Gå til innhold

Flere som ikke finner teltliv om sommeren tiltrekkende?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lar overskriften tale for seg.

Selv liker jeg best musikk kombinert med litt søvn og hotelrom for å få mest mulig ut av konsertopplevelsen.

Mvh

forfengelig metal-entusiast ? ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lar overskriften tale for seg.

Selv liker jeg best musikk kombinert med litt søvn og hotelrom for å få mest mulig ut av konsertopplevelsen.

Mvh

forfengelig metal-entusiast ? ;)

Helt enig med deg. Men Combi-camp er en veldig fin måte å campe på. Men da mener jeg generelt camping-livet ikke nødvendigvis festival..

Gjest Wrangler
Skrevet

Bor aldri i telt!

Blitt for bortskjemt av å dra på festival i England og bo på B&B's... Og nå for gammel til å gidde og oppdage "gleden" av teltliv...

Behøver ikke være fancy hotell, bare det er fire vegger og tak, gjerne en do og mulighet for dusj.

Skrevet

Så bra med noen enige mennesker. Det har jo bare noe med rensligheten og tilfredsheten å gjøre, men er da like glad (hvis ikke mer) i musikken som blir spilt.

Skrevet

Jeg liker å sove i telt under festival, og gjør det en gang i året. Jeg er enig i at renslighet kan bli et problem, og pleier bare å dusje annenhver dag på festival selv om jeg synes det er ekkelt. Jeg orker som regel ikke dusje hver dag fordi festivaldusjene er direkte motbydelige.

Men hei, sånt klarer jeg å la være å fokusere på. Jeg synes livet på campen er verdt å få med seg som en viktig del av festivalopplevelsen, så det veier opp for det at man ikke får sove eller holde seg spesielt ren.

Jeg drar alltid på tre festivaler i året, og camper bare på en av dem. Jeg liker Øyafestivalen også, der jeg kan sove hjemme og likevel få med meg festivallivet på dagen, klubbprogrammet på kvelden, gå hjem og sove et par timer i en god seng og dusje før jeg raser ned til Middelalderparken igjen på formiddagen.

Sånne festivaler, som Øya og Norwegian Wood, kan jo være noe å vurdere for folk som ikke er glad i all dritten campen fører med seg. Eller så kan man jo gjøre som dere over her nevner, gå for hotell/hytte/B&B der det er muligheter til det.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror ikke det er noe for meg, nei. Jeg er ikke så jålete av meg (eller, kan være, men er tilpasningsdyktig og kan godt være på hytteturer uten dusj), det er mer tanken på å ha intense dager og kvelder og ikke mulighet for å sove komfortabelt i kanskje flere døgn som ikke tiltaler meg. Jeg sliter med søvnkvaliteten fra før, særlig i settinger med mye støy og folk. Å sove i telt på skogstur kan jeg godt være med på :) Og å dra på festival, med mulighet for å dra hjem eller på et stille hotell, det går an.

Skrevet

Etter å ha hørt diverse historier skjønner jeg fortsatt ikke hvordan noen kan orke og ligge i telt der, hadde nok valgt campingvogn eller hotell hvis jeg først skulle på noe. Men ifølge sambo er ikke det lov og hvis vi f.eks drar på festival så får jeg da evt en hel campingvogn for meg selv for han SKAL ligge i telt :fnise:

Gjest Charming
Skrevet

Vi sov i telt under Quarten for et par år siden. Det var i grunnen helt greit, selv om det var litt vrient å ivareta hygienen ja. Men for en kortere periode hvis været er fint - så går det helt greit.

Men nå ville jeg nok foretrukket et hotell eller liknende. Eneste ulempen er jo at det gjør jo hele festivalen ENDA dyrere da.

Gjest Chosa
Skrevet

Teltlivet er absolutt ikke noe for meg og jeg blir heller hjemme enn å sove i telt :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har aldri sovet i telt, og det er mange veldig forskrekket over, nesten sjokkerte. Noen sier til og med: "Hva slags barndom hadde du, da??" Det er vel ikke min skyld at foreldrene mine var rundt 40 år innen jeg begynte på skolen og foretrakk komforten med å sove på hotell...

Jeg liker forresten ikke så godt festivaler. Det meste jeg vil høre spilles samtidig eller med veldig god spredning, gjerne på hver sin dag. :-P Det blir også veldig stort og upersonlig, jeg fryser på beina, går i kø og ølen er overprisa. Jeg går heller på en vanlig konsert, gjerne en litt intim en, hvor det er varmt og godt og hyggelig.

Skrevet

Tror dette har noe med alder å gjøre, jeg hadde heller foretrukket et hotelrom en et telt.

Men så er jeg også der for å nyte festivalen, og ikke festivalcampingen.

Skrevet

Jepp. Er blitt for voksen og etablert til å orke å sove i et gjørmehøl med kongler i rompa. Trenger dog ikke være helt på hotellrom-standard, ei campinghytte duger fint.

Skrevet

Var på festival i fjor, og ble nødt til å ligge i telt (liten øy med veldig få overnattingsmuligheter, så skal du ha tak over hodet må du bestille minst et år i forveien). Skulle egentlig ikke dra, men da det ble kjent at Damien Rice skulle spille, måtte jeg bare. Og det gikk da greit nok. Ble kaldt om natta, og håret var ikke så rent som jeg skulle ønske, men klarte meg da på et vis med våtservietter, vaskekluter og tørrsjampo.

Skrevet

Jeg foretrekker også hotellrom eller tilsvarende. Den eneste gangen jeg har ligget i telt i voksen alder så det slik ut utenfor teltet. :skaal:

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

fff

Endret av Kirsebaer
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg synes teltlivet på festival er helt knall jeg :) supersosialt, og man får se så mye rart og morsomt.

Selvfølgelig er det jo litt dumt akkurat det der med hygiene, men det finnes jo våtservietter og slikt, så det er vel igrunn håret det går mest utover da.

Og når det gjelder soving, så kan det være litt vanskelig ja. Ikke lett å sove med masse fulle, bråkete mennesker rett utenfor. Eller at teltet blir kaldt om natta, og man da våkner opp altfor tidlig fordi det plutselig blir som en varmeovn når sola står opp.

Så etter noen dager med dette, så er man kanskje sliten, møkkete og trøtt, men det er helt klart verdt det etter min mening. Det er rett og slett en del av det hele;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...