Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 22. mars 2009 #1 Del Skrevet 22. mars 2009 Hei! Er i gang med å slanke meg, men synes spesielt det er vanskelig i forhold til brødmat. Er glad i makrell i tomat og spiser det mye, men hva annet kan jeg spise? Er ikke glad i kokt skinke på brød, synes det blir tørt og kjedelig. Liker nok mer smak på pålegget. Er i tillegg glad i gode oster, men det går jo ikke nå. Majones og kaviar har jo vært et must tidligere for at ikke maten skal bli tørr, men det er jo helt fy fy. Så hjelp! Hva kan jeg spise? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #2 Del Skrevet 22. mars 2009 Hva med å lage ordentlige smørbrød, med et salatblad underst, kalkunpålegg, tomat, agurk og paprika. (eller hva som helst av grønt du liker) Da blir det ikke tørt og kjedelig, selv om man ikke har smør og majones på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. mars 2009 #3 Del Skrevet 22. mars 2009 Makrell i tomat er stappfull av sukker, så selv om det er sunt med selve makrellen, ødelegger tomatsausen (jeg pleier skrape av sausen). Hvorfor kan du ikke spise ost når du skal slanke deg? Brunost er full av sukker, men vanlig Norvegia og flere smøreoster er fri for sukker og inneholder gunstig fett. Ellers er jo skinkepålegg sunt, egg, fiskepudding, banan, avokado (kjempegodt på brødskive), osv. Spis heller lite (og grovt) brød med masse pålegg Ikke heng deg for mye opp i kalorier, det er sukker og mettet fett som er farlig for kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tigerlily Skrevet 22. mars 2009 #4 Del Skrevet 22. mars 2009 Guacamole, kjøttpålegg (f.eks. kylling eller kalkun, det er magert) & grønt Pesto, kjøttpålegg & grønt Egg Banan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 22. mars 2009 #5 Del Skrevet 22. mars 2009 Makrell i tomat er stappfull av sukker, så selv om det er sunt med selve makrellen, ødelegger tomatsausen (jeg pleier skrape av sausen). Hvorfor kan du ikke spise ost når du skal slanke deg? Brunost er full av sukker, men vanlig Norvegia og flere smøreoster er fri for sukker og inneholder gunstig fett. Ellers er jo skinkepålegg sunt, egg, fiskepudding, banan, avokado (kjempegodt på brødskive), osv. Spis heller lite (og grovt) brød med masse pålegg Ikke heng deg for mye opp i kalorier, det er sukker og mettet fett som er farlig for kroppen. Det du har kommet med nå er ikke akkurat slankemat da. Jeg ville heller ha foreslått kjøtt(renskåret) og masse salat på. Det er ikke alle som reagerer negativt på karbs. In the end så er det kaloriene som betyr noe for vektnedgang, og matvarer med mye fett inneholder også masse kalorier selv om det er sunt fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. mars 2009 #6 Del Skrevet 22. mars 2009 Det du har kommet med nå er ikke akkurat slankemat da. Jeg ville heller ha foreslått kjøtt(renskåret) og masse salat på. Det er ikke alle som reagerer negativt på karbs. In the end så er det kaloriene som betyr noe for vektnedgang, og matvarer med mye fett inneholder også masse kalorier selv om det er sunt fett. Det er ikke snakk om å reagere negativt på karbs, det er snakk om å holde seg unna sukker og dårlig fett. Kroppen MÅ ha fett i kosten, og i de påleggene jeg nevner, så er det nyttig fett, samt ikke tilsatt sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 22. mars 2009 #7 Del Skrevet 22. mars 2009 Hummus! Masse hummus med tomater, og gjerne etellerannet grønt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #8 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis du er glad i ost, kan jo magre varianter være et alternativ? Knekkebrød/grov brødskive med mager smøreost og reddik eller paprika i skiver er kjempegodt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 22. mars 2009 #9 Del Skrevet 22. mars 2009 Reker er også sunt og magert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 22. mars 2009 #10 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg sverger til røkt kalkunskinke fra prior, enten med agurk eller litt avokado. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 22. mars 2009 #11 Del Skrevet 22. mars 2009 Reker er også sunt og magert mmmmm, nå fikk jeg lyst på rekesmørbrød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 22. mars 2009 #12 Del Skrevet 22. mars 2009 go og mager leverpostei go og mager servelat lett eller mager smøreost, finnes i reke, skinke, kylling, naturel, urter denja godt og lett krepsesalat, rekesalat, kyllingsalat, potetsalat banan lett syltetøy philadelphia light cottage cheese jordbær med litt sukker eller sukkererstatning ellers kan du prøve å mikse litt f.eks. cottage cheese med syltetøy philladelphia med syltetøy salat, agurk, paprika og skinke skinke og smøreost reker med sitronsaft Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 22. mars 2009 #13 Del Skrevet 22. mars 2009 Reker, magert kjøttpålegg - finnes i mange krydrede og smakfulle varianter. Magre smøreoster med krydder og hvitløk. Tubeoster som er magre, leverpostei -go og mager. Og som felre har nevnt, med litt kjøttpålegg og en del saftig salat, tomat mm. så har du et god brødmåltid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slanker Skrevet 23. mars 2009 #14 Del Skrevet 23. mars 2009 Dette bruker jeg som pålegg -Stekt egg og løk er jo alltids godt :-) Pass på å stek i å lite som mulig olje! -Tomat, agurk og paprika med litt pepper over. - Ett par druer, kjempegodt på knekkebrød faktisk! - appelsin og litt ekstra lett smør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå