Gå til innhold

Reinkarnasjon

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

tror dere på reinkarnasjon?

jeg er blitt fortalt at jeg døde som barn i mitt tidligere liv, og derfor oppfører jeg meg som et barn i dette livet også nå i voksen alder hehehe stemmer litt da

Min søster ble spådd at hun skulle føde et barn som vi kjente veldig godt fra før av, et menneske som var veldig godt.

kan det være min farfar som kommer tilbake? kan jo alltids håpe, han var et veldig fint menneske som døde alt for tidlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det tror jeg på.

Og jeg kunne veldig godt tenkt meg å prøvd med hypnose for å gå tilbake til tidligere liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aradia )O(

Ja det tror jeg på!!

Jeg tror at når man dør kommer man til et sted (kall det himmelen om du vil) hvor man så må reflektere over det livet en har levd. Hva gjorde man riktig, hva kunne man gjort bedre? Når man så har lært av sine feil og mangler, får man en ny sjanse. Forhåpentligvis vil man bli et bedre menneske neste gang. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke helt enig i at en skal behøve å måtte tenke over hva en har gjort, hva da med små babyer som dør ved fødselen? Hva skal de tenke over?

med små barn som dør alt for tidlig hva skal de tenke over?

Kanskje det er egne regler for barn og voksne?

Jeg tror på reikarnasjon, men jeg tror ikke på at en skal tenke over hva en gjorde feil, det må en i så fall gjøre i sitt neste liv uten at en selv hvet noe om det som har hendt før.

Jeg vet ikke hva som hender før vi kommer til denne verden eller hva som hender etter denne verden og på mange måter er vel det bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke helt, hvorfor skal vi reinkarneres? Jeg håper det er slik, for da er det mye rart jeg skal bli.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men..... Hvis man får fødes på nytt, og er så heldig å få sjansen til å bli et nytt og bedre menneske, skulle ikke verden ha vært et veldig godt sted med en hel masse av veldig gode og snille mennesker??!! Bare en tanke... Er ikke så opptatt av sånt selv, men jeg tror stort sett på alt som ikke kan motbevises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og...hva er POENGET med å bli reinkarnert om man ikke husker dette mens man lever. Er ikke hensikten med slike gjenfødelser at man skal bli en bedre person og oppnå harmoni i sjelen, og utvikle denne?

Da vet jeg heller ikke hva jeg skal jobbe med i dette livet, slik at neste blir enklere.....men om man ikke husker da er det stagnasjon - ivertfall fir vår bevissthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg tror at man lever flere liv - noen ganger tror jeg i hvert fall det...

Jeg synes jeg kan merke på folk om de har en ung eller en gammel sjel. De med unge sjeler er ofte veldig overfladiske og grunne synes jeg, litt kjedelige mennesker egentlig, som tenker lite på andre enn seg selv og sin egen behagelighet. Mye opptatt av status og penger osv....

Jeg tror at selv om man ikke nødvendigvis husker sine tidligere liv, så bærer man det med seg som en skjult erfaring.... og jo flere erfaringer, dess mer modenhet og vishet... som blir enda mer fremtredende etter som det gjeldende livet også passerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
tror dere på reinkarnasjon?

jeg er blitt fortalt at jeg døde som barn i mitt tidligere liv, og derfor oppfører jeg meg som et barn i dette livet også nå i voksen alder hehehe stemmer litt da

Min søster ble spådd at hun skulle føde et barn som vi kjente veldig godt fra før av, et menneske som var veldig godt.

kan det være min farfar som kommer tilbake? kan jo alltids håpe, han var et veldig fint menneske som døde alt for tidlig

Personlig tror jeg ikke på reinkarnasjon. Hvorfor har jeg gjort rede for inne på diskusjonssidene på www.flux.no og kommer derfor ikke til å gjenta det her. Et liv etter døden tror jeg derimot på, grunnet egne spesielle opplevelser jeg har hatt tidligere (ikke nær-døden-opplevelser); slik sett har jeg et flersidig forhold til det alternative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden trodd veldig mye på reinkarnasjon, helt til en person jeg diskuterte dette med meg kom med et godt argument mot reinkarnasjon.......... "Hva da med befolkningsveksten om alle blir reinkarnert?" :roll:

Så nå vet jeg ikke lenger hva jeg tror......For det er vel ikke bare noen som blir reinkarnert, det må jo være alle eller ingen?! Tror jeg...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg har hele tiden trodd veldig mye på reinkarnasjon' date= helt til en person jeg diskuterte dette med meg kom med et godt argument mot reinkarnasjon.......... "Hva da med befolkningsveksten om alle blir reinkarnert?" :roll:

Så nå vet jeg ikke lenger hva jeg tror......For det er vel ikke bare noen som blir reinkarnert, det må jo være alle eller ingen?! Tror jeg...

Lillian

Du kan jo bli en ape i ditt neste liv, eller en liten maur :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har trodd på reinkarnasjon fra menneske til menneske, jeg, da....

Men likevel, det vil jo bli veldig mange mennesker og dyr etterhvert, uansett...... :roll:

Lillian *vil bli katt i sitt neste liv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja jeg er en som tror

ved at jeg har levet før og op til flere gange jeg har mødt mange som jeg har mødt før i forrige liv, ved at ham jeg bor med pr i dag fik jeg aldrig for flere 100 år siden men nu er han min, dette var nu at gøre en meget meget lang histori utrolig kort. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror absolutt på reinkarnasjon ja.

Tror mye rart om dette og kunner dermed ha skrevet om dette til morgengry. Velger å skrive kort og si at jeg tror vi er her for å gjøre forskjellige erfaringer. Når man så dør har man muligheten til å gjøre andre erfaringer ved et nytt liv her, eller man kan velge andre livsformer/dimensjoner. Har ikke helt troen på at dette er det eneste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...