Gå til innhold

Bryllupsgave (igjen)


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup snart.

Det er (forhåpentligvis) ikke et stivt bryllup, men litt mer uformelt.

Og jeg er ikke rik.. må jo kjøpe meg den ny kjole også.

Har ikke fått noen ønskeliste heller.

Noen tips til en gave som ikke er for dyr?

(Er ikke gjerrig altså, men dette stopper jo se selv på en måte).

Har tenkt å bruke 4-600 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helenius

Hva med en litt grov linduk fra Husfliden? De har godt utvalg og mange fine farger.

Duker trenger man alltids, og man slipper aa gi noe som brudeparet foeler de maa ha fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med brudeparet eller brudeparets foreldre om tips om hva brudeparet ønsker seg. Så treffer du midt i blinken.

Synes 500 kr er passe pris for en bryllupspresang jeg, og jeg synes ikke du er gjerrig i det hele tatt.

Men hva med f.eks. et gavekort? Vi blir kjempeglade for gavekort på Glasmagasinet, IKEA, Skeidar osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom du ikke har fått ønskeliste, så er det vanlig å legge ønskelisten sin på Glassmagasinet; kanskje du er heldig og "ditt" brudepar har lagt liste det.. Gå og spør (ligger på navn og bryllupsdato)! Vi har ønskelisten vår liggende bla. der og vi har sagt det til de som spør.

Vi pleier å bruke sånn ca. 500-600kr. i bryllupspresang vi, så det synes jeg ikke er gjerrig.

Ett gavetips er sengetøy.. hvis de ikke har noen ønsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flere gode gavetips.

Jeg har sendt en mail til brudeparet og bedt om en ønskeliste.

Jeg vet at de ikke er særlig opptatt av "dill og dall", så det må bli noe praktisk og nyttig tror jeg. Hvis de ikke ønsker seg deler til et service da.

Gavekort er et godt alternativ.

Og det var godt å høre at jeg ikke er gjerrig :roll: . Har inntrykk av at det koster å være gjest i bryllup for tiden. Kjenner folk som kjøper gaver for både 1000 og 2000 kroner til venner som gjifter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...

Noen tykke, gode håndklær.

Blomstervase

Et fint fat (kakefat, kunstfat)

En fin, god kjøkkenkniv

sengetøy eller duker som har vært nevnt

Lysestake i glass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*blander meg*

Jeg ville vært litt forsiktig med sengetøy og håndkler. Jeg er vanligvis ikke veldig pirkete og blir alltid glad for det jeg får. Men håndklærne på badet har vi kjøpt fordi vi ville ha akkurat sånne. Vi blander ikke utseende.

Samme med sengetøy. Vi har malt soverommet i en farge og har en stil, sengetøyet - neida, om det ikke matcher - så er det i alle fall valgt bevisst.

En duk er noe annet. Spisebrikker er noe annet. For det er seg selv - i seg selv. Om du skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et gavekort på dagstur med båt på Telemarkskanalen. Vi kan velge dato innefor sesongen, og vi kommer til å reise sammen med dem vi fikk gaven fra. Kjempekoselig! Gavekort på opplevelser er bra, kan være alt fra middag for to, teater, rafting.... finn noe som passer brudeparet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ting jeg har gitt i bryllupspresanger de siste årene:

- Hengekøye (signaliserer håp om det gode liv!:-))

- Ismaskin (6-700 på Elkjøp)

- Kunst (gå til galleri eller kunst-/rammesjappe, litografier og trykk finnes i alle størrelser og prisklasser)

- Matchende morgenkåper eller pysjer

- kurv med digge "luksusvarer" fra spesialbutikk - kule matvarer til de som er sånn, masse greier til karbad til de som er sånn anlagt.

Ellers er jo opplevelser nevnt, det er en bra ting.

Håndklær, sengetøy og duker høres urkjedelig ut i mine ører - dessuten må du da vite størrelse på dyner etc.

ALLE jeg kjenner som har giftet seg har hatt beskjedne gaveønsker - et av parene foreslo CDer til folk som spurte, for de ønsket seg ingen digre dyre greier. Vet om folk som har gitt en sum til en god sak eller et fadderbarn/faddertre ("adopter en regnskog"), dette har blitt tatt vel i mot. Folk får så mye ræl. Har også hørt om folk som gir bort kurs til parene - da fortrinnsvis kurs de selv er interessert i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kreativ kan du lage en egen gave. Hva med å kjøpe en kasse/eske i tre, pynte den på en stilig måte og fylle den med det du måtte ønske? Jeg gjorde det i bryllup i fjor til et vennepar. Fant tak i en "kasse", laget den i rustikk stil og fylte den opp med kaffe og the som man får i kaffebutikker, to sjokolader med morsom tekst og tegning (de får man mange plasser i oslo) tesil, 2 krus, 2 likørglass, duftlys, to småflasker med cognac og likør, massasjeolje og et stilig teppe. Dette skulle være duket for en koselig og avslappende aften for de nygifte! Du skulle sett ansiktet på dem da de åpnet "kassen"! De syntes det var en alldeles super og personlig gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du kreativ kan du lage en egen gave. Hva med å kjøpe en kasse/eske i tre, pynte den på en stilig måte og fylle den med det du måtte ønske? Jeg gjorde det i bryllup i fjor til et vennepar. Fant tak i en "kasse", laget den i rustikk stil og fylte den opp med kaffe og the som man får i kaffebutikker, to sjokolader med morsom tekst og tegning (de får man mange plasser i oslo) tesil, 2 krus, 2 likørglass, duftlys, to småflasker med cognac og likør, massasjeolje og et stilig teppe. Dette skulle være duket for en koselig og avslappende aften for de nygifte! Du skulle sett ansiktet på dem da de åpnet "kassen"! De syntes det var en alldeles super og personlig gave.

Åh, en sånn gave ville i alle fall jeg ha likt! Du er kreativ, du Camie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke fått noen liste av brudeparet jeg.

Men mamma har overtatt ansvaret og fabler om å kjøpe lamper, for det er visst mangelvare der i huset.

Stoler 100% på mamma jeg og håper at hun ikke sender ballen tilbake til meg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...