Gjest roiny Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Heisann, Kjæresten og jeg skal på et minicruise med Color Magic til Kiel til helga. Vi har spandert på oss en av de fineste lugarene for å se om "cruise" er noe for oss. Håper på litt luksusfeeling der, men er redd for at det bare skal bli kjipt og danskebåtaktig. Noen som har vært på disse båtene og har en oppfattelse? Er det kult, bra butikker, god mat, god underholdning; eller er det bare en dårlig oppgradering av danskebåten? Men vi får det nok fint uansett da
Titti72 Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Hvilken lugar har dere? Disse 2 båtene er betydelig bedre en "danskebåtene". Og med fet lugar, blir turen super. Vi hadde rederlugaren (kun 2 stk. på båten) og koste oss som bare det. Rakk ikke engang showet, som vistnok skal være skikkelig bra.
ToveM Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Har vært med de en gang bare meg og mannen og skal om to uker mannen,jeg og minstemann. Jeg storkoste meg på båten, absolutt noe helt annet enn "danskebåten" etter mitt syn i alle fall. Vi hadee Color class lugarene, inkludert frokost. Kjempegod frokost. og kan absolutt anbefale den italienske restaurangen ombord.
Gjest roiny Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Hvilken lugar har dere? Disse 2 båtene er betydelig bedre en "danskebåtene". Og med fet lugar, blir turen super. Vi hadde rederlugaren (kun 2 stk. på båten) og koste oss som bare det. Rakk ikke engang showet, som vistnok skal være skikkelig bra. Vi har Color Suite, altså den som er hakket under deres;) Så fint å høre at folk har vært fornøyd med turene!
Gjest missLady Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Skikkelig luksusfølelse! Kjempe fine båter! Skal med de i sommer, ikke som cruise da, men som framkomstmiddel Men gleder meg uansett helt sykt til båtturen!! Absolutt ikke danskebåt følelse
Gjest Skrevet 24. mars 2009 #6 Skrevet 24. mars 2009 Kjempefine båter, men litt dyrt om bord på selve båten. Skulle gjerne tatt en tur igjen selv, men er dessverre for ung.
Sol79 Skrevet 24. mars 2009 #7 Skrevet 24. mars 2009 Reiste med Fantasy i februar. Fin båt, men ikke noe mer enn en oppgradert danskebåt etter min mening. Den handlegata som jeg har hørt så mye om var noen spisesteder, taxfree, ColorLine-shop + en klesbutikk.
Mischa Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Enig med Sol79! Jeg syntes det var dårlig shopping, ekstremt rotete og trang tax-free, maten og drinkene var ikke noe spesielt spennende og det hele er ekstremt overpriset. Selve båten er fin, men resten var skuffende..
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #9 Skrevet 25. mars 2009 Det blir litt hva man gjør det til. Jeg reiste med Fantasy da den var helt ny, og det var flott å se på den innvendig. Men shoppingutvalget er jo ikke noe stort, og heller ikke tax-free-butikken. Men vi hang for det meste på puben, og fikk med oss showet (moro!), drakk drinker og koste oss. Vi var vel nesten de eneste på båten som ikke lå på lugarene sine med sjøsyke (det var fæle bølger den kvelden/natta). Med godt reisefølge kan det bli en veldig fin tur.
mjau-mjau Skrevet 25. mars 2009 #10 Skrevet 25. mars 2009 Båten er fin den, men litt enig med de som sier oppgradert danskebåt! Shoppinggata er ikke så stor, og det er overpriset. Showet syntes jeg var kjempedårlig! Vi reiste vel i oktober og mener å huske det var på Magic. Men selvfølgelig det er jo litt hva man gjør det til selv! Maten var god, spesielt den deilige 5-retters middagen på den dyreste restauranten der. Men det koster jo litt da.... Og vi testet også spa-avdelingen med en halvtimes massasje, det var bra! Så over-all: en allright tur, men ikke av det beste!
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2009 #11 Skrevet 25. mars 2009 Jeg har vært på både cruise og på kiel-fergen (Fantasy) og forskjellen er jo stor. Jeg er bare 19 år, så dere får vel ta det i betraktning også. Kiel er et kjempe koselig sted. vi koste oss virkelig. Det var fint vær, ingen bølger og god mat. Innvendig var det veldig fint og god underholdning. Men det var ikkje så mye å ta seg til utenom showet, og drikke i baren. Vi storkoste oss på turen, men det er jo hva du selv gjør det til som til slutt teller aller mest. På ordentlig cruise er det mye finere, bedre service og mere å ta seg til. Så er du jo innom mange flere steder, noe som jeg synest var mye mer spennende. Det var også mere underholdning og aktiviteter. Men minicruise er absolutt artig. Tror dere kommer til å kose dere. Husk å ta med deg et litt fint antrekk. Kan være du får bruk for det
Gjest TS Skrevet 30. mars 2009 #12 Skrevet 30. mars 2009 Da er vi tilbake fra tur - veldig veldig fornøyde! Vi hadde jo en av de fineste lugarene, og det pluss gratis minibar, internett, frukt, flott utsikt fra karnappvinduet i lugaren etc, gjorde jo sitt til at man gjerne vil tilbringe tid på lugaren også. Stor var den også, cirka 25 kvadrat. Var også fornøyd med de andre tilbudene ombord, nok å underholde seg med, og veldig god mat. Butikkene var OK, men dro ikke dit for å shoppe heller da. Kan anbefales
Gjest No wonder women Skrevet 8. juni 2009 #13 Skrevet 8. juni 2009 Hvor mange døgn er det fra oslo til Kiel? Og hvor mange timer har man til disposisjon i Kiel? Trenger man pass?
Lady La-Laa Skrevet 8. juni 2009 #14 Skrevet 8. juni 2009 Du må beregne 3 dager på et tur/retur cruise. Eks avreise mandag kl. 1400 og hjemkomst onsdag kl. 0930. Som nordmann skal du kunne gå "passfritt" inn i land i schengen-området, likevel hender det at de har passkontroll i Kiel. Du vil kunne få 4-timers opphold i Kiel, så hvis du har planer om å gå i land er det lurt å ha med pass
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2009 #15 Skrevet 29. juni 2009 Jeg syns dette var en oppgradert "danskebåt". Litt roligere pga mer dannede folk, samt at det er mange steder å gjøre av seg. Hvor er alle, tenkte jeg. Den brune puben midt i handlegata var det derimot liv, for der var det lov å røyke. Men det var sånn danskebåt-harry-liv. Handlegata var skuff, men det er alt nevnt. Var på kino vi. Syntes ikke noe om showet. De var flinke innen sitt område, men jeg liker ikke sånn glitter, fjas og musicalsanger. Fant ut at sånne båtturer blir litt for Las Vegas og "glorete" for meg. Men det har også noe å si hva man gjør det til: Har du lyst til å ligge på lugaren og kline.... eller du er der med en gjeng, som sammen lager steminingen du liker, er nok båten toppers. PS. Vi hadde 6 meter høye bølger og butikkene i Kiel var stengt når vi ankom. Det gjorde også sitt til at inntrykket vi satt igjen med ikke var helt som vi håpet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå