Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 I Outlook e-post finnes det en funksjon som gjør at man kan hente tilbake en allerede sendt e-post (kan ha blitt feilsendt, så vil man trekke den tilbake). Men etter å ha testet systemet har visst de som fikk e-posten ved en feiltakelse lest den likevel... Vet noen her om hvordan dette virker?!! Trykket "Recall e-mail", både ved å sende en annen mail istedenfor, og ved å bare trekke den tilbake....ingen virket!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Glem den funksjonen. Det var en dårlig idé Microsoft fikk rundt Outlook 97 eller så, da de fremdeles trodde de kunne få hele verden til å være med på Microsofts måte å gjøre alt på. Det fungerer kun under et veldig snevert sett av omstendigheter.
Jade Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Har du sendt den, så har den like etter kommet til mottakerens mailserver. Du har ikke tilgang til å slette mail på andre servere. En gang mottok jeg en mail om at mailen jeg nettopp hadde mottatt skulle trekkes tilbake. I praksis betydde det at jeg skulle overse innholdet i mailen og slette den. Kan det være dette du har prøvd å gjøre?
feuerstein Skrevet 23. mars 2009 #4 Skrevet 23. mars 2009 Nja, som gjesten over deg beskriver har Microsoft laget en løsning for dette, men såvidt jeg vet forutsetter det at klienten i begge ender er Outlook og at de respektive tjenere begge er Exchange, samt at systemene må være konfigurert for å tillate tilbakekalling. I praksis er det lite sannsynlig at det virker annet enn for bedriftsintern epost i rene MS-miljø.
argentum Skrevet 23. mars 2009 #5 Skrevet 23. mars 2009 Er den sendt, så er den sendt. Ikke noe man kan gjøre med det. Men leste om dagen at Google skulle lage epostprogram med alkolås. Er da noe En annen mulighet man har er å bestemme NÅR eposten skal sendes d.v.s at den ikke sendes før man sjekker etter ny epost.. eller lukker programmet. Gir nå en liten angrefrist iallefall.
Jade Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Er den sendt, så er den sendt. Ikke noe man kan gjøre med det. Men leste om dagen at Google skulle lage epostprogram med alkolås. Er da noe Hehe En del som skulle hatt alkolås på MSN og Facebook også :D
Gjest padawan Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 har den forlatt mailserveren til ISP'en in er den sendt og det er ingen mulighet for å få den tilbake. Den funksjonen (Som så mange andre funksjoner i Outlook) fungerer best i bedriftsammenheng.
Annikken Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Er den sendt, så er den sendt. Ikke noe man kan gjøre med det. Men leste om dagen at Google skulle lage epostprogram med alkolås. Er da noe Den finnes allerede! Er utrolig morsomt. Skulle sende mail sent en kveld, og der popper det opp regnestykker jeg må løse på x antall sekunder... du må aktivere den i innstillingene for at den skal funke da. På Gmail altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå