Gjest Gjest_S_* Skrevet 23. mars 2009 #1 Skrevet 23. mars 2009 Hei! Vi holder på å lage invitasjoner til bryllupet vårt i august, men ingen av oss er egentlig spesielt kreative. Vi har endelig kommet fram til et design vi liker, og må nå ut å kjøpe ark for å printe ut invitasjonene på. Problemet er at vi ikke aner hva slags papir vi bør kjøpe. Er det noen som har noen gode forslag til type papir/ tykkelse etc. Papiret bør helst være kremfarget, kunne printes på med en "vanlig" printer, A4 og ikke være alt for dyrt.
leirbål Skrevet 23. mars 2009 #2 Skrevet 23. mars 2009 Hei. Vi kjøpte kremfarget vanlig kopipapir på Binders. Men vil råde deg til å printe ut ett ark, og kopiere resten. Veldig mye billigere, og like fint.
Neytiri Skrevet 23. mars 2009 #3 Skrevet 23. mars 2009 Vi kjøpte først et ark hos panduro og testa....det var ALLTFOR tykt, skriften ble ikke helt med, men så hadde eg noen ark fra clas olsen(feil farge), men testet og de var kjempefine.....så eg gikk og kjøpte beige hos clas olsen da.....de var littegran stivere en vanlig printepapir....så de ble limt in i et hardere ark fra panduro
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Hei. Vi kjøpte kremfarget vanlig kopipapir på Binders. Men vil råde deg til å printe ut ett ark, og kopiere resten. Veldig mye billigere, og like fint. Dette gjorde vi også, men kjøpte en tykkere versjon (mm), som egnet seg like godt til laser som til blekkskriver.
Honey Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Vi kjøpte noen fine ark på bokhandlerkjeden "ARK". De kostet 5 kr stk, men man får kvantumsrabatt. Jeg brukte ett ark til to invitasjoner og skjærte de til slik at de passet inn i de ferdigkjøpte invitasjonskortene i gull. Gikk fint i vår blekkprinter.
latte Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Jeg laga invitasjonene selv, kjøpte 160 gr ark på binders, de er litt tykkere enn vanlig A4, men som går i alle printere. Man får de i forskjellige farger også.
samie Skrevet 23. mars 2009 #7 Skrevet 23. mars 2009 Men vil råde deg til å printe ut ett ark, og kopiere resten. Veldig mye billigere, og like fint. Ahhh... Smart
samie Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 så eg gikk og kjøpte beige hos clas olsen da.....de var littegran stivere en vanlig printepapir....så de ble limt in i et hardere ark fra panduro Hva heter disse arkene. Fant bare vanlige kopiark. Var ikke det du kjøpte? Er nemlig på utkikk etter beige litt stivere enn vanlige ark til kirkeprogram. De du beskriver høres perfekt ut
Gir Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Akvarellpapir! Fin farge, tykkere enn vanlig papir og gir et litt rustikt uttrykk. Lite tips: Printer man med skrift i en litt annen farge enn svart (f.eks mørk brun) får man et mye mer eksklusivt uttrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå