Gå til innhold

Hvor velger dere å gifte dere? Hvor viktig er dette stedet for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst til å gifte meg i utlandet og har vurdert en rekke steder da blant annet seychellene og mauritsius, men så kommer jeg tilbake til landet der min mor er i fra (jeg er halvt asiatisk).

Men hvor viktig er stedet for dere der dere skal gifte dere? Hvorfor den lokale kirka eller i akkurat den byen/landet?

Jeg fant ett flott område jeg kanskje kunne tenkt meg, men det blir jo ikke paradis øy på samme måte. Likevel syns jeg det er spesielt med lokal dans, musikk og mat på bryllupet slik at mine norske venner og familie faktisk får oppleve den delen av meg. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss i den kirken jeg er døpt i, samt der min far ligger begravd. Tror nok det er den største motivasjonen for akkurat den kirken.

Ellers gifter vi oss i Norge ( :fnise: ) for det er veldig viktig for oss at hele familien og alle venner kan komme.

Skrevet

Vi giftet oss i byen vi bodde i (ingen av oss er opprinnelig herfra, så det hadde ingen spesiell betydning for oss). Det var rett og slett fordi det var mest praktisk. Vi har dessuten foreldrene våre langt unna, på hver siden steder, så det var forsåvidt ganske rettferdig at alle måtte komme til oss. Det var viktig for oss å ha familien med i bryllupet, så noe utenlandsbryllup langt unna var helt uaktuelt.

Skrevet

Vi skal gifte oss på en strand like i nærheten av der vi bor hvor vi er mye med hunden vår. Vi synes stedet er pent.

Skrevet

Vi skal gifte oss i landet vi har bodd i de siste 6 årene. Vi har begge mange venner fra forskjellige land, så vi fant ut at vi ville samle dem og familie på et "nøytralt" sted der alle kunne få ta del i det som har vært (og kommer til å være mange år framover) livet vårt. Bryllupet vårt blir en merkelig mishmash av norsk og forskjellige tradisjoner fra andre land som vi har tilknytning til - om enn flyktig.

Veldig mange (de fleste) har sagt at de kommer og gleder seg :)

Ellers var plassen vi skal ha festen på etterpå veldig viktig for oss. Vi var mye rundt og tittet, og kom over stedet vi har valgt, og begge var enige om at det var der vi ville ha det. Er kjempefornøyd og kan se for meg det hele nå :)

Skrevet

Vi gifter oss i kirken jeg er døpt og konfirmert i. Kirka er nydelig og har en flott beliggenhet! Jeg har drømt om å gifte meg der siden jeg var liten. Siden det passet best å ha bryllupet på mitt hjemsted (samboer er fra en annen by) var ikke det noe vanskelig valg! :ler:

Stedet vi skal ha festen drives av familien. Jeg har også jobbet der selv og vet det er et helt unikt og supert sted, derfor var heller ikke det noe vanskelig valg! :)

Skrevet

Vi skal gifte oss i hans kirke, da vi kommer til å ta over gården som ligger i denne bygden, og det er vel nærmest "forventet".

Jeg ville kanskje valgt en annen kirke av sentimentale grunner, men etter litt diskusjon er jeg enig at det er slik tradisjonen er her oppe. Forresten så er det en nydelig kirke (heldigvis :plystre: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...