Gjest Løve66 Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 (endret) Sønnen min lånte bilen, så seg litt dårlig for og ble påkjørt. Det var hans feil - den saken er grei, og når vi får pris på rep. får vi se om vi tar det på forsikringen eller ikke. Har forstått at man taper opparbeidet bonus når man benytter forsikringen til slikt, men klarer ikke å se i vilkårene hvor mye. Jeg har pr i dag 75% bonus - hvor mye vil jeg rase ned til hvis vi benytter forsikringen? Endret 23. mars 2009 av Løve66
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Det er ikke noe klart fasitsvar på dette. Da min mor rygget inn skjevt inn i garasjen og skrapet opp hele ene siden på bilen (blir rimelig dyrt når både skjermen forran, bak og begge dørene må lakkes om...) så ble det ikke noe bonustap fordi hun har kjørt problemfritt i mange år. Da sambo kræsjet mistet han 10% bonus.
Gjest Forsikringsrådgiver Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Gjennomgående er regelen at hvis du har hatt 75% bonus i 5 år eller mer, så vil du få 75%, 1. år etter skade. Altså ikke noe bonustap som gir utslag på premien. Har du derimot hatt 75% bonus i mindre enn 5 år, vil du få en bonus på 60% etter skade.
feuerstein Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Her er hvertfall TrygVestas versjon: "Bonustapet avhenger av hvor høy bonus du hadde da skaden inntraff. Du taper bare bonus ved vognskade eller ved bruk av ansvarsforsikring. (Du får ikke bonustap ved sammenstøt med dyr.) Generelt kan man si at du med 70 % bonus eller mindre taper 30 % ved skade. Har du 75 % bonus, blir maksimalt bonustap 15 %. Dersom du har hatt 75 % bonus i seks år eller mer, taper du ikke bonus ved skade. Har du 80 % bonus, taper du 10 % ved første skade."
Gjest Løve66 Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Så fint - da kanskje jeg ikke taper noe bonus likevel da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå