Gå til innhold

Lille-venn... når kommer du til oss?

Luna-jenta

Anbefalte innlegg

Da er vi i gang... Har tenkt på å skrive litt i lang tid, fant ut at dagen i dag var en fin dag å starte med dette på. For meg er 22-03-2009 nemlig en "stor" dag. I kveld inntas siste p-pille. I morgen er kroppen min "uten" hormoner og skal ikke tilføres flere heller før jeg forhåpentligvis er gravid.. Litt skummelt og rart at jeg bruker dette ordet om meg selv, min kropp.. Men det er da faktisk slik det er :strix:

Jeg og samboeren har vært i sammen i snart 6 år. Ingen av oss har hatt det travelt med barn, men nå begynner vi begge å bli klare..

Det er nok jeg som har vært mest "pådriver" i det siste, men ettersom jeg har tatt det opp og spurt hans meninger så har det kommet mer og mer fra han som tyder på at han syns det kan være en god ide..

"Planen" fremover nå da, for å ta den.. Er å slutte på p-piller, forsøke å få en normal syklus (så fort som mulig - aner ikke hvor lang tid det vil ta ettersom jeg har gått på p-piller i 9-10 år sammenhengende nå) Men hvertfall forsøke å få en normal syklus for deretter å bli aktive prøvere fra juni-juli engang... Blir SÅÅÅ spennende :bolledeig:

Hadde vært artig om det er flere i liknende situasjon, koselig å følge med hverandre..

Endret av Luna-jenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest faerytale

Gratulerer som prøver! :hoppe:

Synes å ha hørt at for mange er det ekstra lett å bli gravid rett etter pilleslutt - så bare stå på med en gang :lur: Jeg slutta selv med pillen i fjor sommer og har enda ikke fått helt normale sykluser :sjenert: Så det kan ta tid ;)

Lykke til - håper det klaffer snart for dere! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som prøver! :hoppe:

Synes å ha hørt at for mange er det ekstra lett å bli gravid rett etter pilleslutt - så bare stå på med en gang :lur: Jeg slutta selv med pillen i fjor sommer og har enda ikke fått helt normale sykluser :sjenert: Så det kan ta tid ;)

Lykke til - håper det klaffer snart for dere! :nigo:

Takk for det :) Ja, har hørt det jeg og.. men pga jobbmessige ting "passer" det egentlig best om vi drøyer til etter mai i hvertfall :sjenert:

Blir uansett en fryktelig spennende vår og sommer for oss begge :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneBerit

Hei, velkommen og gratulerer så mye som prøver :) dere har en spennende tid forran dere :) blir spennende å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, velkommen og gratulerer så mye som prøver :) dere har en spennende tid forran dere :) blir spennende å følge med :)

Takk :klemmer:

Jeg har "sniklest" lenge så det føles godt å endelig høre hjemme her selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen hit! :vinke:

Du går spennende tider i møte, masse lykke til! :)

Kjenner til det å være snikleser, var det i lang tid selv før jeg endelig registrerte meg. Husker det var veldig deilig å "stå fram". :fnise:

Gleder meg til å følge deg!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Velkommen som prøver!! :klemmer:

Blir spennende å se hvor lenge du blir værende her da, før du flytter! ;)

Selv har jeg vært prøver siden november, men ikke sånn veldig aktiv. Vi har sex som vanlig, ikke sånn at vi innretter oss etter sykluser og gjør mange ting for at det skal klaffe. Meeen - sitter det ikke denne gangen er det på tide å skru opp intensiteten litt merker jeg. Har kost meg veldig med å være prøver uten å stresse, men nå er jeg mer og mer klar for at det skal klaffe! :ler:

Hvor gammel er du forresten? Jeg er 32 år. :)

Lykke til - blir spennende å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen hit! :vinke:

Du går spennende tider i møte, masse lykke til! :)

Kjenner til det å være snikleser, var det i lang tid selv før jeg endelig registrerte meg. Husker det var veldig deilig å "stå fram". :fnise:

Gleder meg til å følge deg!

Takk for det :vinke:

Synes selv jeg har lært masse av å lese andres erfaringer og følelser via sniklesningen, så føler meg ganske så klar.. Men alikevel er det en smule skummelt å være i situasjonen selv :rodme:

Får ta meg en bli-kjent-runde i dagbøkene deres, gleder meg til å følge dere. Spennende med par i samme situasjon :Nikke:

Det er ingen som vet hva vi er igang med, så jeg tror det er sunt for meg å snakke om ting underveis med noen som ikke sladrer og bobler av "snakkelyst" når nyheten evt skulle være et faktum :rødme:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som prøver!! :klemmer:

Blir spennende å se hvor lenge du blir værende her da, før du flytter! ;)

Selv har jeg vært prøver siden november, men ikke sånn veldig aktiv. Vi har sex som vanlig, ikke sånn at vi innretter oss etter sykluser og gjør mange ting for at det skal klaffe. Meeen - sitter det ikke denne gangen er det på tide å skru opp intensiteten litt merker jeg. Har kost meg veldig med å være prøver uten å stresse, men nå er jeg mer og mer klar for at det skal klaffe! :ler:

Hvor gammel er du forresten? Jeg er 32 år. :)

Lykke til - blir spennende å følge deg fremover!

Takk for hyggelig velkomst:)

Jeg er 26, samboeren er 27.. Vi stresser heller ikke. Har som mål å få stabilisert syklusen før vi særiøst går inn for å bli "aktive" prøvere. Blir spennende å se hvor lang tid kroppen bruker på å finne tilbake til det naturlige mønsteret :forvirret:

Vi har som mål å "senest" få til noe i august.. Er veldig klar over at det kan bli vanskelig og er en smule spent på reaksjonen min dersom "planene" ikke går som vi ønsker :roll:

Artig at vi er flere i samme stuasjon, gleder meg til våren og sommeren som kommer :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, må bare inn hit å legge igjen en hilsen. Jeg blir prøver nå etter påsken - slutta på pilla i slutten av desember. For oss passer det best å få en 2010 baby, så vi venter til vi er inne i april før det blir noe prøving her.

Men fra og med påske er vi i gang!

Moro at vi er en liten gjeng nå som skal prøve oss.

Kjenner meg igjen i det du skriver om at det er litt fjernt å tenke på at det nå e vår tur... og selv om jeg egentlig forbereder meg på at det kan ta lang tid så tror jeg at jeg blir rimelig skuffet om det ikke klaffer nokså fort...

Har heldigvis kommet inn i en ganske stabil syklus - så håper det fortsetter sånn! Jeg har også vært pillebruker i maaaange år... begynte da jeg var 16 og nå er jeg 28! Men ser ut til at de kunstige hormonene ikke har klusset til for mye her.

Lykke til !! Skal bli spennende å følge deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg gleder meg til å følge med her inne!! Spendene å lese om andre som er i samme situasjon som en selv!!

Kjenner meg som flere andre her skriver veldig igjen i det at det er rart å tenke på å få barn! Plutselig begynner jeg å føle meg mer voksen på en måte!!

Håper ikke det går så lenge før kroppen er på plass da!! :babyjente::babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei, må bare inn hit å legge igjen en hilsen. Jeg blir prøver nå etter påsken - slutta på pilla i slutten av desember. For oss passer det best å få en 2010 baby, så vi venter til vi er inne i april før det blir noe prøving her.

Men fra og med påske er vi i gang!

Moro at vi er en liten gjeng nå som skal prøve oss.

Kjenner meg igjen i det du skriver om at det er litt fjernt å tenke på at det nå e vår tur... og selv om jeg egentlig forbereder meg på at det kan ta lang tid så tror jeg at jeg blir rimelig skuffet om det ikke klaffer nokså fort...

Har heldigvis kommet inn i en ganske stabil syklus - så håper det fortsetter sånn! Jeg har også vært pillebruker i maaaange år... begynte da jeg var 16 og nå er jeg 28! Men ser ut til at de kunstige hormonene ikke har klusset til for mye her.

Lykke til !! Skal bli spennende å følge deg videre!

Hei! :vinke:

Aha, bra og høre noen som har fått styr på syklusen relativt kjapt:)

Jeg regner med kroppen min trenger litt tid, så derfor har vi bestemt å slutte på pillene litt før vi begynner å prøve.. Aner ikke hva jeg forestiller meg med litt tid men, tja et par mnd kanskje..

Har kjøpt folat og litt ymse som jeg skal begynne å ta etterhvert, ellers har jeg ikke gjort allverdens forberedelser. Regner med tiden frem til juni-juli kommer til å gå ganske sakte, så jeg tror jeg har god tid..

Lykke til til deg også. Blir spennende å følge deg videre, artig å være flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Lunajenta :)

Vi satser også på en 2010 -baby etter 3 mnd med prøving ikke har gitt resultat :) Denne mnd er det uaktuelt å bli :gravid: da terminen blir ca 23.desember :(

Å siden vi skal på ferie til NYC i juni, så venter vi med prøvingen til da... Har ingen planer om å være kvalm og uggen når jeg skal på drømme ferien min :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Ang folat så leste jeg at hvis man spiser mye av det så øker faren for å få tvillinger! (Evt muligheten for de som ønsker det.. :ler: ) Jeg begynte på folat før jul tror jeg, og spiser ikke lenger hver dag for å si det sånn.. :ler: Får heller øke dosen litt når det klaffer! Ikke spesielt sugen på tvillinger må jeg innrømme... Men :hoppe: for innkjøp av folat - det var for meg med på å gjøre det hele litt mer virkelig!! For det ER litt fjernt og uvirkelig når man starter å prøve, jeg syns hvertfall det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:velkommen: Lunajenta :)

Vi satser også på en 2010 -baby etter 3 mnd med prøving ikke har gitt resultat :) Denne mnd er det uaktuelt å bli :gravid: da terminen blir ca 23.desember :(

Å siden vi skal på ferie til NYC i juni, så venter vi med prøvingen til da... Har ingen planer om å være kvalm og uggen når jeg skal på drømme ferien min :rodme:

Hei!

Takk for hyggelig velkomst;)

Koselig med flere i 2010 gjengen :hoppe:

Vi har også nettopp være på ferie, siste uten barn forhåpentligvis.. :rødme: Nå blir fokus for meg og prøve å få tiden til juni til å gå så fort som mulig. Syns tiden fra vi bestemte oss for å bli prøvere til våren/sommeren har gått fort, men nå syns jeg tiden frem til juni er laaaang :Nikke: Meeen, jeg har jo endel å finne på på jobb og hjemme så vi får tro det går fort.

Blir spennende å følge deg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang folat så leste jeg at hvis man spiser mye av det så øker faren for å få tvillinger! (Evt muligheten for de som ønsker det.. :ler: ) Jeg begynte på folat før jul tror jeg, og spiser ikke lenger hver dag for å si det sånn.. :ler: Får heller øke dosen litt når det klaffer! Ikke spesielt sugen på tvillinger må jeg innrømme... Men :hoppe: for innkjøp av folat - det var for meg med på å gjøre det hele litt mer virkelig!! For det ER litt fjernt og uvirkelig når man starter å prøve, jeg syns hvertfall det! :)

Aha, da blir det ikke folat på meg på en stund heller nei..

Tvillinger kan bli i meste laget er jeg redd..

Enig i at innkjøpet av folat var en rar følelse.. jeg plasserte det laaangt baki skapet iom "prosjektet" våres er hemmelig. Ingen som vet noenting :flau:

Jeg gleder meg veldig til å kunne fortelle, når det er noe å fortelle.. men er en litt skummel følelse også..

Blir spennende:) Jeg er så spent på syklusene mine jeg da, hvor lang tid det tar før jeg er på track igjen uten noe hormon-styr. Skal bli litt godt :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg håper at jeg kan melde meg inn i 2010-klubben snart jeg også, K-man (samboer) er på good vei tror jeg, vi har i alle fall diskutert opp, ned og i mente, og har haugevis med gode argumenter for å sette i gang. Venter bare på et ja, så kan vi sette i gang.

Gleder meg til følge deg, Luna-jenta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg håper at jeg kan melde meg inn i 2010-klubben snart jeg også, K-man (samboer) er på good vei tror jeg, vi har i alle fall diskutert opp, ned og i mente, og har haugevis med gode argumenter for å sette i gang. Venter bare på et ja, så kan vi sette i gang.

Gleder meg til følge deg, Luna-jenta! :klem:

Hei :vinke:

Ja, det får vi håpe.. Er artig om vi hadde blitt noen som kan "snakke" om det som skjer fremover. For oss som har det hemmelig for familie og venner så er det fint å kunne dele erfaringer, tips og følelser med noen som har det på samme måte :Nikke:

Håper samboeren din er på gli da;) Gleder meg til å følge deg fremover også, Karense!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...