Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nr. 3
Skrevet

I går kveld hadde jeg og sambo sex, og jeg begynte å blø litt.. Dvs når jeg var på do etterpå, rant det lyserosa blodslim ut sammen med sæden *sorry detaljer*. Så kom det ikke mer den natta, men etter dobesøket i dagmorges kom det en del brunlig utflod. Men det har ikke komt mer, og heller ikke komt noe i trusa, eller når jeg har vært på do etterpå.. Ringte legekontoret, som sa at jeg skulle kontakte fastlegen i morgen hvis jeg begynte å blø kraftig og friskt blod.. Har aldri opplevd noe sånt i mine to forrige svangerskap, heller aldri opplevet SA/MA osv.. Er nå 6 uker på vei.. Hva tror dere om saken?

Hilsen bekymret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at det kommer fra skjøre slimhinner i skjeden og ikke livmoren. Er vel typisk at disse blir mer sårbare under graviditet. Lykke til! :)

Gjest Nr. 3
Skrevet
Jeg vil tro at det kommer fra skjøre slimhinner i skjeden og ikke livmoren. Er vel typisk at disse blir mer sårbare under graviditet. Lykke til! :)

Takk for det! Ja, håper jo veldig, da... Har heller ikke hatt noen form for smerter e.l., men jeg får bare vente å se.. Håpe på det beste!

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

gg

Endret av Kirsebaer
Skrevet

Høres veldig ut som det var et blodkar oppe i skjeden som gikk ja, særlig med tanke på at det var brunt morgenen etter. Siden det sluttet såpass fort å komme friskt blod ville ikke jeg bekymret meg mer. Jeg har opplevd det flere ganger igjennom svangerskapet (33 uker nå) i forbindelse med samleie.

Hvis det blir sånn flere ganger etter sex kan dere jo prøve å ikke penetrere så dypt.

Skrevet

Jeg har også opplevd to blødninger etter samleie tidlig i svangerskapet. Jeg blødde/hadde brunlig utflod i ca èn uke etterpå.

Fikk sjekket det med UL og alt stod bra til - fikk beskjed om at det nok skyldtes skjøre slimhinner i skjeden...

Det går sikkert fint. :)

Gjest Nr. 3
Skrevet

Det har endå ikke kommet noe friskt blod, og heller ikke noe i trusa.. Så det renner ikke.. Men var på toalettet nett i stad, da kom det litt brunlig utflod på papiret, men fortsatt ikke så det renner ut.. Har vært på do i mellomtiden der det ikke har komt noe utflod.. Tenker at hvis det var et blodkar som sprakk under samleiet ville dette stoppet å blø til nå? Men så er det jo ikke rent blod heller, da.. Synes det er litt vanskelig å tolke, jeg.. :sukk:

Gjest Nr. 3
Skrevet
Jeg har også opplevd to blødninger etter samleie tidlig i svangerskapet. Jeg blødde/hadde brunlig utflod i ca èn uke etterpå.

Fikk sjekket det med UL og alt stod bra til - fikk beskjed om at det nok skyldtes skjøre slimhinner i skjeden...

Det går sikkert fint. :)

Ok, i en uke etterpå, altså.. Da trenger jeg kanskje ikke bekymre meg så veldig, har jo ikke hatt det et døgn engang enda.. Tenkte det kunne skyldes slimhinnene som dere sier her, men blir litt bekymret når jeg ikke har opplevet dette i mine to tidligere svangerskap.. Men det behøver vel ikke være likt for hver gang for det..

Skrevet

Brunt blod tyder vel på at det er rester som kommer ut sammen med utfloden. Er positivt at det ikke er rødt :)

Gjest Nr. 3
Skrevet
Brunt blod tyder vel på at det er rester som kommer ut sammen med utfloden. Er positivt at det ikke er rødt :)

Ja, det føler jeg også! Og så kommer det ikke mer heller, altså det øker ikke.. *håpe håpe*

Gjest Gjest
Skrevet

ser her at dere har skrevet at det ikke er farlig tidlig i svangerskapet...men hva med sent da. er i uke 30 og opplevde det samme som ts???

Gjest Kirsebaer
Skrevet (endret)

ffff

Endret av Kirsebaer
Gjest Nr. 3
Skrevet

Hei igjen, TS her. Ville bare si fra om at jeg ikke blødde noe mer, og har vært helt som vanlig idag, ingen blødninger el. brunlig utflod. Så håper at det bare var pga skjøre slimhinner.. Er vertfall veldig letta :)

Skrevet
Hei igjen, TS her. Ville bare si fra om at jeg ikke blødde noe mer, og har vært helt som vanlig idag, ingen blødninger el. brunlig utflod. Så håper at det bare var pga skjøre slimhinner.. Er vertfall veldig letta :)

Godt å høre :)

Gjest Nr. 3
Skrevet

Hei igjen, TS her. Kommer med en ny liten bekymring som jeg bare må få luftet: Som jeg skreiv igår, hadde jeg ingen brunlig utflod. Idag da jeg var på do og gjorde "nr. 2", kom det littegranne på papiret. Men det har ikke kommet noe ellers, heller ikke når jeg bare tisser.. Kan det hende det kom rester fra skjeden som kom pga at jeg pressa når jeg gjorde "nr. 2"? Vanskelig å tolke alt dette styret... Har altså ingen smerter eller noe slikt, og føler meg ellers som tidligere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...