Gjest P_Love_P Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jeg skal gifte meg til juni, og vurderer å pynte lokalet kikkelig: skal ha stoltrekk med sløyfe til 200 stoler, pluss ordentlig duk ferdig dekorert på roll + roseblader + lys + stoff rundt søylene og ved dør inngangen. Overnevnte kostet meg ca 7000,- I tillegg har jeg vurdert å få dekoreringspakke til brudeparet, det består av møbler til brudeparet, stoff på scene, søyler med blomster og bakgrunn bak brudeparet, denne pakka koster også 7000,- Problemet er, forloveden min synes det er bortkasta penger å betale 7000 nå igjen til vår bakgrunn, han sier at vi kan dekorere selv med mindre kostnader. Mens jeg har VIRKELIG lyst til det, for det blir ikke det samme, i tillegg har jeg ikke lyst å stresse oss med dekorering, vi kommer til å ha nok med oss å gjøre. jeg kan godt betale hele beløpet men siden han er uenig, så får jeg ikke lov til å gjøre det, veit ikke hvordan jeg skal overtale han , det er ikke akkuratt billig, men ikke dårlig heller, jeg gifter meg KUN en gang, så why not! Hva synes dere da? hvem er doc enige med, meg eller han? Vær ærlige PLZ!!!
junipia Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 bare lurte på om du har kjøpt stoltrekkene eller leier du? evt hvor kjøpte/leiet du? bare MÅ ha hehe:)
Møffi Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Hvem betaler? Hvis han: da har han rett til å sette ned foten, må du ha det så får du spytte i litt selv eller file litt på andre kostnader da...
fregnen Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Jeg syns det virker som en veldig stor sum å bruke på en så ubetydelig sak, så jeg er vel enig med ham.
Solstrålejenta Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Jeg er enig med han... Og dessuten det er vel ikke bare du som gifter deg, det er dere... Jeg skjønner at du ønsker å ha det fint når det gifter deg og ikke har lyst til å stresse, men for min del høres dette litt over the top ut... Iallefall når det kun er du som ønsker det... Men lykke til med planleggingen iallefall -håper dere finner en løsning som begge er fornøyd med
Gjest Gjest*fra*nord Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Vil disse dekorasjonene gjøre deg mer lykkelig? Er ikke det viktigste med dagen å feire deres kjærlighet? Jeg er enig med han. Men for all del, hvis du blir et lykkeligere menneske av å gjøre det så får du kanskje heller tåle at din kjære ikke er like opptatt av det materielle. My two cents...
Vera Vinge Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Jeg kunne ikke vært mer enig med ham. Jeg syns personlig det er hårreisende å bruke så mye penger på pynt. Når man er to om dette, syns jeg man også burde ta hensyn til den andre, spesielt når man allerede har fått gjennom å bruke 7000,- på det mange andre vil kunne kalle "unødvendig pynt".
Gjest Gjest_Klara_* Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Dette må da være tull? Hva slags normalt oppegående menneske bruker så mye penger på å lage seg et lite slott av blomster med egen trone og tronstoler til bryllupet sitt? Jeg nekter å tro at dette er ment seriøst.
Jade Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Spar pengene og bruk det på mat/drikke til gjestene. Evt. kjøp dere en ny sofa. Dette høres helt vilt ut, og jeg holder selvsagt med forloveden din! Hvis du skal ha dette ekstra greiene, så håper jeg du har profesjonell fotograf med i lokalene så dere får foreviget det. Og da blir det gjerne enda dyrere :O
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Tulletråd. Håper jeg virkelig for brudgommens del.....
mbi002 Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Han. Bortkasta penger (mener JEG, da), som heller kan brukes på gjester/dere to ved en annen anledning..
Gjest P_Love_P Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Jeg har kjøpt stoff, en kamerat av forloveden er skredder, han skal sy for oss gratis! Har tenkt å leie de bort senere. De er klare seinest begynnelsen av mai! Jeg vil betale hele beløpet aleine, men jeg får ikke lov til det, å bruke TOTALT 15000,- KUN til pynt synes han er akkuratt som å kaste penge ut av vinduet! Klart føler jeg meg lykkeligere om jeg gjør det, men det er best at begge er enige, for bryllupet gjelder oss to, som en av dere nevnte, likte det utrykket! En ting, scenen vår er ganske stor, trenger en ordentlig pynt for å gjøre det fint, lokalet er heller ikke så stor, vi må bare sitte der! Dilemma azz !!
Trampe Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 Jeg synes det er latterlig å bruke så mye penger på noe så unødvendig... så jeg holder med han. Definitivt. Dessuten er det ingenting som heter mine og dine penger når man gifter seg. Dermed faller det eneste argumentet ditt i grus.
Gjest Gjestezilla Skrevet 23. mars 2009 #19 Skrevet 23. mars 2009 Under følgende forutsetninger er jeg enig med deg: - at dokurvene matcher scenedekoren - at dere har en fullt utstyrt bar med alle sorter der alle gjester kan drikke gratis - at forloverne selvsagt har fått kjole og dress som matcher scenedekoren - at ... helvete fryser over senere denne uka serriøst altså ... 14-15.000 på engangs dekorasjoner - som du kan "leie ut"? Har du regnet på hvor mange ganger du må leie det ut før du har tjent inn igjen dette sløseriet?
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 23. mars 2009 #20 Skrevet 23. mars 2009 Herregud nå lo jeg godt! Er selvfølgelig enig med HAN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå