Gå til innhold

Handle mat på nett

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Hvorfor er noen så negative til å handle mat på nett, eller rettere sagt, hvorfor så negative til at andre handler mat på nett?

Hver gang jeg kjøper noe småmat fra USA eller kinsarvik.noså blir rett og slett foreldrene mine sure og kommer med komentarer som "ikke gjør det" . Men har aldri hatt problemer med det.

Jeg kunne tenkt meg å handle mat

http://www.retthjem.no

Da ble de nermest flyforbanna og sa at noe sånt skulle jeg bare holde meg unna og at man vet aldri hva man får. Så sa de at maten kan jo være råtten ogspå.

Jeg får nesten ikke lov til det og jeg er 19.

Hva er så galt med å handle mat på nette? Er dette noe svært mange er negative til?

Handler du mat på nettet?

Endret av Arwen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri handlet mat på nett, og kommer vel neppe til å gjøre det heller. Hva er årsaken til at du handler mat på nett da? Jeg ser egentlig ikke helt vitsen med det, med mindre man er handikappet og ikke klarer å ta seg til butikken selv.

Skrevet (endret)
Hvorfor er noen så negative til å handle mat på nett, eller rettere sagt, hvorfor så negative til at andre handler mat på nett?

Hver gang jeg kjøper noe småmat fra USA eller kinsarvik.noså blir rett og slett foreldrene mine sure og kommer med komentarer som "ikke gjør det" . Men har aldri hatt problemer med det.

Jeg kunne tenkt meg å handle mat

http://www.retthjem.no

Da ble de nermest flyforbanna og sa at noe sånt skulle jeg bare holde meg unna og at man vet aldri hva man får. Så sa de at maten kan jo være råtten ogspå.

Jeg får nesten ikke lov til det og jeg er 19.

Hva er så galt med å handle mat på nette? Er dette noe svært mange er negative til?

Handler du mat på nettet?

Man har fortsatt samme rettigheter om man bestiller på nett, så om kvaliteten på maten er dårlig kan du klage.

Jeg ser ikke noe galt i å bestille varer på nett, men hvem i all verden er villig til å kjøpe mat til den prisen de har på retthjem.no? Det er jo svindyrt!

Endret av Arwen
Skrevet

Her jeg bor handler jeg det meste av dagligvarer på nett og får levert på døra. Onlinebutikken har et enormt utvalg av varer, vanlige priser og det er utrolig deilig å slippe å drasse rundt på alle dagligvarene. Jeg handler alt av tørrvarer etc ca hver 3. uke, ferskvarer som frukt/grønt, kjøtt/fisk og melkeprodukter handler jeg i vanlig butikk. :)

Jeg bor forøvrig ikke i Norge, men det er faktisk COOP som den største onlineservicen her.

Gjest Ludovie
Skrevet

Jeg handler absolutt alt av krydder på nett, herfra. Årsaken til det er at krydderne deres har topp kvalitet, og at de dessuten har en del typer krydder jeg ikke får tak i på butikken. Jeg har også tenkt å legge inn en bestilling hos Kinsarvik, for de har også noen varer som jeg ellers ikke ville fått tak i.

Jeg har for øvrig aldri hørt om folk som har noe mot at folk handler mat på nettet, :fnise: så jeg tror familien din er litt rar når det gjelder dette.

Skrevet

Hei Ludovie. Vi leter etter hel karri. (Ikke det malte gule pulveret vi får i Norge.) Vet du om denne nettbutikken har det? Og hva karri heter på engelsk?

Gjest Ludovie
Skrevet
Hei Ludovie. Vi leter etter hel karri. (Ikke det malte gule pulveret vi får i Norge.) Vet du om denne nettbutikken har det? Og hva karri heter på engelsk?

Hei. :) Karri er ikke et krydder, men en krydderblanding bestående av blant annet spisskummin, bukkehornkløver og gurkemeie. Er det kanskje hel gurkemeie du leter etter? I såfall heter det "turmeric" på engelsk.

Det finnes noe som heter curry leaves (karriblader), men navnet kommer bare av at disse bladene ofte blir brukt i curry, og ikke at det har noe med selve krydderblandingen karri/curry å gjøre.

Skrevet

*blander seg*

Karri heter curry på engelsk :)

...men karri er jo en blanding av ulike krydder, finnes det noe som heter "hel karri" altså? (Jeg spør ikke for å kritisere altså, er bare nysgjerrig på å prøve nye ting)

Skrevet

Har ingenting i mot folk som handler mat på nett. Er ikke noe man hører så mye om, men selv så kjøper jeg kun Beef Jerkey på nettet fra amerika :) De i norge er dritsmå og dritdyre, så jeg hamstrer :D

Skrevet (endret)

Tråden ryddet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Det er ganske normalt og vanlig aa handle mat fra nettet her i Storbritannia :) Vi gjoer det mest for aa handle inn stoerre kvanta og tunge ting.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet (endret)

Hei vil bare legge inn en kommentar her, jeg starter opp en mat på nett butikk i Indre Østfold om noen uker.

Varene er like ferske hos meg som i hvilken som helst dagligvare, jeg prøver å holde prisene så lave som mulig men klart noe mer må man ta for å tjene penger å holde varene ferske.

Men som en annen sier her, du har like rettigheter som i en hvilken som helst annen butikk, jeg garanterer for datoene og varene mine eller så bytter jeg dem ut for kunden gratis eller om han/hun vil ha pengene tilbake.

Vet ikke om det er lov her men om det er noen fra Indre Østfold her så er dere hjetelig velkommen til å registrere dere som kunder :)

Inlegget redigert, se reglerne

/Furstina (mod)

Endret av Furstina
Skrevet
Hei vil bare legge inn en kommentar her, jeg starter opp en mat på nett butikk i Indre Østfold om noen uker.

Varene er like ferske hos meg som i hvilken som helst dagligvare, jeg prøver å holde prisene så lave som mulig men klart noe mer må man ta for å tjene penger å holde varene ferske.

Men som en annen sier her, du har like rettigheter som i en hvilken som helst annen butikk, jeg garanterer for datoene og varene mine eller så bytter jeg dem ut for kunden gratis eller om han/hun vil ha pengene tilbake.

Vet ikke om det er lov her men om det er noen fra Indre Østfold her så er dere hjetelig velkommen til å registrere dere som kunder :)

Inlegget redigert, se reglerne

/Furstina (mod)

Jeg bor i Indre Østfold og kunne godt tenkt meg å sjekke ut hva du kan tilby, men det er jo ikke så lett når du ikke får lov å markedsføre deg med link da... kanskje du kan registrere deg og sende meg en link på pm?

Gjest Gjest_Kim_*
Skrevet (endret)

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...