Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår kveld skrev jeg et innlegg her på forumet om at kjæresten min og jeg ikke er forelska i hverandre. Vi har bare vært sammen noen måneder. Jeg skrev at vi har det fint sammen, og at jeg gjerne vil beholde det fine vi har.

Men nå har jeg tenkt litt mer, og kommet frem til at dette ikke er nok for meg. Jeg vet han syns det er bra sånn det er nå, men jeg higer egentlig etter noe mer intenst. Jeg vil møtes oftere, ha sommerfugler i magen, og føle at det er gjensidig! Grunnen til at jeg plutselig forandret mening, er fordi vi egentlig skulle møtes ikveld, men så fikk jeg en sms om at han er for trøtt og bare vil legge seg med en gang. Dette skjer så ofte, og det understreker vel egentlig at han ikke har noe stort behov for å se meg. Vi møtes toppen 2 ganger i uka selv om vi bor 15 minutter gåavstand fra hverandre. Det er ikke nok for meg.

Imorgen skal jeg fortelle han at jeg gjerne vil beholde de koselige møtene vi har, men at jeg ikke klarer å definere han som kjæresten min lenger, og at vi ikke kan være "eksklusive". Det er ikke det at jeg skal løpe ut og finne meg noen andre, jeg har overhode ingen i kikkerten, men det forholdet vi har nå er ikke nok for meg. Jeg vil ikke være bundet til en som bare vil se meg nå og da.

Ville egentlig bare fortelle dere dette fordi det er godt å få det ned på "papiret"... Også tar jeg veldig gjerne imot tips og råd på hvordan jeg kan få sagt dette uten å såre han. (Tidligere har han sagt at han aldri kunne ha vært med en jente uten å være "eksklusiv". Og han har blitt sint og såret de andre gangene jeg har foreslått det.... :sukk: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vært sammen noen mnd, og har alt snakket om å ikke være monogame flere ganger?? Jeg tenker at hvis forelskelsen og ønsket om å være sammen går over så fort så er det kanskje ikke så mye å satse på i lengden... Jeg hadde ikke orket det hvertfall, og noen "halv-veis" løsning hadde ikke fungert for min del...

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Når han har sagt rett ut at han ikke vil ha et åpent forhold, hvorfor ikke da gjøre det slutt? Da er det er litt egoistisk synes jeg.

Gjør det slutt så han kan komme seg videre.

ellers ønsker jeg deg lykke til, og håper du finner en du kan dele den intense deilige forelskelsen med. :)

Gjest pose og sekk?
Skrevet

Det er ingen råd jeg kan gi deg som vil føre til at han ikke blir såret. Han har jo allerede sagt til deg hvordan han føler det på dette området og da må du ta konsekvensen av det. For et åpent forhold er noe begge må være enige i. Så det beste rådet jeg kan gi deg er å gjøre det slutt med han.

Gjest Gjest
Skrevet

Det kan hende du mister de møtene dere har nå, og vennskapet også, men tror likevel at du gjør det riktige her. Slik du føler det skal man ikke føle etter så kort tid. Dette burde ha vært "hvetebrødsdagene" deres, og slik du skriver om hans prioritering av deg, virker det ikke som han heller har de følelsene han burde hatt.

Tror du er på rett vei her. Du trenger muligheten til å finne deg den mannen som kan gi deg det du søker etter.

Bare forklar han dette, akkurat slik du skriver det her.

Skrevet
Dere har vært sammen noen mnd, og har alt snakket om å ikke være monogame flere ganger?? Jeg tenker at hvis forelskelsen og ønsket om å være sammen går over så fort så er det kanskje ikke så mye å satse på i lengden... Jeg hadde ikke orket det hvertfall, og noen "halv-veis" løsning hadde ikke fungert for min del...

Lykke til :klemmer:

Ja vi har hatt den snakken mange ganger siden vi ble sammen i januar :tristbla: Da er det nok ikke noe å satse på nei, selv om det er trist, for vi er kjempeglade i hverandre! En stund følte jeg at jeg var forelska i han og kunne ikke få nok av han, men etter at han sa han syntes det var for mye press på at han skulle bli forelska, og at jeg var slitsom fordi jeg ville være nær han hele tiden, har jeg holdt tilbake alle de følelsene jeg var på vei til å utvikle for han. Nå er jeg litt kald ovenfor forholdet, og sånn skal det vel ikke være? Man skal jo ikke være redd for å vise følelsene sine for hverandre. Jeg vil kunne være spontan og forelsket. Nå holder jeg tilbake hele tiden for å være avslappet sånn som han vil...

Tusen takk for svaret, og klemmene:)

Skrevet
Når han har sagt rett ut at han ikke vil ha et åpent forhold, hvorfor ikke da gjøre det slutt? Da er det er litt egoistisk synes jeg.

Gjør det slutt så han kan komme seg videre.

ellers ønsker jeg deg lykke til, og håper du finner en du kan dele den intense deilige forelskelsen med. :)

Ja jeg er enig. Jeg forstår han, for han er litt sjalu, men likevel syns jeg det blir feil å sperre andre potensielle ute når vi vet så godt begge to at dette ikke er det helt store. Takk:)

Skrevet
Det kan hende du mister de møtene dere har nå, og vennskapet også, men tror likevel at du gjør det riktige her. Slik du føler det skal man ikke føle etter så kort tid. Dette burde ha vært "hvetebrødsdagene" deres, og slik du skriver om hans prioritering av deg, virker det ikke som han heller har de følelsene han burde hatt.

Tror du er på rett vei her. Du trenger muligheten til å finne deg den mannen som kan gi deg det du søker etter.

Bare forklar han dette, akkurat slik du skriver det her.

Ja det er det jeg føler også, at det ikke skal være så dødt som det er nå, særlig ikke så tidlig i forholdet! I tillegg har jeg ingen problemer med å se for meg at han finner seg en annen jente, og tenker at det blir koselig for han å finne den rette... Med gutter jeg har vært ordentlig forelska i kunne jeg aldri tatt så lett på den tanken!

Jeg er heldigvis ganske sikker på at vi beholder vennskapet uansett :) Vi har snakket ofte om det, at jeg er livredd for å miste han som venn, og han sier alltid at jeg ikke trenger å være redd for det, at det ordner seg. Han er god venn med de andre ekskjærestene sine også.

Skrevet

Nå... er det ti minutter til jeg skal til han og fortelle alt sammen. MEN han har vist planlagt en romantisk kveld virker det som :sjenert: Dette blir vanskelig.

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet
Nå... er det ti minutter til jeg skal til han og fortelle alt sammen. MEN han har vist planlagt en romantisk kveld virker det som :sjenert: Dette blir vanskelig.

Han fortjener å bli sluppet løs. Å holde på han på bakgrunn av egen egoisme når han heller kunne brukt tiden på å komme over forholdet og funnet seg noen andre er rett og slett dårlig gjort.

Skrevet
Han fortjener å bli sluppet løs. Å holde på han på bakgrunn av egen egoisme når han heller kunne brukt tiden på å komme over forholdet og funnet seg noen andre er rett og slett dårlig gjort.

Det er han som vil holde på meg. Jeg sier ikke nei takk til å beholde fine stunder, men jeg er klar for å miste det. Men det vil ikke han.

Nå går jeg! Hjelp så vanskelig sånne ting er.

Skrevet
Hvordan gikk det?

Det gikk bra! =)

Først når jeg kom dit hadde han laget god middag og kjøpt vin, så det varte og gikk før jeg klarte å si det. Men litt ned i vinflaska sa jeg alt hva jeg følte. Han reagerte helt motsatt av hva han har gjort før - tidligere har han blitt sint og lei seg, men nå sa han at han forsto det. At jeg ikke må føle meg tvunget til noe som helst. Han vil gjerne holde på det vi har så lenge som mulig. Avtalen er at vi må si ifra hvis det skjer noe med noen andre. Hvis det gjør det vil han bare ha et vennskap.

Når vi stod opp dagen etter gikk vi ut og spiste en koselig frokost sammen før han gikk på jobb. Alt er bra! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...