Gå til innhold

Kattemor og P-piller

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, hei :)

Min skjønne pusekatt har fått en nydelig liten kattunge, men jeg bare lurer på noen spørmål!

1. Kan jeg gi p-piller til kattemoren selv om kattungen bare er noen dager gammel for å unngå at den parer seg igjen?

2. Når kan jeg sterilisere kattemoren?

3. Når kan kattungen bli sterilisert/kastrert?

4. Hvordan kan jeg se om kattungen er en jente eller gutt? :)

På forhånd takk !:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei, hei :)

Min skjønne pusekatt har fått en nydelig liten kattunge, men jeg bare lurer på noen spørmål!

1. Kan jeg gi p-piller til kattemoren selv om kattungen bare er noen dager gammel for å unngå at den parer seg igjen?

2. Når kan jeg sterilisere kattemoren?

3. Når kan kattungen bli sterilisert/kastrert?

4. Hvordan kan jeg se om kattungen er en jente eller gutt? :)

På forhånd takk !:)

1. Les vedlegget på p-pillepakken for spesifik bruk av de p-pillene dere bruker. Hva står det om bruken der?

2. Du kan kastrere kattemoren ganske snart. Jeg ville evntet til kattungen er ca 5 uker gammel, slik at den ikke er avhengig av å die moren døgnet rundt. husk at hun skal ligge i narkose noen timer.

3. Noen veterinærer kastrerer kattungene fra de er 3 mnd gamle, men flesteparten ønsker å vente til katten er rundt 6 mnd. Blir kattungen kjønnsmoden før dette, kan du kastrere den med en gang.

4. Det er ikke så lett å se forskjell når du bare har en kattunge, slik at du ikke kan sammenligne med noen andre, men jentene har kortere melomrom mellom anus og kjønnsåpning enn guttene har. Hos guttene ser man noen ganger en tydelig pose nederst.

birmanett.no har noen greie bilder på siden sin som viser forskjell på han og hun. Gå inn på avlsdelen der og les. Det står mye interessant og lærerikt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...