Alica in w Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Hei, Jeg lurer på hvor mye arbeidsgiver veier på vektskåla i planleggingen? Vi har planlagt graviditet i over 1 1/2 år, men utsatt det (og utsatt det) grunnet at vi begge har byttet jobb. Giftet oss i fjor. Nå begynner jeg i ny stilling i midten av april. Ville dere utsatt prøvingen en stund pga ny jobb? Evt hvor lenge? Erfaringer?
Pinkie Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes ikke du skal tenke på hva arbeidsgiver mener om den saken. Det er privat. Det eneste er at det kan være slitsomt å begynne i en helt ny jobb i denne perioden. Jeg er ganske nygravid og kjenner det på kroppen at det kunne blitt hardt om jeg skulle skifte jobb nå.
Alica in w Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2009 Det er det jeg også tenker, at det er privat. Vi kommer nok ikke til å prøve aktivt før i sommer - slik at jeg kommer litt inn i rutinene, i tilfelle jeg blir slått helt ut. Så er det jo også slik, at mest sannsynlig tar det jo litt tid før spira sitter.
Strix Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 (endret) Jeg har desverre ikke noen fast jobb, i den tiden vi har prøvd har jeg vært innom vikariater, måttet bytte jobb pga. helse mm. Og vi har ikke tatt hensyn til det i det hele tatt. Etter 2 år uten resultat så er jeg glad for det, ellers hadde vi ikke kommet så langt i prosessen! Men vi klarer oss fint økonomisk dersom jeg ikke skulle tjent meg opp rett til svangerskapspenger... Endret 22. mars 2009 av Strix
prinzess Skrevet 31. mars 2009 #5 Skrevet 31. mars 2009 Jeg har tatt full hormonbehandling 2 ganger nå og vil anbefalle deg å IKKE tenke på jobben. Første runde tenkte jeg masser på jobbet og var kjempestresset, selv om jeg var 50 % sykmeldt deler av behandlingen så blev arbeidsmengden den samme som om jeg jobbet 100 % (har nok litt vanskligheter for å begrense meg når jeg vel er på jobb) Samtidigt gjør disse hormonbehandlingene deg noe ustabil i humør og det er nok best for både deg og dine kolleger om du begrenser arbetsmengden litt. Denne runden har jeg vært 100 % sykmeldt fra dag en og jeg har en helt annen ro i kroppen. Hormonsvingningene er ikke like ille fordi det er ingen teite arbeidskolleger som irriterer meg. Jeg har forøvrigt verdens beste kolleger som jeg setter stor pris på men hormonruset er ALLE teite... (vært fall for meg) I begge rundene har jeg også slitit med hodepine og hetetokter. På dagene har jeg gått meg turer i marka, jeg liker å ta foto så jeg har dyrket min lidenskap, jeg har bakt de mest underbare bakverkene og siden dratt til jobben med dem slik at mine kolleger ikke glemmer meg, også har jeg lagd masser av deilig mat til meg og min man. I morgen skal jeg ha insetting og etter det har jeg sykmelding 2 uker til. Alt er selvfølgelig individuellt men jeg synes at jobben kommer langt ned på prioriteringslisten. Ettersom du begynner ny jobb så hadde jeg nok ventet med forsøk til etter prøvetiden. Håper min erfarenhet kan hjelpe deg litt.. LYKKE TIL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå