Exhale Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har lest et sted en eller annen gang at tilskudd av et eller annet vitamin kan være til hinder for at man blir gravid. Men jeg husker ikke hvilket vitamin det var! Er det noen som vet? Og er det noen som vet om det finnes noen seriøs forskning rundt dette? Selv er jeg en helsefreak som tar endel kosttilskudd (multivitamin, omega 3, folat, c-vitamin, glukosamin (ledd) og hvitløk), men slutter gjerne hvis noe av det jeg tar faktisk kan forhindre graviditet!
Exhale Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg fant det ut selv, etter å ha surfet på endel amerikanske sider - det er c-vitamin! Der har jeg gjort en gedigen tabbe.. jeg har nemlig tatt mellom 2 og 3 gram c-vitamin daglig i en lang periode. Nå leser jeg at c-vitamin gjør skjedesekretet surt og dreper sædceller! Skal kutte kraftig ned!
Mayami Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Det visste jeg ikke!! *kaste ut alle c-vitamin tabletter*
Exhale Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mars 2009 Litt vitamin c er sikkert ikke så farlig, men jeg har selv tatt opptil 3 gram daglig.. I en vanlig norsk c-vitamintablett er det 200 mg, så jeg har altså tatt neste 15 ganger denne dosen. Føler meg som en tåpe! Det har riktignok holdt meg frisk - men sannsynligvis også ufruktbar!
FireFairy Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jeg leste en plass at det skal være bra for mannen å ta dobbelt dose med c-vit, men jeg husker ikke hvor jeg leste det. Men har aldri hørt at det ikke skal være bra for kvinner. Greit å ta med seg!
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Glucosamin er betennelsesdempende, kan gi samme problemene som IBUX ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå