Gjest Gjest_konepone_* Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Skifter en gang i måneden jeg...
Toffee Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Ca en gang i uka, helst. 10 dager er maksimum! Skifter du virkelig ikke oftere enn en gang i måneden?
Gjest t Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Skfiter ca. 5 ganger i året. Hittil i år har jeg skifta én gang.
hufsa! Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Skfiter ca. 5 ganger i året. Hittil i år har jeg skifta én gang. Her hver søndag! Endret 23. mars 2009 av Veslejenta
Gjest t Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Her hver søndag! Jeg skifter fryktelig sjeldent på senga. Hvorfor skulle jeg skifte oftere? Jeg skitner det ikke akkurat ut. Skifter det når jeg føler for det, og i år har det altså bare skjedd én gang. Endret 23. mars 2009 av Veslejenta
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg skifter kanskje hver 2-4 uke. Varierer litt ettersom jeg føler det blir møkkete eller ikke.
Arkana Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Annenhver uke. Denne diskusjonen er forresten oppe med jevne mellomrom og ender stort sett alltid med at folk setter sin egen rutine som "normal" og alle som skifter sjeldnere kalles ekle og uhygieniske og alle som skifter oftere er hysteriske.
Gjest t Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Til dere som skifter ofte, f.eks. flere ganger i måneden. Blir det ikke forferdelig mye vasking? F.eks. dersom dere er en hel familie? Da jeg bodde hjemme, så vasket vi ikke sengetøyet så ofte, kanskje annenhver måned. Men om sommeren ble det skiftet oftere.
Gjest Gjest_mor_* Skrevet 22. mars 2009 #13 Skrevet 22. mars 2009 Til dere som skifter ofte, f.eks. flere ganger i måneden. Blir det ikke forferdelig mye vasking? F.eks. dersom dere er en hel familie? Da jeg bodde hjemme, så vasket vi ikke sengetøyet så ofte, kanskje annenhver måned. Men om sommeren ble det skiftet oftere. Jo, det blir mye vask... Her er det slik at hver uke må sengetøyet av, vaskes på minimum 60 grader, madrassene, putene og dynene må luftes og støvsuges, før nytt sengetøy legges på... Slik blir det når 2 (kanskje 3) av hustandens 4 medlemmer har husstøvmiddallergi, da er det virkelig nødvendig! Og jeg kan ikke fri meg for å tenke om allergien kanskje ikke hadde blitt utviklet hvis vi hadde hatt samme rutine med støvsuging av madrasser osv før vi ble allergiske... Da skiftet vi på sengen annen hver uke, men vi støvsuget ikke madrass og sengetøy oftere enn et par ganger i året.
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Jeg skifter hver 3-4 uke. Hvor ofte man "bør" skifte kommer jo an på. Jeg sover alltid alene (dessverre ), så jeg sover kun i sengen. Ikke noe snusk og fanteri på meg, nei. I tillegg svetter jeg lite når jeg sover. Om man har sex og er en som svetter mye om natten, eller har kjæledyr i sengen, vil man gjerne skifte oftere enn det jeg gjør. Jeg bør bli flinkere til å støvsuge madrassen dog... Og lufte den får jeg aldri gjort, annet enn å sette den på siden og ha vinduet oppe. Har ikke noe sted å sette den ut.
Barracuda! Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Omtrent hver tiende dag eller oftere om jeg føler det er på tide
Gjest Ludovie Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Skifter laken og putevar hver uke, og dynetrekk annenhver uke. Denne diskusjonen er forresten oppe med jevne mellomrom og ender stort sett alltid med at folk setter sin egen rutine som "normal" og alle som skifter sjeldnere kalles ekle og uhygieniske og alle som skifter oftere er hysteriske.
Ciara Skrevet 23. mars 2009 #18 Skrevet 23. mars 2009 Annenhver uke. Denne diskusjonen er forresten oppe med jevne mellomrom og ender stort sett alltid med at folk setter sin egen rutine som "normal" og alle som skifter sjeldnere kalles ekle og uhygieniske og alle som skifter oftere er hysteriske. Touché.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå