Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har vært samboende med en jente som jeg liker veldig godt nå snart to måneder,har møtt moren hennes magne ganger og hun har kommet på besøk ofte og pratet.Moren hennes har alltid vært litt "fin" på det og alltid likt å skryte av seg selv og sin datter.Det har ikke jeg reagert på,men nå i det siste har moren hennes begynt å bli husvarm,og være litt "høy på pæra" samtidig som hun prøver å være hyggelig,Og samboeren støtter moren sin og er alltid helt enig.Det var en dag jeg og samboeren min hadde fri på dagen,og vi slappet av hjemme.Moren hennes ringte og spurte om hun kunne komme innom fordi hun hadde vært i byen og handlet.Da hun kom inn til oss så begynte hun å vise frem det hun hadde kjøp av klær og legge ut.Hun klaget over at hun hadde så vondt i føttene etter å ha gått i byen hele dagen og shoppet,og at det var synd hun ikke hadde en mann til å massere føttene hennes (de er skilt)Da sa kjæresten min at:"Du kan låne mannen min vel" og blunket til meg.Jeg trodde hun bare tullet,men moren hennes sa at hun godt kunne tenke seg å prøve ut om jeg var kvalifisert til å massere,og tok av seg skoene og la de i fanget mitt uten å spørre meg.Hun hadde på seg nylon-strømper og jeg synes helt ærlig at det ikke var helt delikat å massere føttene hennes når hun hadde gått rundt i sko hele dagen.Jeg begynte å massere føttene hennes fordi jeg ikke ville virke prippen eller sur.Kjæresten min sa til meg mens jeg masserte de at "du må være snill mot svigermoren din vet du" og så lo hun.Moren hennes drev å små-sjefet med meg på en litt skøyeraktig måte,og sa "at jeg måtte massere litt under hælen og ltt hardere"samtidig som begge to fniste og lo.

Det som skjedde igår var at hun kom innom igår kveld og skulle slå av en prat.Og da spurte hun datteren sin mens jeg satt der "om hun kunne låne meg litt igjen".Hun sa hun hadde følt seg bedre i føttene etter igår,og om jeg kunne ta litt idag også.Det som irriterte meg var at hun spurte ikke meg i det hele tatt,hun fikk bare lov av kjæresten min,akkurat som om jeg ikke skulle ha noe å si.Jeg sa at det var bra som det var igår,men jeg var høflig.Da svarte kjæresten min at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så sur.Det endte med at jeg masserte føttene hennes litt igår også,og da sa hun til meg "ja det er ikke alltid greit å være mann vet du,stakkars deg som må slite med en slik svigermor"eller noe sånt,og så lo hun og datteren.Har snakket med kjæresten min om det,men hun sier at jeg ikke må være så fintfølende.Jeg vet at det sikkert ikke er vondt ment,men jeg synes det har gått litt langt.Hva kan jeg gjøre for å vise avstand fra det uten å virke sur?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Har vært samboende med en jente som jeg liker veldig godt nå snart to måneder,har møtt moren hennes magne ganger og hun har kommet på besøk ofte og pratet.Moren hennes har alltid vært litt "fin" på det og alltid likt å skryte av seg selv og sin datter.Det har ikke jeg reagert på,men nå i det siste har moren hennes begynt å bli husvarm,og være litt "høy på pæra" samtidig som hun prøver å være hyggelig,Og samboeren støtter moren sin og er alltid helt enig.Det var en dag jeg og samboeren min hadde fri på dagen,og vi slappet av hjemme.Moren hennes ringte og spurte om hun kunne komme innom fordi hun hadde vært i byen og handlet.Da hun kom inn til oss så begynte hun å vise frem det hun hadde kjøp av klær og legge ut.Hun klaget over at hun hadde så vondt i føttene etter å ha gått i byen hele dagen og shoppet,og at det var synd hun ikke hadde en mann til å massere føttene hennes (de er skilt)Da sa kjæresten min at:"Du kan låne mannen min vel" og blunket til meg.Jeg trodde hun bare tullet,men moren hennes sa at hun godt kunne tenke seg å prøve ut om jeg var kvalifisert til å massere,og tok av seg skoene og la de i fanget mitt uten å spørre meg.Hun hadde på seg nylon-strømper og jeg synes helt ærlig at det ikke var helt delikat å massere føttene hennes når hun hadde gått rundt i sko hele dagen.Jeg begynte å massere føttene hennes fordi jeg ikke ville virke prippen eller sur.Kjæresten min sa til meg mens jeg masserte de at "du må være snill mot svigermoren din vet du" og så lo hun.Moren hennes drev å små-sjefet med meg på en litt skøyeraktig måte,og sa "at jeg måtte massere litt under hælen og ltt hardere"samtidig som begge to fniste og lo.

Det som skjedde igår var at hun kom innom igår kveld og skulle slå av en prat.Og da spurte hun datteren sin mens jeg satt der "om hun kunne låne meg litt igjen".Hun sa hun hadde følt seg bedre i føttene etter igår,og om jeg kunne ta litt idag også.Det som irriterte meg var at hun spurte ikke meg i det hele tatt,hun fikk bare lov av kjæresten min,akkurat som om jeg ikke skulle ha noe å si.Jeg sa at det var bra som det var igår,men jeg var høflig.Da svarte kjæresten min at jeg måtte skjerpe meg og ikke være så sur.Det endte med at jeg masserte føttene hennes litt igår også,og da sa hun til meg "ja det er ikke alltid greit å være mann vet du,stakkars deg som må slite med en slik svigermor"eller noe sånt,og så lo hun og datteren.Har snakket med kjæresten min om det,men hun sier at jeg ikke må være så fintfølende.Jeg vet at det sikkert ikke er vondt ment,men jeg synes det har gått litt langt.Hva kan jeg gjøre for å vise avstand fra det uten å virke sur?

IIIIIKKKKKKKKK!!!!!!!!!

Hadde aldri i verden rørt føttene til svigemor!

Man er ikke fintølende eller fin på det om man på en grei måte sier at,enten får du finne deg en mann eller en fotterapaut/massør.

Får da være måt på hva man skal stille opp for dama/svigermonster.

Skrevet

åååå *grøss*

Hadde aldri i verden massert føttene til noen andre. Nei, syns ikke det der var noe hyggelig gjort.

Gjest Gjest
Skrevet

Å fy!!!

Det hadde jeg aldri gjort! Og jeg hadde sagt klart i fra, at det får da være grenser. ÆSJ! Det er svigermoren din, ikke kjæresten din, man masserer da ikke føttene til svigermoren sin?

Mener ikke at det er din skyld, mener at kjæresten din og moren hennes burde skjønt dette.

Skrevet

Skjønner at du ikke syns det var spesielt delikat. Man vil jo være på god fot med svigerforeldrene, men sånt er ikke spesielt digg.

Tror ikke de mener noe vondt med det da. Prøv å ta det med et smil og si nei på en litt tullete måte hvis spørsmålet kommer opp igjen. Tilby deg eventuelt å gjøre andre ting, som å lage te osv (altså noe annet hyggelig)

Skrevet

LØP!! Det der kommer til å bli verre!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde bestemt sakt at

"Nei, jeg tar nok ikke i andres føtter enn mine egne".

Om kjæresten da sa at "jammen, du bruker jo å masere mine" så hadde jeg svart

"ja, men om du tvinger meg til å masere andres føtter når jeg egentlig ikke liker å ta i andres føtter så kommer jeg til å slutte å masere dine også"

Du får rett og slett drite i hva kjæresten din sier. Dine grenser er dine grenser, og du får passe på å stå for dine grenser selv, samme hva noen andre skulle mene.

Skrevet (endret)

Få av deg tøflene og lær deg å si nei! Evt. tilby faren din at dama din masserer bena hans.

Endret av Jade
Gjest Gjest
Skrevet

Dette må du seriøst sette et eksempel på!

Neste gang svigermor kommer innom, og omtrent før hun får sagt et ord, så sier du at du er så sliten i beina og at det er på tide at hun gjengjelder tjensten. Si dette samtidig som du legger beina i fanget hennes, smiler og blunker til kjæresten din!

SÅ ser du på reaksjonen. Om kjæresten din og moren hennes er virkelig så fine på det som du sier, så kommer hun til å bli satt ut og kanskje ta hintet. Hvis de ikke er så fine på det og heller tar det som den spøken det burde ha vært (i ditt tilfelle, statuere et eksempel).

Ikke ta det noe mere opp med kjæresten din. Om svigermor og kjæresten din fortsetter slik de holder på, så er det "din" tur neste gang. Spør om svigermor ikke kan massere deg, og så sier du "du skjønner, datteren din er ikke så flink til det".

DA kanskje de begge tar et hint.

Om det blir slik jeg tror det blir, så kommer kjæresten din til å bli griseforbanna, og da kan du fortelle henne at du gjorde det for å statuere et eksempel. At du synes det var særdeles lite moro å skulle måtte massere føttene til moren hennes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...