Gå til innhold

Kaller han deg: "kjære", "jenta mi/snuppa mi"?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sunniva_*
Skrevet

Hvor lenge har du og din kjære vært sammen? Hvor gamle er dere? Bruker dere kjære ord til hverandre? Eller gjør en av dere mer enn den andre?

Jeg spør dette for jeg har vært sammen med kjærsten i 8 mnd. Jeg kaller ham "kjære" ganske ofte. Men han bruker det ordet en veldig sjelden gang. Sier heller jenta mi eller snuppa mi. Han sier ikke de siste nevnte så ofte heller. Når vi for.eks har sex, roper jeg små opprop som "åå, kjære", han besvarer med "ja, X" altså mitt navn.

Hva tenker dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kjære og jeg har vært sammen i litt over 8 månder, jeg blir 18 år i september og han fylte 19 i år. Jeg pleier å kalle han for pus eller klumpen, mens han derimot pleier å si kjære,elskling, pus og jenten min.

Jeg tror det varierer fra mann til mann når det kommer til kallenavn, hvem syns vel ikke at det er søtt å bli kalt for kjære/elskling?

Skrevet

han pleier å kalle meg lille sukkerklump, men da sier jeg at je er ingen sukkerklump, jeg inneholder bare 1 kcal!!

Nei, vi bruker ikke slike navn på hverandre.. Jeg kan finne på å spørre han: "Har kjæresten min det bra?"

Gjest emmeline
Skrevet

Vi er sammen på fjerde året, jeg er 23 han 27.

Han sier mest kjære til meg, men også pus eller jenta mi.

Jeg sier mest gutten min.

Skrevet (endret)

Her går det i alt fra "lille pompelompen min", til "elskling", "jenta/kjæresten min", "snuppesnupp"/"snuppetupp", "kjæreste" og "vakreste". Og ulike varianter av de.

Vi er nok litt fjollete, men vi trives med det! :nigo:

Glemte å legge til at jeg er 23 og han er 38 år, vi er sammen på fjerde året og har vært samboere i ett. :)

Endret av *Numi*
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Han kaller meg også "du vakreste" "min herligste" "vakre skjønne" osv!

Reagerer bittelite at han ikke klarer å si "ja, kjære" i stenden for "ja, X". Jeg er 27 og han 40.

Har navnkalling noe for kjærligheten man har for hverandre å gjøre i deres syn?

Skrevet

Det faller ikke naturlig for alle å bruke kjælenavn. Noen synes det er selvfølgelig og enkelt, men andre ikke liker å bruke det.

Hvis du ønsker at han skal bruke det på deg oftere si det til ham, og vis han at du setter pris på det når han sier det til deg.

Sier du ingenting, er det nesten umulig for han å vite at du ønsker det.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet
Her går det i alt fra "lille pompelompen min", til "elskling", "jenta/kjæresten min", "snuppesnupp"/"snuppetupp", "kjæreste" og "vakreste". Og ulike varianter av de.

Vi er nok litt fjollete, men vi trives med det! :nigo:

Glemte å legge til at jeg er 23 og han er 38 år, vi er sammen på fjerde året og har vært samboere i ett. :)

Så søtt, da!!! :)

Skrevet
Han kaller meg også "du vakreste" "min herligste" "vakre skjønne" osv!

Reagerer bittelite at han ikke klarer å si "ja, kjære" i stenden for "ja, X". Jeg er 27 og han 40.

Har navnkalling noe for kjærligheten man har for hverandre å gjøre i deres syn?

Så lenge han kaller deg "vakreste", "herligste" osv, så synes jeg ikke du skal ta det så tungt at han ikke sier akkurat "ja, kjære". :) Kanskje det ikke faller seg naturlig for ham?

Det er jo ganske varierende fra forhold til forhold, og person til person hvorvidt man liker slike kjærlenavn, så nei, jeg tror ikke det har noe å gjøre med hvor dyp/ikke dyp kjærligheten mellom to personer er. :)

Skrevet (endret)

Han kaller meg "pus" hele tiden. Jeg er jammen ikke sikker på om han en gang husker hva jeg heter. :fnise:

EDIT: Fjernet info

Endret av Wadjet
Skrevet

Her går det i ''vennen'' og ''pus''. Når han er sint eller irritert sier han navnet mitt. :fnise:

Vi har vært sammen i 7 år, er 24 og 26.

Skrevet

Vi har vært sammen i 2 år. Jeg er 17, han 21. Han kaller meg som regel kjæresten blandt folk, eller jenta mi. Aleine blir det sånn " Tottitten, Pottiten, Tuttifrutti, Tøtta, Tærten, Småen, Kjære, navnet mitt osv.

Han har mange mange søte kallenavn som bare pluttselig har poppa opp i huet hans

Gjest Gjest_Vanija_*
Skrevet

Vi har vært sammen i tre og et halvt år. Er 19 og 20. Det går vel stort sett i "vennen" og "skjønning" her :)

Gjest Gjest
Skrevet
Når vi for.eks har sex, roper jeg små opprop som "åå, kjære", han besvarer med "ja, X" altså mitt navn.

Opprop under sex? Hm.

"JA til hoftepartiet!"

"Dropp misjonærstillingen!"

Når jeg tenker meg om kaller han meg som regel elskling, søta eller kjære. Jeg er nesten 40, det er han også og vi har vært sammen i femten år.

Gjest Gjest
Skrevet

Han har aldri kalt meg noe som helst. Og sier aldri at han er glad i meg, hvis ikke jeg sier det først.

Jeg har brukt "kjære" til ham noen få ganger, mest litt halv-ironisk, det kommer heller ikke så naturlig for meg, det å si slike ting.

Men jeg vet at han bare ikke er av den typen som buser ut med romantiske fraser. Og det var nettopp det som gjorde at jeg falt for ham - ville heller ha en gammeldags, mannemann som synes slikt er tull og fjas, enn en italiener-aktig romantiker som sier pene ord i hytt og pine og kommer med blomster.

...som oftest, i allefall :)

Vi er forresten rundt 30 år gamle, og nygifte.

Gjest Gjest
Skrevet

"snuppa" og sånne ting syns jeg bare er perverst/pedo aktig..

men vi kaller hverandre kjære litt sånn på spøk, sånn "men du har jo genseren på bakfrem jo, kjære, hahaha".

Og så går det en del i gutten/jenta mi eller pus, vennen, diggen, mr. universe:P

Gjest LanaLane
Skrevet

Han kaller meg "jenta mi" og "søta" for det meste. Men vi finner ofte på tullenavn, jeg sendte ham en sms her en dag der jeg kalte ham "sweetsteak" og han roper ofte på meg med tullenavn som gjenspeiler noe jeg har gjort eller bare noe han har opplevd den dagen f.eks "lille veskenappern min" (om han har sett det den dagen).

Jeg kaller ham oftest "kjekken" eller "gutten min" men kan kalle ham alt fra "gassbeholder"(om han har luft i magen) til "playern min"(om han har blitt sjekka opp mye ute en kveld f.eks).

Jeg liker veldig godt når han omtaler meg som "dama mi", er noe barskt med det synes jeg :ler:

Vært sammen(og samboere) i over 2,5 år.

Skrevet

Vært sammen 1,5 år, jeg er 32, han er 29. Han kaller meg regelmessig babe, darling, gorgeous, beautiful (han er fra UK).

Gjest Gjest
Skrevet

He he.. hadde mannen min plutselig sagt et "kjælenavn" til meg hadde jeg hvirkelig begynnt å lure litt på han..

Det er noe han aldri har gjort eller gjør nå etter 20 års forhånd.

Men han er nå ikke den romantiske typen. (he he,,, han er slik at om han tenner 1 stearinlys synes han at han har vært kjemperomantisk...)

Å holde hånda eller sitte i armkroken, små kysse ets. virker som han mener det er "rett i senga for sex" med en gang. (om unga sover eller er borte)

Kan ikke røre han hvist jeg ikke er interessert i å ha sex der og da.

Men men,, er nå vant med at det er slik.

Har nok hatt noen "kjælenavn" på han av og til tidligere,, men han synes det var så dustete at jeg sluttet med det.

Men å si "glad i deg" eller "elsker deg" hender det han sier.

Der er vel jeg den som sier det mest.

Kan på en måte ikke legge meg til å sove uten å ha sagt det til han,, blir litt "kode"

Sier jeg "gla i deg" er det "nå vil jeg sove"

Sier jeg "elsker deg" ender det stort sett med sex :sengekos:

Gjest Gjest
Skrevet

Vi er i slutten av tyve årene og har vært sammen i syv år. Vi bruker ikke kjælenavn på hverandre, og jeg savner det på ingen måte. Det lengste vi streker oss er å si "vennen" en gang i blandt.

Hadde han kalt meg "kjære" hadde det ikke blitt noe kjærlig på ham akkurat da... Dette høres helt teit ut for oss sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...