Gjest makrell i tomat Skrevet 22. mars 2009 #1 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvilken øy i Hellas er den mest romantiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vienn Skrevet 29. mars 2009 #2 Del Skrevet 29. mars 2009 Parga er en nydelig øy - egnet for romanse og kjæreste-tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 29. mars 2009 #3 Del Skrevet 29. mars 2009 Parga er en nydelig øy - egnet for romanse og kjæreste-tur. Parga er et nydelig sted på fastlandet Men ellers har Parga fått rykte på seg for å være veldig romantisk og et fantastisk sted for parferie. Jeg har hørt at stedet er anbefalt for litt roligere par dog, så det spørs litt hva dere ser etter. Ellers har du typiske Santorini. Øya er kjemperomatisk hvis man vi bo på f.eks. hotell med høy standard, utendøs jaccuzi på verandaen og privat terrasse med utsikt over hav og solnedgang. Lefkada (halvøy) og Kefalonia (øy) er mindre kjente, men utrolig romantiske og koselige begge to. Jeg vil regne begge disse for å passe rolige kjæresteferier. (Det betyr ikke at det ikke er uteliv der dog). Ellers har du grønne Skiathos, der "Mamma Mia" ble laget, du har blåhvite Paros med herlige sandstrender... Alle øyene har noe for en hver smak, så det spørs litt hva slags smak dere har Jeg anbefaler dere å en titt på Hellasforum for ideer. Alle der har "sin" romantiske øy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 29. mars 2009 #4 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg syns alle de greske øyene er like romantisk på hver sin måte, det kommer helt an på hva du er ute etter. For en rolig ferie med nydelige strender vil jeg anbefale Agia Anna på Naxos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maijah Skrevet 29. mars 2009 #5 Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg vil absolutt anbefale Patmos, fantastisk plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 30. mars 2009 #6 Del Skrevet 30. mars 2009 *abonnere* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shine86 Skrevet 30. mars 2009 #7 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg vil også anbefale Parga. Var der for 3 år siden med kjæresten og vi reiser tilbake nå i sommer. Det som er fint med Parga er at man kan velge mellom rolige cafeer/barer eller steder det er litt mer liv. Vet noen forresten hvor ZigZag bar i Parga ligger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ina_* Skrevet 30. mars 2009 #8 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg vil også anbefale Parga. Var der for 3 år siden med kjæresten og vi reiser tilbake nå i sommer. Det som er fint med Parga er at man kan velge mellom rolige cafeer/barer eller steder det er litt mer liv. Vet noen forresten hvor ZigZag bar i Parga ligger? Å jeg har så lyst å reise til parga! lyst å fortelle litt? Hvor er det best å bo ? har du hotell du vil anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shine86 Skrevet 30. mars 2009 #9 Del Skrevet 30. mars 2009 Å jeg har så lyst å reise til parga! lyst å fortelle litt? Hvor er det best å bo ? har du hotell du vil anbefale? Jeg hadde aldri vært i Hellas før og jeg er så glad for at vi valgte Parga - kunne ikke fått et bedre inntrykk av Hellas. Vi var der to uker og reiste ned samme dag som høysesongen startet. En gammel borg deler byen i to; Valtos beach og endel hoteller på den ene siden og utelivet på den andre siden. På denne måten kan man velge om man vil dra ut å feste på bysiden eller ta en rolig kveld på en bar på strandsiden. Fra hotellet så vi en annen gammel borg som lå oppe på en topp. De som bodde ved siden av oss hadde vært der oppe og man kunne se utover hele Parga. Vi gikk opp dit en dag det var litt overskyet og det var en opplevelse i seg selv. Vi brukte ca. en time opp, og gikk små "landsbyer" hvor alle hilste og smilte bredt til oss. På vei ned møtte vi en bartender som vi hadde blitt kjent med og vi fikk sitte på ned igjen - det tok kun 5 minutter! Ellers er alle veldig høflige og hyggelig mot deg, det var ingen som maste på deg om å kjøpe ting sånn som de gjør andre steder. Vi bor på samme hotell som forrige gang - hotel Maris. Dette ligger 650 m fra Valtos beach på strandsiden. Ellers er jeg ikke så veldig kjent med de andre hotellene. Når jeg er på ferie er jeg ikke så veldig opptatt av hvordan hotellet ser ut, det er jo begrenset hvor mye tid man skal tilbringe tid der. Men er kjempefornøyd med hotel Maris, det ser pent ut og det har alt jeg trenger. Jeg forelsket meg helt i stedet og jeg gleder meg vanvittig mye til å reise tilbake om tre måneder. Vi har også snakket om å kjøpe leilighet der når vi blir litt eldre :-) Dette ble kanskje litt langt, men håper noe av det kom til nytte. Bare spør hvis du lurer på mer ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ina_* Skrevet 31. mars 2009 #10 Del Skrevet 31. mars 2009 Takk for masse info! men lurer litt på det hotellet dere skal bo på, ligger ikke det litt langt fra selve parga by? ser sånn ut på kartet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 31. mars 2009 #11 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg har ikke vært på så veldig mange av de greske øyene, men av de stedene jeg har besøkt vil jeg si Parga er favoritten mtp parferie. Fantastisk sted (på fastlandet) med koselige trange gater og nydelige strender. Til siste gjest: Valotos Beach og hotellene rundt ligger ikke langt fra byen. Vi bodde i byen, men brukte Valtos Beach i steden for bystranda, og turen var bare hyggelig. Man tar turen til fots over fjellet med borgen. Gatene begynner å klatre nedover rett nedenfor inngangen til borgområdet, og der ligger restaurantene og butikkene tett i tett hele veien ned til byen. Det er litt bratt, men ikke ulendt, og det er en helt fin tur, som vi valgte daglig istedenfor båten som går i skytteltrafikk med turister melom Valtos Beach og havna i byen. Endret 13. mai 2009 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #12 Del Skrevet 31. mars 2009 Santorini. Solnedgangen der er jo fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shine86 Skrevet 31. mars 2009 #13 Del Skrevet 31. mars 2009 Takk for masse info! men lurer litt på det hotellet dere skal bo på, ligger ikke det litt langt fra selve parga by? ser sånn ut på kartet Bruker ca. 10 minutter på å gå fra hotellet og over til byen ;-) Overhørte noen norske som bodde på hotellet forrige gang og de hadde tatt taxi 12 av 14 dager. Skjønner ikke helt vitsen med det når man kun trenger å gå i 10 minutter ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mette_* Skrevet 13. mai 2009 #14 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg vil også anbefale Parga. Var der for 3 år siden med kjæresten og vi reiser tilbake nå i sommer. Det som er fint med Parga er at man kan velge mellom rolige cafeer/barer eller steder det er litt mer liv. Vet noen forresten hvor ZigZag bar i Parga ligger? Parga er helt fantastisk. Jeg skal jobbe på zig zag nå i sommer. drar nedover i juni måned. Fantatisk. Den er en litt gjemt bar i 2 etasje. litt vanskelig og forklare, men det er innkastere som står og tar dere i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Beate_* Skrevet 13. mai 2009 #15 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg og typen fikk anbefalt Santorini. Oppskrytt solnedgang men dere er ikke de eneste som vil se den for å si det sånn. Stappa med folk der og da vi dessverre var der i verste sonedgangtid var det umulig å komme seg tilbake til Perivolos hvor vi hadde hotell. Alle skal dra fra Ia samtidig.... Så hvis dere skal dit for å se solnedgangen bør dere innstille dere på middag der og noen drinker etterpå, til alt har roet seg. Parga var heller ikke som jeg trodde, vi var innom der i noen dager på vei til en annen plass. Jeg synes ikke de typiske romantiske stedene er så romantiske... De mest romantiske opplevelsene har vi hatt utenfor allfarvei sørøst på Kreta og Zakynthos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shine86 Skrevet 13. mai 2009 #16 Del Skrevet 13. mai 2009 Parga er helt fantastisk. Jeg skal jobbe på zig zag nå i sommer. drar nedover i juni måned. Fantatisk. Den er en litt gjemt bar i 2 etasje. litt vanskelig og forklare, men det er innkastere som står og tar dere i mot. Takk for svar. Ligger den midt i sentrum eller på vei ned fra borgen? Hvis du vet hvor blue bar er, hvor ligger zig zag i forhold? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 14. mai 2009 #17 Del Skrevet 14. mai 2009 Zig Zag Disco Bar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buttergirl Skrevet 14. mai 2009 #18 Del Skrevet 14. mai 2009 Samos er en veldig koselig liten øy. Er mange år siden jeg var der, men husker den som veldig romantisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shine86 Skrevet 14. mai 2009 #19 Del Skrevet 14. mai 2009 Zig Zag Disco Bar Takk for svar! Får bare spørre oss frem, er ikke kjent med gatenavn i Parga, hehe :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 22. mai 2009 #20 Del Skrevet 22. mai 2009 Har hørt mye bra om Hydra, men ikke vært der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå