Gå til innhold

Lille-venn... når kommer du til oss?

Luna-jenta

Anbefalte innlegg

Ok her kommer mine tips =)
  • Kjøp termometer på www.billige-tester.dk - der har de et kjempegreit et til under 200 kr (tollfritt)
  • Så lager du deg en konto på www.fertilityfriend.com
  • Så temper du hver dag, med en gang du våkner og skriver opp tempen på et ark.
  • Denne verdien plotter du inn hver dag i fertilityfriend, som etterhvert da vil gi deg tips og råd og følger statusen din gjennom syklusen.
  • Tempen holder seg ganske lav gjennom mensperioden, så dropper den merkbart ved EL, stiger dagen etter EL, og skal da holde seg høy til enten til mensen kommer - da dropper den MYE, eller så holder den seg høy hvis du er gravid.

Det er hormonene i kroppen som styrer temperaturen, så da kan du lett se om du forventer blødning den dagen eller ikke....

Du kan også krysse av for forskjellige andre tegn underveis i syklusen - det er veldig greit for da kan du gå tilbake å sjekke om du hadde det sånn forrige syklus også...

Og det er en genial kalenderfunksjon som regner ut din neste fruktbare periode og neste forventede mens. Så kan du se med en gang hvilke datoer så er verd å merke seg.. dette vil forandre seg etterhvert som du legger inn tempen og programmet "tolker" temperaturcharten din.

Slik så min chart ut da jeg ble gravid. Helt lik som de tidligere chartene, bortsett fra at tempen ikke sank på dag 12 etter EL.

post-21620-1244823457_thumb.jpg

Takk takk :tommel:

Da satser jeg på at jeg får termometeret så fort som mulig så jeg kommer igang med målingen :) Kanskje jeg ikke er såå i villrede neste måned!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Golden Girl
Men jeg tenker som så.. Jeg som har det så bra i livet og vanligvis kan kjøpe / anskaffe nesten alt jeg har lyst på, jeg kan søren meg jobbe litt for det største som finnes her i livet :gravid::) Så jeg er klar for fortsettelsen..

Så bra holdning!! Det er jo søren meg så sant, en blir så vant å få alt i fanget. Fint å rekke å ønske seg det litt eeekstra! ;) Men vi satser på det ikke blir så veeeldig lenge å vente såklart! ;)

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra holdning!! Det er jo søren meg så sant, en blir så vant å få alt i fanget. Fint å rekke å ønske seg det litt eeekstra! ;) Men vi satser på det ikke blir så veeeldig lenge å vente såklart! ;)

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Følte verden raste litt i grus i går ja.. men var jo så ufattelig klar over at det ganske så sikkert ikke ville lykkes i pp1 :gjeiper:

Jeg er altfor vant til å skaffe meg det jeg ønsker meg og har lyst på så jeg har ganske godt av å møte litt motbakke og virkelig måtte jobbe litt for det jeg brenner for.

Det eneste skumle med dette er at jeg får følelsen av at "shit kanskje det er noe galt med meg? med sambo? kanskje vi ikke kan få barn?" meen, jeg kjenner mange som sliter og vet at man ikke skal tenke slik etter pp1, men tankene kommer alikevel... Enten man vil eller ei.

Vi får stå på og støtte hverandre, så kommer vi nok i mål en etter en :)

God natt jenter :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er sant det.. en blir fryktelig bortskjemt i dette samfunnet hvor alt skjer med en gang, og alt er så "lett".

Jeg har nesten litt dårlig samvittighet for at det klaffet på første hos oss, for jeg føler nesten ikke at jeg har gjort meg fortjent til det.. på en måte.... tror det er derfor det ikke har sunket helt inn hos meg enda... det gikk liksom så fort og lett... blir vel mer ekte når vi har vært på UL og faktisk sett noe... så håper jeg bare virkelig at det er et hjertet som slår der inne...

føler meg i alle fall ikke på topp for tida - så noe skjer ialle fall inni der.. :fnise:

Er jo ikke så lett for meg å sette meg inn i en prøvers situasjon, men som med andre negative ting så må en bare snu på flisa og se etter det positive! Det er eneste måten å leve livet på for meg i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hokus pokus.. sim salabim!! ( og der forsvant tankene om at det er noe feil med deg eller sambo)

Tøysejenta!!

Bedre lykke neste PP, som det heter;) :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei hei :vinke:

Mistet visst litt piffen til å skrive jeg etter forrige syklus. Ble litt redd meg selv, kjente ikke igjen kroppen min i det hele tatt så har forsøkt å ta det litt mer rolig denne pp :)

Testet positivt på EL test mandag og "ekstra positiv" i går tirsdag.. Så da :humpe: vi ekstra :) Så da får vi se hvordan det går. Skal ikke kjenne så mye etter denne mnd og bare leve i håpet :gravid:

:klem: til alle som er innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei :vinke:

her nyter vi sommeren ja :) rett og slett veldig varmt og godt om dagen. Herlig :strix:

Ang babyprosjektet så humper det og går :) Har målt temper nå hver dag siden 16 juni.. Testet EL tester oxo og føler vel egentlig at jeg får det til.. Har nok ikke helt skjønt hvordan tempen skal være for at jeg har hatt EL og hvor høy " den skulle være" før og etter EL evt men... :sjenert:

Forsøker å legge ved charten min her så kan den som vil / har noen tips og "synspunkter" kommentere :)chart1.bmp

God sommer-søndag til alle som måtte svinge innom :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei bare innom en liten tur i sommervarmen! Charten din ser bra ut den!

Som du ser der FF har markert så var tempen lav før EL (da du hadde positive tester) også steg den markant den dagen du fikk negativ EL test.. altså du hadde EL den dagen tempen steg. Det er EL hormonet som gjør at tempen stiger... .også er det det samme hormonet som holder tempen høy. Dersom tanta kommer så er det EL hormonet som ikke produseres mer, og eggcellen blir støtt ut.. og dermed går tempen ned.. dersom eggcellen er befruktet så fortsetter kroppen å produsere hormonet som gjør at tempen holder seg høy..

Så før EL skal tempen være lav, så stige ved EL, så holde seg høy gjennom hele lutealfasen...

Lykke til videre - og håper tempen holder seg høy =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei bare innom en liten tur i sommervarmen! Charten din ser bra ut den!

Som du ser der FF har markert så var tempen lav før EL (da du hadde positive tester) også steg den markant den dagen du fikk negativ EL test.. altså du hadde EL den dagen tempen steg. Det er EL hormonet som gjør at tempen stiger... .også er det det samme hormonet som holder tempen høy. Dersom tanta kommer så er det EL hormonet som ikke produseres mer, og eggcellen blir støtt ut.. og dermed går tempen ned.. dersom eggcellen er befruktet så fortsetter kroppen å produsere hormonet som gjør at tempen holder seg høy..

Så før EL skal tempen være lav, så stige ved EL, så holde seg høy gjennom hele lutealfasen...

Lykke til videre - og håper tempen holder seg høy =)

Hei :vinke:

Ok, ja.. jeg mener jeg med sikkerhet kan se dagene da EL evt har vært.. temp og EL-tester stemmer sånn noenlunde. Men syns ikke tempen min nå de siste dagene har vært så høy som jeg har fått inntrykk av at de skal være etter EL.. Men de kan vel enda stige litt i dagene som kommer.. Er litt fasinerende dette med temp-målinger synes jeg..

Takk for litt temp-brief Thumbalina :)

Ha en fortsatt fin søndags-kveld og gratulerer med snart 12 uker :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne å heier for at spiren klorer seg fast nå og at vips så er du :gravid:

Håper du nyter sommerværet og ikke renner bort :fnise:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Titter innom, skjer jo så mye i prøve-dagbøkene rundt omkring. SÅÅ artig :duskedame:

Gratulerer til både *Netta* og Poizki :strix:

Her er det følelse av TR besøk, prøver å jage henne vekk... men vet ikke helt hva som skjer. Føler jeg er på toaen og sjekker veeldig ofte :sjenert:

Vi får se hva som skjer!!

:kose:

Endret av Luna-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende her også da... tenk, du vet aldri når det plutselig er din tur. Bare og gå og vente og glede deg.. ;)

*krysser fingrene for deg denne perioden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rope: MØKKA TR :rope:

Tanta kom i dag vettu..... som jeg fryktet. Jaja, bedre lykke neste gang :bolledeig:

Skuffet som vanlig men.... må prøve enda litt mer neste mnd da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tanta vet ikke bedre stakkar... hjernedød som hun er! Kos deg du, og gled deg til neste periode!! Kanskje det var skjebnen som ville det slikt??? (vet ikke heeeelt om jeg tror på skjebnen, kanskje litt...??hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta vet ikke bedre stakkar... hjernedød som hun er! Kos deg du, og gled deg til neste periode!! Kanskje det var skjebnen som ville det slikt??? (vet ikke heeeelt om jeg tror på skjebnen, kanskje litt...??hehe)

huff ja... var kanskje det. Er skikkelig nedtur denne dagen, hver gang det skjer. Nå som jeg målte meg frem til EL, :humpe: akkurat når vi hadde lyst og følte liksom at jeg klarte å slappe av og ikke tenke for mye... men, neida...

Jeg er jo tålmodigheten selv :sjenert: NÅTT :P så dette må bare gå :)

:kose: til dere som er innom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iiiik!! :kjempesinna: :kjempesinna: - Der har jeg kjeftet a bort, nå er det over et år til neste gang hun kommer;)

Takk :) Da :duskedame: vi for at det gjør susen..

Har vondt når TR er her og så håper hun kan holde seg unna en stund nå.

Har tenkt å legge opp et litt annet opplegg på :humpe: nå, kanskje det kan hjelpe. Er tydligvis ikke lykkebringende med hver dag rundt EL, så da får vi prøve en vri denne gangen.

Missunner dem som klarer å ikke tenke i denne prosessen. Jeg er ekstrem, prøver å slappe av.. men vips er tankene der. Blææ..

Ha en fin dag mca :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...