Gå til innhold

Feriesex-hvordan prevansjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og noen venniner planlegger å dra på ferie i sommer, hvor det kommer til å bli mye party,alkohol og guttet. Jeg er singl, og vil gjerne treffe en eller annen og ha ONS. Problemtet er hvordan type prevansjonsmiddel jeg skal bruke. Vi snakket litt om det, og ingen har lyst til å starte på p-pillen bare for litt random sex i sommer (eller burde vi/jeg det?), og defor lurte jeg på hvordan erfaringer dere har?

Kommer jo seff til å bruke kondom og sånt, men det er jo ikke alltid de er like sikre, ihvertfalll etter stort alkoholinntak, så må kanskje ha noe i tillegg?

En av venninenne mine har hørt at hvis du tar angrepillen så kan du bruke den som prevansjonmiddel, ved å ta den etter 3 dager, og så er du sikret for en uke, er det noen som har prøvd det? Og er det i det hele tatt mulig?

Setter stor pris på svar, råd, tips og erfaringer=)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnneShirley
Skrevet
Kommer jo seff til å bruke kondom og sånt, men det er jo ikke alltid de er like sikre, ihvertfalll etter stort alkoholinntak, så må kanskje ha noe i tillegg?

Hva med å begrense alkoholinntaket såpass mye at du er i stand til å bruke kondom riktig? Det er tross alt det eneste som beskytter mot kjønnsykdommmer (inkl HIV!)

Gjest hopeful
Skrevet

KONDOM KONDOM KONDOM!! eneste som beskytter deg mot sykdommer. Angrepillen er NØDprevensjon, og bør ikke brukes til annet enn nettopp det.

Skrevet
Hva med å begrense alkoholinntaket såpass mye at du er i stand til å bruke kondom riktig? Det er tross alt det eneste som beskytter mot kjønnsykdommmer (inkl HIV!)

:Nikke:

Skrevet (endret)

Dette må visst gjentas i all evighet:

ANGREPILLEN ER IKKE ET PREVANSJONSMIDDEL! Det skal KUN brukes i nødsfall, og man er ikke anbefalt å ta mer enn en hver måned, fordi det er store mengder hormoner i dem. Mange blir dårlige med oppkast osv., mens andre får blødninger eller andre bivirkninger av dem.

Hva med å ta seg en tur til legen for å høre hva han eller hun anbefaler? Kondom burde i alle fall være et must mtp. kjønnssykdommer osv.

Edit: Og der hadde andre også svart, ja. :Nikke:

Endret av Wind
Skrevet

Høres ut som om du tror det verste som kan skje etter sex er å bli gravid. De utallige sykdommene du får for alltid er visst ikke så viktig? Jaja, ikke så rart at seksuelt smittsomme sykdommer øker kraftig i Norge, så dårlige holdninger det er rundt kondombruk. Signerer over, med kanskje å begrense alkoholbruken så du faktisk er i stand til å ta vare på deg selv???

Lykke til på sydenferie! :filer:

Gjest Gjest
Skrevet

Kondom! Brukte pearly sist jeg var et et forhold, og har fortsatt å bruke den (greit å vite når mensen kommer), så det er alltid kondom og "grønt lys" om jeg i det hele tatt vurderer sex.

Den triksingen du nevner med angrepille er forøvrig langt fra sikker.

Skrevet

Først og fremst burde du lese om kjønnssykdommer, deretter bør du revurdere spørsmålet ditt... Man bruker alltid kondom under et ONS dersom man er noe fornuftig!

Skrevet (endret)
Jeg og noen venniner planlegger å dra på ferie i sommer, hvor det kommer til å bli mye party,alkohol og guttet. Jeg er singl, og vil gjerne treffe en eller annen og ha ONS. Problemtet er hvordan type prevansjonsmiddel jeg skal bruke. Vi snakket litt om det, og ingen har lyst til å starte på p-pillen bare for litt random sex i sommer (eller burde vi/jeg det?), og defor lurte jeg på hvordan erfaringer dere har?

En av venninenne mine har hørt at hvis du tar angrepillen så kan du bruke den som prevansjonmiddel, ved å ta den etter 3 dager, og så er du sikret for en uke, er det noen som har prøvd det? Og er det i det hele tatt mulig?

Setter stor pris på svar, råd, tips og erfaringer=)

Av og til blir jeg virkelig forundret over hvor lite kunnskap noen har, eller hvor de får kunnskapen sin fra. Vil du virkelig gamble ut fra noe "en venninne har hørt"? Hva med å google angrepillen eller å gå til en lege og spørre?

Som Wind sier - det er ikke prevansjon. Om du skulle være uheldig å oppleve at kondomet sprekker eller noe slikt, så for all del ta den. Men selv om du tar den rimelig kjapt etterpå er fortsatt sjansen for å bli gravid tilstede.

Og hva med sykdommer, har du ikke tenkt på det?

Jeg får sikkert pepper for det her, men ærlig talt: folk som tar så lite vare på seg selv (og andre) burde ikke få lov til å ha sex.

Endret av Pingting
Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å bruke ferien og fremtiden sin til å få noen postivr opplevelder?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå er ikke tyrkiske og greske gutter spesielt fan av å bruke kondom, og det er store sjanser for at du blir dumpa hvis du kommer trekkende med gummi. Disse gutta vasser tross alt i tilbud fra nordiske jenter, så du må regne med hard konkurranse og at du ikke bestemmer forutsetningene. Dessuten er det vel litt respektløst å kreve kondom av de lokale gutta, det er tross alt du som skal tilby deg til dem.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var vel ikke det du spurte om, men hva i all verden er så stas med å dra på ferie og ligge med tilfeldige idioter i fylla?

HVis det er derfor du drar på ferie, er det antagelig like greit å holde seg hjemme? (nok fulle idioter herog...)

Skrevet

Hvordan prevansjon? Du tar den ut av pakken, passer på at den er riktig vei, legger den på tuppen av en stiv penis og ruller den nedover. Der har du svar på hvordan du skal bruke ferieprevensjon. Hvis spørsmålet ditt er HVA SLAGS prevensjon du skal bruke, så er det kanskje på sin plass at du får en koselig klamydiainfeksjon, slik at poenget blir banket ordentlig inn i hodet ditt?

Gjest KateW
Skrevet

Reiser man virkelig på ferie for å pule? Er det rart noen av oss har skrekkelig negative opplevelser i utlandet når de som bor der har truffet kvinner som TS?

Skrevet
Hvordan prevansjon? Du tar den ut av pakken, passer på at den er riktig vei, legger den på tuppen av en stiv penis og ruller den nedover. Der har du svar på hvordan du skal bruke ferieprevensjon. Hvis spørsmålet ditt er HVA SLAGS prevensjon du skal bruke, så er det kanskje på sin plass at du får en koselig klamydiainfeksjon, slik at poenget blir banket ordentlig inn i hodet ditt?

Signerer denne!

Du kan selvfølgelig bruke annen prevansjon i tillegg.. Men kondom er et must på ONS! Litt kjipt å komme hjem og oppdage at du har fått hiv eller noe annet skummelt?!

Skrevet

Tjaaa... Jeg ville nok prøvd å bruke kondomet riktig uansett, med tanke på sykdommer. Det er lett å tenke at det går så fint så, inntil det plutselig ikke gikk så bra likevel, og man sitter med ett eller annet. Klamydia og slikt går jo bort, men det finnes kjønssykdommer man blir sittende med for resten av livet og.

Det var vel ikke det du spurte om, men hva i all verden er så stas med å dra på ferie og ligge med tilfeldige idioter i fylla?

HVis det er derfor du drar på ferie, er det antagelig like greit å holde seg hjemme? (nok fulle idioter herog...)

Ikke alle tilfeldige gutter man møter i fylla i utlandet er idioter... :) Og tilfeldig sex kan være herlig!

Skrevet
Reiser man virkelig på ferie for å pule? Er det rart noen av oss har skrekkelig negative opplevelser i utlandet når de som bor der har truffet kvinner som TS?

Du tenker på at det evt. er en årsak til at "degosene" med g-streng som leier ut strandparasoller faktisk vet at de _får_ seg europeisk fitte? :-)

Gjest Gjest
Skrevet

KONDOM KONDOM KONDOM KONDOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og, før du reiser er det kanskje på sin plass å sette seg litt inn i seksuelt overførbare sykdommer. Er du HELDIG blir du gravid, er du UHELDIG får du klamydia, syfilis, herpes eller gonorre med på kjøpet. Og, hvis gutten ikke vil tre på en kondom, så sørg for at du ikke har drukket så mye at du ikke kan komme deg derfra fortere enn faen..

God tur:)

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...