Gå til innhold

bursdagsfest

Anbefalte innlegg

Gjest Lassa
Skrevet

Yngste sønnen min blir 5 i april. Han nevnte at han ønsker bursdgen sin på en lekeland, men jeg har hverken penger eller noen som skal hjelpe til på et sånt lekeland.

Så jeg vil lage en skikkelig fest her hjemme. Det er bare et lite problem': Har ikke særlig mange ideer om hvordan å hva jeg skal gjøre:S: Har heller ikke så mye penger heller.

Tenker noe påske-relatert, ting. Men, sitter fast der, liksom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt lost på sånne temaer, jeg oxo... Vet bare at min ene sønn er født 2.des og jeg har prøvd å holde jula og bursdagen hans separert så han skal få føle seg spesiell. Men samtidig så kan du jo spørre hva han vil? Hos oss er det lynet macquinn det går i og det er ikke så veldig dyrt å kjøpe inn plast kopper med motiv på. kommer seff an på hvor mange som kommer. :)

Og når han blir fem så er de ikke så opptatt av pris. Dessuten føler jeg at hvis det kommer ett par- tre stk på hans alder, eller flere, så leker de høyt og lavt etter litt kake uansett og har ikke tid til å nyte det du har stelt i stand. ;)

Skrevet

Fiskeleken pleier ofte å være suksess for de i den alderen også. Heng på en gammel sokk eller en gammel flaske og sånn. Latteren sitter løst.... Godteposene de får trenger langt i fra å være fulle heller, og kanskje dylt med noe de kan leke med i bursdagen (piratpenger eller "ekte"skattekart har vært suksess her tidligere)

Gjest Lassa
Skrevet
Er litt lost på sånne temaer, jeg oxo... Vet bare at min ene sønn er født 2.des og jeg har prøvd å holde jula og bursdagen hans separert så han skal få føle seg spesiell. Men samtidig så kan du jo spørre hva han vil? Hos oss er det lynet macquinn det går i og det er ikke så veldig dyrt å kjøpe inn plast kopper med motiv på. kommer seff an på hvor mange som kommer. :)Og når han blir fem så er de ikke så opptatt av pris. Dessuten føler jeg at hvis det kommer ett par- tre stk på hans alder, eller flere, så leker de høyt og lavt etter litt kake uansett og har ikke tid til å nyte det du har stelt i stand. ;)

Du sier noe der:) Eldstemann fylte 6 i des. og det var ingen som brydde seg om dekorasjon eller noe, alt de ville var bare lek, lek og mer lek:)

Jeg vet han liker Lynet (har Lyn McQuinn-sengetøy) så det går an, det:) Selv om vi brukte da han fylte fire.

Han vil ha med alle gutta i hans alder på den avd. han går (5 stk) + 2 jenter. Jeg tenker at de andre jentene blir lei seg. Og det er mulig at det ikke passer noen av guttene, og da kommer det veldig få. Akkurat det problemet vet jeg heller ikke hvordan løse.

Skrevet

Yngste sønnen min blir oxo 5 i juni. Og jeg er sikker på at det ikke er det som spiller noen rolle, hvor mange som kommer. :)

Ser at fiskedammen er blitt nevnt, det er alltid en hit!

Gjest Lassa
Skrevet
Fiskeleken pleier ofte å være suksess for de i den alderen også. Heng på en gammel sokk eller en gammel flaske og sånn. Latteren sitter løst.... Godteposene de får trenger langt i fra å være fulle heller, og kanskje dylt med noe de kan leke med i bursdagen (piratpenger eller "ekte"skattekart har vært suksess her tidligere)

Hvordan er fiskeleken? Henge opp flaske eller sokk er jo morsomt ja,:)

Piratpenger? Sånn "sjkolademynter"

Har hørt mye om skattejakt i bursdagsfester for barn, men har aldri skjønt hvordan det gjøres?

Skrevet

For mine har vi laget fiskedam. Da henger du opp ett teppe eller laken i f.eks en døråpning inn til kjøkkenet, eller bare bak ett par stoler. Så har vi brukt at alle får en liten godtepose på kroken i tillegg til et lite klistermerke o.l.

Det er veldig stas å stå i kø og vente på å dra opp snøret, selv om de vet de får det samme... hehe.

Skattejakt er jo knallgøy! Da kan du jo legge ut ei kiste med godteri eller gullmynter (sjokoladepenger) og tegne ett kart. Enkelt, som tre skritt mot venstre, bak stolen, videre ut i ganga osv. Eller ute, hvis fint vær! :)

Er sikker på du ikke trenger å fylle de få timene med noe heile tida, for unger har en gave om å finne på ting selv i den alderen.

Gjest Alkaline
Skrevet

Man kan gjøre masse morsomt uten å bruke alt for mye penger. Du kan ha et tema. Som: pirater, dyr, karakterer fra filmer... Man kan også ha morsomme aktiviteter som skattejakt eller fisking av gotteri. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...