllupsplanlegging og nyt bryllupet når den tid kommer.
Gjest Gjest_Becky_* Skrevet 29. mars 2009 #76 Skrevet 29. mars 2009 Jeg skal gifte meg til juni, og vurderer å pynte lokalet kikkelig: skal ha stoltrekk med sløyfe til 200 stoler, Hei igjen. Jeg skulle egentlig kjøpe stoltrekk på nettet, men har funnet ut at det blir for dyrt i porto. Når skal du gifte deg P_Love_P? Så du skulle gifte deg i Juni. Jeg skal gifte meg 27. juni. Så hvis vi ikke skal gifte oss på samme dag, da kunne du kanskje solgt meg noen av stoltrekkene dine? Til halv pris eller no. Da får du jo igjen noen av pengene du har brukt. Tror nok ikke jeg kommer til å gidde å bruke penger på det ellers. Er jo så fryktlig dyrt, men fint Si ifra så snart du vet da, hvis ikke bruker jeg nok de pengene på annen pynt.
Gjest Gjest_susanne_* Skrevet 30. mars 2009 #78 Skrevet 30. mars 2009 Personlig er det ikke min stil.. lyserosa og hvitt. Smådillete og 80-talls preget.. *Men*, jeg har vært i mange utenlanske brylluper, og jeg forstår absolutt tankegangen din og behovet ditt! Men finnes det ikke en litt rimligere løsning som kunne ført til et kompromiss mellom deg og din mann? Litt mindre stoff... En annen måte å henge stoffet på etc.? Når det gjelder kritikken du har fått ang. mat så må jeg si at jeg synes det er trist. Svigerfamilien min er persisk, og deres kylling og ris er *så* annerledes en "norsk" kylling og ris at det ikke kan sammenlignes. Lykke til! Du får nok et flott bryllup uansett hva som skjer!
Gjest Eithne Skrevet 31. mars 2009 #79 Skrevet 31. mars 2009 Jeg tror du og din kommende mann skal sette dere ned og ha en god prat. Og du må passe på at du hører på hans meninger. Dere skal begge to være fornøyde. Folkens: Greit nok at dere ikke synes noe om slike dekorasjoner, men ærlig talt det går an å være litt mer taktfulle. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #80 Skrevet 31. mars 2009 Avtalt ekteskap eller? Syntes du heller burde sette deg ned å snakke med den kommende mannen om dette, enn å spørre om råd her. Det spiller jo ingen rolle hva folk her inne sier og mener, det er du og mannen din som skal gifte dere, og DERE som skal være enige. Ser du enda ikke har svart på om du syntes det var greit om han gikk ut å svidde vekk 7000kr på noe du ABSoLUTT ikke ville ha...? Skal dere lage maten selv? Suppe, Kylling og ris? Akkurat den reagerte eg på, men det er meg da. Mange krasse svar og meninger i denne tråden, men dette var en smule hårreisende spør du meg. Det sceneteppet feks så jo helt grusomt ut Har du noen gang vært i et utenlandsk bryllup? Alt er større og overdrevet i forhold til det norske. Vi nordmenn kan synes det er så stygt og over the top som vi bare vil, men det er tradisjon for mange innvandrere og det er sånn de liker det. Nå har de også gjerne bryllup med flere hundre gjester også. Jeg barer lurer på om du spør alle norske bruder som lurer på forskjellige ting om det er avtalt bryllup og at de heller bør snakke med mannen sin framfor å spørre på KG, for da har du virkelig en del tråder du bør da får deg framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå