Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Jeg mistenker at vår gamle gode vaskemaskin har blitt gnien på varmegradene, og lurer på hva som finnes av kjerringråd for å løse dette problemet Skyldes det kalkbelegg e.l. (vi har ganske hardt vann her)?
hufsa! Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Varmelementet er ikke gåent da? Det kjenner du om tøyet er iskaldt når du tar på glasset eller når du tar ut tøyet ;-)
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Nei, helt gåent er det ikke Men jeg tror den ikke vasker varmt nok. I hvert fall synes jeg kluter, håndklær o.l får raskere lukt enn de gjorde før (skifter forsåvidt ofte før det blir lukt, sånn for å luke bort den diskusjonen, hehe).
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Varmelementet er ikke gåent da? Det kjenner du om tøyet er iskaldt når du tar på glasset eller når du tar ut tøyet ;-) Det kan som sagt være noe galt med varmeelement, eller evet termostaten. Men da det samme skjedde med oss ( kjøpte brukt hos en bruktforhandler). Da måtte forhandleren/reperatøren resette det elektroniske kortet innni maskinen (han fikk opp en feilmeldning). denne meldingen var ikke noe vi kunne se utenpå maskinen, men vi fattet misstanke etter at glasset alltid var kaldt når maskinen gikk. Hvilket merket har du på maskinen?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Det kan som sagt være noe galt med varmeelement, eller evet termostaten. Men da det samme skjedde med oss ( kjøpte brukt hos en bruktforhandler). Da måtte forhandleren/reperatøren resette det elektroniske kortet innni maskinen (han fikk opp en feilmeldning). denne meldingen var ikke noe vi kunne se utenpå maskinen, men vi fattet misstanke etter at glasset alltid var kaldt når maskinen gikk. Hvilket merket har du på maskinen? bare legge til...at temperaturen målte han til rett i underkant av 30 grader-...så noe varme gav maskinen, men som du også sier...hvertfall ikke varmt nok.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Det spørs om maskinen vår kan resettes elektronisk, den er skikkelig god og gammel (en Miele). Og jeg er egentlig sikker på at den vasker "ganske varmt", det er mer sannsynlig at varmeelementene har belegg eller noe så f eks 60 grader i praksis er nærmere 40 osv. Mulig at det hadde vært lurt å skifte dem helt ut, men jeg har lyst til å prøve andre løsninger først.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Det spørs om maskinen vår kan resettes elektronisk, den er skikkelig god og gammel (en Miele). Og jeg er egentlig sikker på at den vasker "ganske varmt", det er mer sannsynlig at varmeelementene har belegg eller noe så f eks 60 grader i praksis er nærmere 40 osv. Mulig at det hadde vært lurt å skifte dem helt ut, men jeg har lyst til å prøve andre løsninger først. Det er nok et elektronisk kort inni maskinen din. vi har bare en skruknapp og vanlige trykknapper på utsiden av maskinen. Men er jo ikke sikkert det er samme system hos deg. Har prøvd å søke litt rundt for deg, men ikke funnet så mye klokt, men du kan jo prøve å kjøre en maskin på høyeste temperatur og ha eddik i. Ville nok også prøvd litt ulike ting før jeg kjøpte nye maskin. Miele er jo fine maskiner og hvis du kan få maskinen din som ny ved å bytte ut en del (deler og reperasjon kan jo sikkert svi litt i lommeboka) eller resette noe, så er jo det bedre enn noe annet. generellt om rensing av vaskemaskin: ikke helt temaet men... og her
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå