Scarlett Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jeg skal pusse opp kjøkkenet, og skal ha innredning fra Ikea (Applåd). Jeg har også tenkt å kjøpe blandebatteri (Hovskär) og kum derfra, noen som har erfaring med dette? Erfaringer med rørleggere som nekter å montere de? Og må man ha rørlegger for å montere dette? Har dere opplevd lekkasjer eller noe annet?
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #2 Skrevet 24. mars 2009 Vi bygger bad og hadde en rørlegger innom og han sa at når dere kjøper baderomsmøbler, så kjøp gjerne fra IKEA, men ikke kraner/blandebatteri. Dette har jeg hørt fra fler, "alt som det skal renne vann gjennom bør komme fra rørleggerforretninger. Kum vet jeg ikke noe om, men vi kjøper i hvert fall kraner og batteri fra autoriserte vannhåndterere...
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #3 Skrevet 24. mars 2009 Håndvasken på badet vårt pluss batteriet er fra Ikea. Har bare god erfaring med det (kjøpte for 4 år siden). Monterte alt selv.
Brukernavn Skrevet 25. mars 2009 #4 Skrevet 25. mars 2009 Vi har blandebatterier og kummer fra Ikea. Funker som bare det (det var rørlegger som monterte)
Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 25. mars 2009 #5 Skrevet 25. mars 2009 Rørleggeren vår hadde ikke lov å montere blandebatteri fra IKEA
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 25. mars 2009 #6 Skrevet 25. mars 2009 Rørleggeren vår hadde ikke lov å montere blandebatteri fra IKEA Det samme sa elektrikeren vi hadde hjemme i sommer .. Han monterte gjerne lamper jeg hadde kjøpt hos forhandler - men ikke lamper fra Ikea Helt idiotisk synes nå jeg .. Har hatt mange lamper fra Ikea og de er så gode som bare det .. På kjøkken har jeg vask fra Ikea - men blandebatteri fra rørlegger - fordi jeg skulle ha en spesiell sort da vi bygde.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Vi kjøpte vask og blandebatteri på Comfort, etter at svigerfar (som skulle montere for oss) mente at tykkelsen på vaskene fra Ikea var veldig tynn, slik at det ble vanskelig å lage hull og feste blandebatteriet. Da vi senere hadde en rørlegger innom for å godkjenne koblingene under vasken, sa han at han og hans kolleger ikke godkjente blandebatterier fra Ikea - selv om de godt kunne montere dem... Jeg tror mange fagfolk har dårlige erfaringer, rett og slett. Det skjer jo ikke så sjeldent at Ikea tilbakekaller produkter, de har nok ikke den samme kvaliteten som mange andre steder...
Malum Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Kjøkkenvasken vår er fra IKEA, men blandebatteriet er kjøpt gjennom rørlegger. Det er to grunner til det: for det første dårlig skussmål på IKEA-kraner fra folk i kretsen vår som har hatt dem, for det andre sa rørleggeren at han ikke ville montere det.
Suzy Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 (endret) Jeg har blandebatteri fra IKEA på kjøkkenet, som attpåtil er gjenbrukt i et nytt IKEA kjøkken og det er ikke noen problemer med det (det har vært i daglig bruk siden 1989 forøvrig). Endret 3. april 2009 av Suzy
Gjest Gjest_Fanteria_* Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 (endret) IKEA selger ikke blandebatteri uten at de er godkjent. Om dere kontakter kundesenteret på mail (velkommen(at)memo.ikea.com) eller ringer de på 815 44 000 vil dere kunne få disse tilsendt enten per mail eller per brev. At rørleggere sier de ikke har lov å montere dem er overdrivelse. De har rett og slett ikke lyst slik at de får solgt de blandebatteriene de har. Epost skrevet om i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Endret 3. april 2009 av Veslejenta
Eve Luna Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Det var en Ikea blandebatteri i vår kjøkken når vi overtok leiligheten. Den lakk. Vi gjorde om hele kjøkkenet og hadde da også rørlegger som skulle montere blandebatteri. Han sa at han har dårlige erfaringer med Ikea sine blandebatteri. For det var ikke spørsmål OM det blir problemer med de, men NÅR. Vi kjøpte blandebatteri via rørleggeren.
Malum Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 IKEA selger ikke blandebatteri uten at de er godkjent. Om dere kontakter kundesenteret på mail ([email protected]) eller ringer de på 815 44 000 vil dere kunne få disse tilsendt enten per mail eller per brev. At rørleggere sier de ikke har lov å montere dem er overdrivelse. De har rett og slett ikke lyst slik at de får solgt de blandebatteriene de har. Ja, det har du helt sikkert rett i. De har tross alt en avanse som ikke ligner grisen. Vi har hatt blandebatteri fra FM Mattsson som lakk etter et par år også, vi. Anbefalt og montert av rørlegger. Jeg legger nok mer i det venner og bekjente sier om IKEA-kranene enn det rørleggeren sier.
Gjest Jølle Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Har ikea både kum og blandebatteri både på kjøkken og bad, helt genial kvalitet, og billig. Ingen problemer å få rørlegger til å innstallere, men enkelte firmaer innstallerer ikke varer fra ikea
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Jeg skal pusse opp kjøkkenet, og skal ha innredning fra Ikea (Applåd). Jeg har også tenkt å kjøpe blandebatteri (Hovskär) og kum derfra, noen som har erfaring med dette? Erfaringer med rørleggere som nekter å montere de? Og må man ha rørlegger for å montere dette? Har dere opplevd lekkasjer eller noe annet? Kjøp kjøkken der,men alt som rørlegger skal borti kjøper du en annen plass. De nekter å ta i ting som er kjøpt på ikea.
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 IKEA selger ikke blandebatteri uten at de er godkjent. Om dere kontakter kundesenteret på mail (velkommen(at)memo.ikea.com) eller ringer de på 815 44 000 vil dere kunne få disse tilsendt enten per mail eller per brev. At rørleggere sier de ikke har lov å montere dem er overdrivelse. De har rett og slett ikke lyst slik at de får solgt de blandebatteriene de har. Epost skrevet om i henhold til Kvinneguidens regler. Veslejenta - moderator Ikea har hatt mye varer som har vert godkjent,men som har vert farlige og dradd inn i ettertid. Så godkjennelse er ikke verd noen ting.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #16 Skrevet 5. april 2009 Ikea har hatt mye varer som har vert godkjent,men som har vert farlige og dradd inn i ettertid. Så godkjennelse er ikke verd noen ting. Ikea er flinke til å tilbakekalle produkter som har skapt farlige situasjoner. Jeg ser ikke så mange andre som gjør det samme. Pengene får du også tilbake uten problemer. Selvfølgelig er en godkjennelse verdt noe. Det at noe blir godkjent betyr ikke at produktet ikke kan medføre ulykker. Av og til skyldes dette produksjonsfeil, andre ganger feil bruk eller montering. At fagfolk nekter å montere blandebatterier/kraner skyldes i stor grad at de ikke tjener noe ekstra på det. Det finnes blandebatterier av bedre kvalitet enn de du kjøper på Ikea, men det betyr ikke at Ikea ikke holder mål. En lekk krane kan du risikere uansett merke, alle produkter har en feilprosent.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #17 Skrevet 6. april 2009 Det skjer jo ikke så sjeldent at Ikea tilbakekaller produkter, de har nok ikke den samme kvaliteten som mange andre steder... Grunnen til at de tilbakekaller produkter så ofte som de gjør er fordi de har en helt annen standard for å trekke ut produkter enn andre. Heller for ofte enn for sjelden. En gang trakk de telys fra markedet (like før jul, så de tapte MYE penger) fordi det var noen i et annet land som hadde blåst ut lyset rett ovenfra, og dermed sprutet den flytende voksen. De ventet til alle undersøkelser var gjort før de satte ut telysene igjen. Jeg har stor tillit til IKEA sine rutiner. Når det gjelder rørleggere og elektrikere som ikke vil installere IKEA-varer har jeg hørt at dette er fordi de vil selge egne varer. En elektriker i familien har IKEAlamper osv selv i huset, så jeg tror ikke det er så dårlig som ryktene sier.
Gjest Fugl Fønix Skrevet 6. april 2009 #18 Skrevet 6. april 2009 Jeg har Ikea-kum og blandebatteri. Hos oss fungerer dette utmerket. har hatt det på kjøkkenet i to år uten noen problemer. har derfor ikke hatt behov for å trekke inn noen rørleggere utenom, så jeg er ikke sikker på om det vil skape problemer eller ikke. Blandebatteriet er i hvertfall veldig godt, mye bedre enn de tingene vi har hatt tidligere.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2009 #19 Skrevet 6. april 2009 "Vår" rørlegger sa det samme som noen over her har sagt; nemlig at mange rørleggere nekter å installere blandebatteri fra ikea fordi firmaet de jobber for forhandler andre typer blandebatteri, og at de bare har lov til å installere disse. De skal jo tjene penger de også, og har full rett til å si fra seg en jobb. Kvaliteten i seg selv var god nok, mente han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå