Gjest Beskymret Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hei! For 4 dager siden kom den første kattungen ut, noen timer senere den andre og den tredje som var død. Men nå har det seg slik at den førstefødte virker litt svak siden den ikke beveger seg like mye som søsteren, og spiser heller ikke like mye. Vil den klare seg, eller er det et tegn på at den kommer til å dø? Er veldig beskymret for pusekatten, håper på et raskt svar!
Gjest Beskymret Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hei! For 4 dager siden kom den første kattungen ut, noen timer senere den andre og den tredje som var død. Men nå har det seg slik at den førstefødte virker litt svak siden den ikke beveger seg like mye som søsteren, og spiser heller ikke like mye. Vil den klare seg, eller er det et tegn på at den kommer til å dø? Er veldig beskymret for pusekatten, håper på et raskt svar! Jeg trenger seriøst hjelp! Kan noen svare meg????? Jeg begynner å grine snart om ingen svarer, er så redd for kattungen!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 ring til dyrlegen med en gang å spørr!!!!!
Mir Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Dette er uakseptabelt! Du skal ringe dyrlegen så fort noe ser ut til å være galt med dyrene dine! makan til uansvarlig oppførsel! Får håpe det gikk bra, kun for kattens skyld. og håper du får deg en lærepenge på kjøpet. Gud så sint jeg er !
Gjest Beskymret Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Dette er uakseptabelt! Du skal ringe dyrlegen så fort noe ser ut til å være galt med dyrene dine! makan til uansvarlig oppførsel! Får håpe det gikk bra, kun for kattens skyld. og håper du får deg en lærepenge på kjøpet. Gud så sint jeg er ! Hallo i luken! 1. Katten spiser, MEN ikke like mye som den andre 2. Jeg har kontaktet vætrinær, SELFØLGELIG, men vætrinæren sa jeg skulle se det ann 3. Jeg spurte om det i dette forumet fordi jeg lurte på om noen andre visste hva det kunne være. Ikke for å få kjeft.
Vodecka Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Men du må forstå at når vi andre i forumet leser at du snart begynner å grine hvis ikke du får svar, så tror vi at du sitter med dataen foran deg i stedet for å ringe veterinær? Hvis du fikk beskjed om å se det an er det nok ikke så alvorlig. Kan være den bare er sliten og vil ta til seg mer føde etterhvert?
Ciara Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Hallo i luken! 1. Katten spiser, MEN ikke like mye som den andre 2. Jeg har kontaktet vætrinær, SELFØLGELIG, men vætrinæren sa jeg skulle se det ann 3. Jeg spurte om det i dette forumet fordi jeg lurte på om noen andre visste hva det kunne være. Ikke for å få kjeft. 1. Da må du vurdere om den spiser urovekkende lite. 2. Da må du se det an, slik veterinæren ber deg om. 3. Ingen kan vite hva det er når ikke engang veterinæren vet det. Det er bedre å ta med et dyr en gang for mye til veterinæren enn en gang for lite. Når du gråter av redsel, så er det opplagt for meg at du skal ta den med, ikke basere deg på hva intetanende mennesker på et nettforum mener.
Gjest Glør Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 I ett kull vil det som regel være ett eller flere individ som er svakere enn de andre. Prøv å vei kattungen til samme tid hver dag, og se om den legger på seg i det hele tatt. Har den en jevn vektøkning vil den nok klare seg, eventuelt kan du gi den litt morsmelkerstatning i tillegg for å hjelpe den å ta igjen den andre. Har den stoppet i vekt, eller minsker i vekt, er den kanskje ikke levedyktig. Du kan prøve å gi den morsmelkerstatning da også, men har den ikke begynt å øke innen en ukes tid bør den nok avlives.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 En uke? Er det ikke å ta litt hardt i? Syns den burde få litt lengre tid på seg. Men er enig med tidligere innlegg: gi den mat til samme tid hver dag og eventuelt morsmelksersatning, samt masse hvile. Det ordner seg nok!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #11 Skrevet 22. mars 2009 Du kan jo hjelpe kattungen å spise mer ved å legge den bort til moren og sørge for at ungen får i seg nok melk. Gjør det mange nok ganger til ungen selv er i stand å ta til seg tilstrekkelig næring.
Gjest Beskymret Skrevet 22. mars 2009 #12 Skrevet 22. mars 2009 Hei! Ja, måten jeg skrev det på ble litt feil. Jeg elsker kattene så mye, og blir derfor så frustrert når noe er galt. Tusen takk for gode råd. Nå har faktisk katten begynt å drikke melk fra moren
Mir Skrevet 22. mars 2009 #15 Skrevet 22. mars 2009 så bra det ordnet seg. Min reaksjon tidligere var også grunnet at jeg er glad i disse dyrene, og du skrev ikke noe om at du har snakket med vetrinær osv, og virket bare som du la alt på svar fra forumet. Tviler ikke på at du er glad i dyrene dine : ) Kos deg!!
Ecolia Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Dersom du ikke klarer å slå deg til ro med dyrlegens svar... ring en annen! Om så bare for å få ro i magen! Lykke til med kattungen videre!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Hadde også et tilsynelatende "svakt individ" i et kattungekull. Den tynne, svake viste seg å bli den tøffeste av alle, den trengte bare litt tid. Tror og håper det går fint med den lille. Fint at du bryr deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå