Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Guttpå17
Skrevet

Hei. Gutt på 17 år her!

Kvinneguiden.. yeah, kanskje det er lurt å poste noe her for å få litt råd.. :P

Okey, dette blir langt.

Jeg er litt sånn småforvirret, eller.. jeg trenger egentlig råd om hva jeg skal gjøre og hva dere tror hun tenker.

Saken er det at jeg har begynt å få sterke følelser for en venninde av meg som jeg har kjent i mange år. Og jeg kunne gjerne tenkt meg å bli sammen med henne, men det er to problemer som plager meg veldig.

1. Jeg stoler ikke på henne skikkelig.

2. Jeg tror ikke hun er på samme sted som meg.

Ellers så er hun helt topp!

For å ta første problemet, det at jeg ikke stoler på henne innebærer at jeg har hørt hun sier vekk alt man sier til henne. Noe som skremmer meg, noe som gjør at jeg har problemer med å åpne meg skikkelig for henne i den siste tiden for jeg er redd for hva hun skal si vekk til andre personer. Og det verste er at jeg faktisk har hatt et ganske åpent forhold med henne.. Og da vet jeg ikke om det er lurt å gå inn i et forhold med noen som man ikke stoler helt på, uansett om dette sikkert blir endret.

Nummer to. For eksempel.. for noen dager siden så var jeg ilag med henne og tenkte frem og tilbake om jeg skulle fortelle hva jeg føler eller bare flørte mye med henne, jeg valgte det siste og det gikk utrolig bra, vi såg film og koste oss skikkelig.

Så skulle vi finne på noe en annen dag.. og det gjorde vi, denne gangen var vi med henne. Så jeg var litt småskeptisk siden foreldrene eller søsken kunne komme inn når som helst, noe som kan være litt flaut, hehe, så jeg tok ikke av sånn voldsomt.

Men nå var det ikke akkurat det samme lengre, hun begynte å backe unna.. hadde det kjempekos sånn halve kvelden, men etter filmen så satt vi på tv'en, snakket lenge og hadde det gøy, så gikk vi ut å røyket, gikk inn og fant ut vi skulle se enda en film.. men hun bestemte seg visst for å sette seg langt ifra meg nå.(og nei, det er ikke pågrunn av røyklukt, for hun røyker selv.) Og da var det slutten på den kvelden liksom, såg ferdig filmen, jeg ble såret og dårlig humør, ga henne en klem og reiste hjem. Denne kvelden som faktisk skulle bli så bra, for jeg hadde liksom bestemt meg og mannet meg opp til å kysse henne, men det gikk jo i vasken nå. Tror dere hun gjorde dette fordi hun er flau og nervøs eller fordi hun ikke ville noe skulle skje? Hun har liksom aldri holdt på med noen før i edru tilstand, eller hatt fast kjærest (ikke jeg heller forsåvidt)

Jeg aner faktisk ikke hva jeg bør gjøre nå. Skal jeg "drite" i henne og bare gjøre et iherdig forsøk på å komme meg videre, eller skal jeg ta enda et forsøk på å prøve meg på henne? Hva ville du gjort? Er liksom så utrolig forelska at jeg ikke er sikker på hva som er sunt eller lurt. Har kun vært forelska en gang før i en jente som var sånn langt over det levelet som jeg noen gang hadde håpet om å få, men plutselig ut av ingenting så begynt vi å flørte osv. og vi holdt på leeenge, var ilag hver dag, gjorde litt av hvert om du skjønner, og jeg ble mer og mer forelska, men så gikk alt liksom til helvete fordi jeg ikke klarer å gjør noe riktig.

Og må jeg oppleve en sånn kjærlighetssorg en gang til så kommer jeg til å henge meg, for det klarer jeg rett å slett ikke. Det er noe av det jævligeste jeg har vært med på.

Vil ikke sette meg gjennom det der igjen liksom.

Håper på mange kloke og gode svar! :)

Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Bare å kjøre på, om hundre år er alting glemt, og om fem år kommer du å kysse damer med letthet uten å frykte for noe... Dette vil gå bra uansett hvordan det går. Kanskje vil hun, det er jo perfekt. Vil hun ikke, bra det også, da har du blitt avvist en gang og ikke så skummelt å bli avvist igjen (to-tre første gangene er verst). Med en gang du ikke blir avvist av en kvinne vil det begynne å rulle på. Ikke bekymre deg for det... Ikke heng deg heller, det er dumt, da får du aldri smake på en kvinne, vilket er et bortkastet liv... ting blir lettere med tiden skal du se ;)

Skrevet

Hei. Jeg ville rådet deg til å ikke bli sammen med ei du ikke stoler på.

En viktig del av et forhold er jo nettopp tillit. Og hvis du skal være redd for å si/vise ting til henne fordi hun sier det videre, hadde jeg ikke gjort det.

Årsaken til at hun reagerte som hun gjorde kan være mange, og jeg skal ikke begynne å spekulere i det her.

Når det gjelder kjærlighetsorg er det desverre ingen garantier i livet mot det.

Annet enn å ikke elske noen, men det er jo et stusselig alternativ.

Om du skal satse på henne er det ikke lett å si.

Jeg ville ikke gjort det, utifra mangel på tillit. Men det er kun du som bestemmer dette til syvende og sist.

Lykke til. :)

Gjest Guttpå17
Skrevet
Bare å kjøre på, om hundre år er alting glemt, og om fem år kommer du å kysse damer med letthet uten å frykte for noe... Dette vil gå bra uansett hvordan det går. Kanskje vil hun, det er jo perfekt. Vil hun ikke, bra det også, da har du blitt avvist en gang og ikke så skummelt å bli avvist igjen (to-tre første gangene er verst). Med en gang du ikke blir avvist av en kvinne vil det begynne å rulle på. Ikke bekymre deg for det... Ikke heng deg heller, det er dumt, da får du aldri smake på en kvinne, vilket er et bortkastet liv... ting blir lettere med tiden skal du se ;)

Ja, men da er vi tilbake til tillitspørsmålet igjen.. Om det faktisk er lurt å innlede et forhold med noen jeg ikke stoler på.

men som du sier så er det glemt, men om jeg faktisk satser på dette og det ikke fungerer så kan jeg risikere å miste en venninne som jeg har hatt veldig lenge.

Men samtidig så er jeg forelsket og blir et vanskelig valg dette..

Hei. Jeg ville rådet deg til å ikke bli sammen med ei du ikke stoler på.

En viktig del av et forhold er jo nettopp tillit. Og hvis du skal være redd for å si/vise ting til henne fordi hun sier det videre, hadde jeg ikke gjort det.

Årsaken til at hun reagerte som hun gjorde kan være mange, og jeg skal ikke begynne å spekulere i det her.

Når det gjelder kjærlighetsorg er det desverre ingen garantier i livet mot det.

Annet enn å ikke elske noen, men det er jo et stusselig alternativ.

Om du skal satse på henne er det ikke lett å si.

Jeg ville ikke gjort det, utifra mangel på tillit. Men det er kun du som bestemmer dette til syvende og sist.

Lykke til. :)

Mye klokt her ja, og tror du har mye rett i det du skriver og kan være veldig dumt om jeg faktisk hadde gått inn i et forhold og hele tiden må tenke meg om før jeg sier ting til henne. Heh, fikk faktisk oppleve akkurat nå når jeg kom hjem at hun hadde sagt vekk noe til en kompis som jeg hadde fortalt henne. Ikke big deal akkurat det, men siden hun har sagt vekk den tingen, hvorfor skulle hun ikke ha sagt vekk mye annet? Fuck, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...