Gjest Brudeoppsett Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hei, Jeg skal fikse sminken selv og forloveren min skal hjelpe meg med håret. Har tenkt til å lage en slags "ball"/brettet hestehale eller hva jeg skal kalle det.. Men uten at det skal se ut som en vaskekone-knute vel og merke Skal feste sløret med kam under denne var planen? Noen som vet hvordan andre enkel måter som finnes til å feste sløret når man skal feste det under håroppsettet? Har bare sett kam.. Noen som har prøvd dette selv, evt har noen bilder å vise til? Og hvilken hårspray/produkter er det som er best til brudestyling? Vil ha glatt/shiny hår som holder småhårene på plass utover kvelden
Neytiri Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hei du.... Skal oppsettingen være lav? Knute? Det med kam....eg syns personlig det er styr å få den skult, så pleier å rive/klippe den vekk og heller bruker spenner og lus til å feste!
Gjest TS Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Hei du.... Skal oppsettingen være lav? Knute? Det med kam....eg syns personlig det er styr å få den skult, så pleier å rive/klippe den vekk og heller bruker spenner og lus til å feste! Hei! Tenker at knuten skal være sånn midt på bakhodet, men skal ikke være en "knute". Vil ha en litt løs "knute" liksom.. Jeg lager typisk en sånn sveis når jeg skal ha håret bort fra ansiktet når jeg vasker, og setter strikken rundt hestehalen så håret blir bøyd inn/til an løs ball. Føler meg veldig flink til å forklare
Neytiri Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Tenker at knuten skal være sånn midt på bakhodet, men skal ikke være en "knute". Vil ha en litt løs "knute" liksom.. Jeg lager typisk en sånn sveis når jeg skal ha håret bort fra ansiktet når jeg vasker, og setter strikken rundt hestehalen så håret blir bøyd inn/til an løs ball. Føler meg veldig flink til å forklare hehe ok så du vil da feste sløret under oppsett da! Da ville eg fjernet kammen....det er som oftest lettest med å klippe den tråden som er fast i sløret og kammen. Kjøp deg spenner og lus.......først lager du et festepunkt, f. eks. akkurat under oppsettningen med 2 spenner, som overlapper hverandre.....blir et kryss! så bruker du lus, og fester sløret med å få lusa igjennom sløret og opp under der festepunktet er....... ville prøvd det før store dagen sånn at dere har det i boks!!
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Hei! Jeg er ute etter å gjøre det samme til mitt bryllup, men skal ha sløret over "knuten". Vil ha en litt løs knute og sette kammen på baksiden ovenfra på en måte.. Noen som har sett noen bilder eller kan hjelpe meg med noen tips? Har lett og lett, men alt er så overstylet, og det er ikke det jeg er ute etter i det hele tatt! Ser for meg type: Lage en hestehale,-bøye denne til en passende størrelse og kanskje snurre endene på håret rundt hårstrikken for å skjule denne. Blir dette for enkelt til et oppsett? Har hår til lutt under skuldrene, så lengemessig skal det gå fint. Det er uaktuelt å ha noe typisk fancy brudeoppsett (ikke fancy i mine øyne men ), så vil gjerne ha noe enkelt å gjøre selv, og hvor håret er trukket bakover (stramt).
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #6 Skrevet 10. mai 2009 En liten kommentar fra en som er alt annet enn flink med hår. Men sånn umiddelbart så tenker jeg at hestehalen (som knuten skal lages av) må være godt "preppa". Dvs. at den ikke er glatt eller frizzy. Om jeg har forstått det rett så vil dere ha den kveilet og ikke "vrengt". Så da er vel bare og snurre, hardt eller løst etter som hvor stor eller tykk halen er. Feste med lus og klemmer (hårnåler) under veis og lime med spray med max hold. Å feste sløret [under] knuten med kam er en utfordring. Ser for meg at den lett sklir ned, dessuten har kanskje kammen en rund form, og da blir det liksom oppned. Hva med å fjerne kammen og tråkle inn en tråd av strikkestrikk? Det ble et merkelig ord, men jeg tenker på sånn tynn og gjennomsiktig strikk man strikker inn i vrangborder eller sånn som brukes i elastiske armbånd f.eks. Da kan man jo både sy og knyte. Og feste over knuten burte gå greit med kam, men i sløret mitt var kammen altfor bred, byttet den til en smalere og da satt det dønn fast. Lykke til! :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå