Gjest reisefeber Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 ja som tittelen sier lurer jeg da på hvem av de 3 stedene som er å anbefale? vi er et rolig par som skal reise i september, er ute etter sol og bading, like mye på hotell som på strand,så kort avstand mellom disse er bare pluss ( ) festing er vi ikke opptatt av, men det gjør ikke noe at det er flere turister der(liker meg der det er flere folk, hihi). shopping og gode resturanter er ganske viktig vi kommer nok til å holde oss mest på det stedet vi ender opp på. noen som har tips og råd til hvilket sted vi bør gå for, og hva er deres erfaringer med de forskjellige stedene?
Gjest ts:reisefeber Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 skal selvfølgelig stå Kreta og ikke Krete...
Gjest ts:reisefeber Skrevet 25. mars 2009 #3 Skrevet 25. mars 2009 ingen som har vært der og har tips å komme med?? søker jeg på det får jeg lissom ikke opp andres erfaringer, bare fakta...
Gjest lunsj Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Jeg hr vært på kreta 3 ganger. Men jeg er ikke en kreta-elsker. Jeg fant ikke kosestedet mitt langs Chaniakysten eller i Rethymnon. Derimot vil jeg anbefale andre øyer/land, men dere har kanskje bestemt dere for Kreta allerede? Men jeg ville valgt Platanias området. Det har følelse av sentrum/torg, mot agia marina som for meg bare føltes ut som hoteller langs en hovedvei. Gerani er nok det vakreste dog! Men det kan bli for rolig for dere igjen.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Jeg hr vært på kreta 3 ganger. Men jeg er ikke en kreta-elsker. Jeg fant ikke kosestedet mitt langs Chaniakysten eller i Rethymnon. Derimot vil jeg anbefale andre øyer/land, men dere har kanskje bestemt dere for Kreta allerede? Men jeg ville valgt Platanias området. Det har følelse av sentrum/torg, mot agia marina som for meg bare føltes ut som hoteller langs en hovedvei. Gerani er nok det vakreste dog! Men det kan bli for rolig for dere igjen. ja, vi har igrunn bestemt oss for kreta denne gangen, da det egentlig er bare dit det går chartertur med det selskapet vi like de dagene det passer i forhold til ferie. men er åpen for tips til andre turer/steder senere, elsker å reise! du bekrefter egentlig det jeg har lest på fakta sidene; gerani rolig, platanias mini by og agia marina lite av alt..hehe... men takk for svar, klarerte litt i hodet mitt
Gjest lunsj Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Ja men da kommer dere sikkert til å få det godt i Platanias. Har dere mulighet, velg et hotell som ligger på stranden (hvem kan klage på livet da:) God tur god tur god tur!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #7 Skrevet 25. mars 2009 ja, vi har igrunn bestemt oss for kreta denne gangen, da det egentlig er bare dit det går chartertur med det selskapet vi like de dagene det passer i forhold til ferie. men er åpen for tips til andre turer/steder senere, elsker å reise! du bekrefter egentlig det jeg har lest på fakta sidene; gerani rolig, platanias mini by og agia marina lite av alt..hehe... men takk for svar, klarerte litt i hodet mitt Jeg har vært mye på Vest-Kreta. Har noen venner som har bodd der i noen år... Platanias er ikke miniby. Ja det er et bittelite torg der, men ikke mye sentrumsfølelse. Er bare metervis med restauranter og butikker der. Gerani er rolig. Agia Marina er nærmest Hania, noe som er et stort pluss... Der har dere tilgang til alt! Og det er mange gode restauranter i Agia Marina. Mye mer koslig og litt roligere enn Platanias, og kort vei til bra utesteder i Platanias hvis dere vil dit. Hvis dere vil reise litt øst for Hania istedet for vest, så anbefaler jeg på det varmeste Rethymno. Kjempehyggelig og vakker liten by, langt ifra så turistifisert som vest for Hania.
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2009 #8 Skrevet 28. mars 2009 Strand: Agia Marina har finest strand og litt mindre bølger enn de andre to stedene. Langgrunt. Platanias har også fin sandstrand for det meste, noe mer bølger og blir fortere dypt. Men helt ok hvis dere ikke har småbarn. Kan være endel bølger. Gerani har mer småsteinete strand og enda mer bølger der har jeg hørt, dvs regn med å kunne bade mindre der. Restauranter og butikker: Platanias har mange. Sånn sett er det praktisk å bo der, du er ikke avhengig av buss eller taxi. Agia Marina har også endel restauranter. Litt mindre butikker. Dere kommer da sikkert til å gå noen ganger til Platanias som ligger 2 km unna. Gerani er 2 km lenger ut enn Platanias, så litt langt å gå og veien er traffikert og delvis uten fortau. Ikke så mange restauranter eller butikker. Det går godt an å ta bussen til Chania fra alle stedene. Agia Marina ligger nærmest, så Platanias og så Gerani lengst unna. Bussen går flere ganger i timen. Har dere sett på noe hotell?
Gjest ts:reisefeber Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Strand: Agia Marina har finest strand og litt mindre bølger enn de andre to stedene. Langgrunt. Platanias har også fin sandstrand for det meste, noe mer bølger og blir fortere dypt. Men helt ok hvis dere ikke har småbarn. Kan være endel bølger. Gerani har mer småsteinete strand og enda mer bølger der har jeg hørt, dvs regn med å kunne bade mindre der. Restauranter og butikker: Platanias har mange. Sånn sett er det praktisk å bo der, du er ikke avhengig av buss eller taxi. Agia Marina har også endel restauranter. Litt mindre butikker. Dere kommer da sikkert til å gå noen ganger til Platanias som ligger 2 km unna. Gerani er 2 km lenger ut enn Platanias, så litt langt å gå og veien er traffikert og delvis uten fortau. Ikke så mange restauranter eller butikker. Det går godt an å ta bussen til Chania fra alle stedene. Agia Marina ligger nærmest, så Platanias og så Gerani lengst unna. Bussen går flere ganger i timen. Har dere sett på noe hotell? tusen tusen takk for grei fakta oversikt! hjalp oss! vi har ikke plukket ut noe spesielt, men ser på leilighetshoteller via startour (enten platanias eller agia marina ), venter litt med å bestille til prisene kanskje går litt mere ned,hehe
Pjukset Skrevet 28. mars 2009 #10 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har vært i Hersonissos og Rethymnon, kommer ikke til å reise tilbake til noen av de. De jeg kjenner som har vært på Platanias har vært veldig fornøyd, utmerket hvis dere vil ha en rolig ferie
Gjest ts:reisefeber Skrevet 28. mars 2009 #11 Skrevet 28. mars 2009 Jeg har vært i Hersonissos og Rethymnon, kommer ikke til å reise tilbake til noen av de. De jeg kjenner som har vært på Platanias har vært veldig fornøyd, utmerket hvis dere vil ha en rolig ferie jepp, er rolig, deilig, avsallepnde solferie vi er ute etter og kanskje litt romantikk oppi det hele nå gleder jeg meg masse til vi kan bestille bilettene etterhvert og bare drømme meg bort i hva som må være med i kofferten.. (skjønner ikke åssen jeg skal klare å vente helt til september..hehe ) etter gode tips og råd fant vi/jeg ut ay det ikke spillet så stor rolle om det blir platanias eller agia marina, bare det er et fint hotell med basseng ganske nær stranden så blir vi nok strålende fornøyde
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #12 Skrevet 29. mars 2009 summertime leiligheter har jeg hørt skal være flotte-i Platanias.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #13 Skrevet 29. mars 2009 Dere må se på hotellene til Ving også. Vi har bare reist med de og har vært kjempefornøyde. Kan anbefale Majestic i Platanias. Fint og ganske nytt. Nært stranden, men må krysse gata -noe som går helt greit. Sentralt og rolig. Har også hørt at Troulakis village er fint. Begge disse har god standard, hvis dere er ute etter det. Ellers er det også mange hoteller som ligger helt nede ved stranda, noe som jo også er fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå