Nokså Skrevet 9. juli 2003 #1 Skrevet 9. juli 2003 Hva gjør dere med deres føtter (bortsett fra å gå på dem og andre morsomheter... :-? ). Hvordan pleie gir dere dem og ikke minst med hvilke produkter? Feks hvordan fuktighetskrem bruker dere på dem ? Filer dere dem og eventuelt hvor ofte ? Jeg føler at jeg pleier dem etter beste evne men de blir liksom ikke helt fornøyd :evil: Tips mottas med takk
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #2 Skrevet 10. juli 2003 Don't fix what's not broken... http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...hlight=fotpleie Jeg har aldri hatt så jævlige føtter som etter at jeg skulle ta ekstra godt vare på dem. Er føttene dine bra nok, så ikke kødd mer med dem. Smør deg med krem og vær glad i de føttene du har.
Nokså Skrevet 10. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2003 Takk for tilbakemeldingen :o Jeg tror at jeg skal holde meg til det fotstellet jeg alt utfører
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #4 Skrevet 10. juli 2003 Dette er sikkert ikke vanlig da - men jeg mener det - er det bra nok, så la det være med det...
Klips Skrevet 10. juli 2003 #6 Skrevet 10. juli 2003 Jeg har en sånn pimpsten med børste i dusjen, skrubber føttene med børsten ganske ofte, men ikke hvis jeg bare har gått barbent hjemme. Filer med pimpstenen så ofte jeg føler behov for det (blir sikkert en gang i uken eller oftere). Fuktighetskrem er viktigst, for det er tørr hud jeg lider av, ikke hard, så den burde jeg ta på hver dag. Har en jeg kjøpte hos fotpleier som skal trekke xtra godt inn. Har hatt litt av samme opplevelse som tusenfryd, men hos fotpleier, føler ikke at dette har noen varig effekt, snarere tvert i mot, har prøvd et par ganger. Jevnlig pleie hjemme derimot er jeg kjempefornøyd med, har rene, myke velstelte føtter til enhver tid.
cappocino Skrevet 10. juli 2003 #7 Skrevet 10. juli 2003 Jeg bruker scholls fotskreller på helene. Først et laaaaangt fotbad med skrubbekrem og mandelolje. Så skreller jeg helene, filer med grov fil resten av foten. Så litt mer fotbad. Så tar jeg neglebånd og klipper/filer negler. Etter tørk, filer jeg føttene med fin fil og smører de med krem. Til slutt neglelakk og tåring
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #8 Skrevet 10. juli 2003 Fotskreller!?! :o Hørtes myyye verre ut enn fotfil... skreller.... brrr.....
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. juli 2003 #9 Skrevet 10. juli 2003 Tusenfryd- jeg tror du her indirekte ref. til en tråd jeg skrev om fotpleie for noen uker tilbake hvor jeg nevnte at en runde med fotfil var noe som hørte med. Det eneste du har gjort galt er at du har filt for mye. Du skal ikke file huden så tynn at det er like før blodet pipler frem- du skal bare ta slik at huden blir glatt og at den døde grå huden blir borte. Fotfil er slettes ikke farlig- men som alt annet må den brukes riktig. Minnie
Gjest Anonymous Skrevet 10. juli 2003 #10 Skrevet 10. juli 2003 Fotpleie er viktig! Ser mange ustelte føtter i lekre sommersko, det ser grusomt ut... Selv har jeg psoriasis, også på tåneglene. Men med riktig stell er det ingen som kan se det! Nå om sommeren er jeg fri for utslett på føttene men neglene er opptil 5 mm. tykke, gule og bulkete. Huden på føttene er også tørr (tørr hud følger liksom med psoriasisen) men ser fin ut så lenge jeg filer og steller 1g. pr. uke + smører 2-3 g. pr. uke. Jeg smører inn et tykt lag med fet fotkrem og tar deretter på bomullssokker som jeg har på om natten. Våkner om morgenen med babybløte føtter! Neglene filer jeg ned til normal tykkelse, men de ser fortsatt fæle ut så jeg må bruke lakk. Men med nystelte føtter med lekker neglelakk på ser føttene mine riktig lekre ut! Sommeren er en god tid for oss psoriatikere! Det er en fantastisk nytelse å se kun hel og frisk hud over hele kroppen (i stedet for store hudflater dekket av store skjell og hud som sprekker og blør når du bøyer leddene)!!
Gjest care Skrevet 10. juli 2003 #11 Skrevet 10. juli 2003 Uff ser mye ekle føtter nå som det er blottingssesong for føtter. Glemmer aldri henne jeg stod bak i køen på Burger King. Tykke lag på helen, med masse sprekker, tror sprekkene var ca. 1 cm dyp. Yakk. Jeg tror på moderat fotpleie, særlig når man går barføtt i sandaler. Jeg smører og filer føttene bedre på sommeren. Ha alltid en fotkrem med i vesken, men la det tørke før man begynner å gå, hvis ikke snubler man i sandelene
Tusenfryd Skrevet 10. juli 2003 #12 Skrevet 10. juli 2003 Tusenfryd- jeg tror du her indirekte ref. til en tråd jeg skrev om fotpleie for noen uker tilbake hvor jeg nevnte at en runde med fotfil var noe som hørte med. Det eneste du har gjort galt er at du har filt for mye. Du skal ikke file huden så tynn at det er like før blodet pipler frem- du skal bare ta slik at huden blir glatt og at den døde grå huden blir borte. Fotfil er slettes ikke farlig- men som alt annet må den brukes riktig. Minnie Jeg vet jo egentlig det... men jeg har ikke filt til blodet pipler, pysa i meg forbyr det. Det er bare akkurat som den harde huden vokser seg tykkere... Og jeg har aldri hatt problemer med sprukne hæler før i år... men *snufs* er på bedringens vei. Nå bruker jeg fotkrem og plukker forsiktig av etterhvert som det løsner. Under ser huden helt fin ut. Den kommer vel til sin rett i september eller noe sånn - typisk min flaks...
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #13 Skrevet 21. juli 2003 Men, hvilken fotkrem bruker dere? På apoteket anbefalte de Salsylsalve, den liker jeg ikke..... Noen gode forslag
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2003 #14 Skrevet 21. juli 2003 SH fotkrem fra apoteket er flott, ikke altfor feit heller og så kurerer den hælsprekker på no time.
Gjest Virvel Skrevet 22. juli 2003 #15 Skrevet 22. juli 2003 Jeg filer en gang i blant, men som regel er det ikke så mye som skal til. (Etter å ha lest Tusenfryds skrekkhistorier passer jeg iallfall godt på at jeg ikke filer for mye. ) På kremfronten sverger jeg til gode, gamle A-creme. Tommel opp!
Gjest Janna Skrevet 22. juli 2003 #16 Skrevet 22. juli 2003 Feet Treats Fotkrem- etter et oppmykende fotbad med Feet Treats Fotbadolje...
ivanka Skrevet 26. juli 2003 #17 Skrevet 26. juli 2003 hmm. en gang eller to i uka tar jeg noen drag med fotfil mens hårbalsamen virker. og etter hver dusj smører jeg bodylotion fra topp til tå, inkludert føttene. omtrent en gang i uka klipper jeg tåneglene. der har du alt jeg foretar av fotpleie, og ærlig talt syns jeg det får holde lenge, føttene mine ser helt fine ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå