Gå til innhold

Læreren gir elevene penger

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Klasseforstanderen til min datter som går 10. har begynt å gi elevevene 500 kroner for hver 6 de får og 200 for hver 5 de får.

Men er dette greit? Hva synes dere om det?

Jeg vet ikke hva jeg synes om dette, får litt dårlig følelse. Er jo fint at elevene gjør det bra, men er greit å betale dem? Og hva med de som aldri klarer å gjøre det bedre enn 4, eller de som får 5 og 6 uten å neste løfte en finger? Blir ikke det urettferdig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette hadde ikke jeg likt og er enig med deg med at dette ikke blir rettferdig.

Jeg lurer på hvem som finansierer denne premieringen?

Gjest Gjest_Pest_*
Skrevet

Det høres ikke helt riktig ut, det er rart om rektor godtar en slik løsning.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet
Klasseforstanderen til min datter som går 10. har begynt å gi elevevene 500 kroner for hver 6 de får og 200 for hver 5 de får.

Men er dette greit? Hva synes dere om det?

Jeg vet ikke hva jeg synes om dette, får litt dårlig følelse. Er jo fint at elevene gjør det bra, men er greit å betale dem? Og hva med de som aldri klarer å gjøre det bedre enn 4, eller de som får 5 og 6 uten å neste løfte en finger? Blir ikke det urettferdig?

Dette må da være en spøk?

Hilsen en lærer

Skrevet

Ja dette må jeg si hørtes rart ut.

Jeg hadde samme avtalen med mine foreldre da jeg gikk på skolen, men ikke like store summer. At en lærer gjør dette kan da umulig være lov.

Skrevet

Hva? Nei, dette hadde jeg tatt opp med læreren så fort som mulig!

Aldri om jeg hadde funnet meg i om læreren til min sønn hadde motivert han på den måten.

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Håper virkelig dette er en spøk.

Skrevet

høres rart ut.....

da jeg gikk på ungdom skolen sparte klassen til klassetur. Hver gang en av oss fikk en 6er satte læreren inn 20 kr på sparekontoen til klassen.

Dette motiverte jo hele klassen til å gjøre det bra - og hvis en gjorde det bra gagnet det alle :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har læreren vunnet i Lotto? Eller sørger læreren for at ingen får bedre karakter enn 4?

Nei, dette høres ut som tull.

Men det Leanne beskriver her høres litt lurt ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...