Gjest imli Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Har en unge på 11 mnd som jeg har skifta på mens han har stått siden han var 7-8 mnd. Å skifte på ham liggende er bare å glemme. Men jeg lurer på om noen har tips til hvordan man får ungen til å stå stille! Her er hvert bleieskift et veldig styr, siden ungen bare spaserer av gårde mens jeg prøver å skifte på. Nå har han også begynt å gå uten støtte, og det gjør det jo enda vanskeligere. Hvordan skifter dere på deres barn stående? Og hvordan får dere dem til å stå stille?
Blekemiddel Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Har en unge på 11 mnd som jeg har skifta på mens han har stått siden han var 7-8 mnd. Å skifte på ham liggende er bare å glemme. Men jeg lurer på om noen har tips til hvordan man får ungen til å stå stille! Her er hvert bleieskift et veldig styr, siden ungen bare spaserer av gårde mens jeg prøver å skifte på. Nå har han også begynt å gå uten støtte, og det gjør det jo enda vanskeligere. Hvordan skifter dere på deres barn stående? Og hvordan får dere dem til å stå stille? Jeg brukte å ta med en billedbok og legge oppå dolokket. Akkurat passe høyde til at han kunne stå å bla i boken selv også snakket vi om bildene. Da hadde vi god tid til å skifte bleie, vaske og la stumpen tørke før vi tok på ny bleie. Og det ble en veldig koselig og rolig stund :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg skifter mens han står oppå stellebordet. Han står som regel stille der. Også er det lurt at de har noe å leke med mens man holder på ja :-)
Gjest imli Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Prøver å finne leker til ham, men som regel synes han det er mye morsommere å gå... Ikke lett det der.
jolie Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Bæsj skyller vi av i vasken, og da henger han over ene armen min og kan ikke vandre av sted. Tissebleier skifter vi bare stående på gulvet. Han står med ryggen mot meg mens jeg lener meg over ham. Han løfter på beina selv, så det er ingen sak. Et tips er å la ungen stå oppå dolokket. Da kan han/hun trekke opp i do - og det er morsomt. For å gjøre det enda mer interessant kan du henge opp et speil over do slik at han/hun kan stå og gjøre grimaser til seg selv
Gjest imli Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Takk for tips, får se om det funker Flere råd?
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2009 #8 Skrevet 23. mars 2009 Leke med vannet i kranen. Dette er et kjempetriks, og fungerer fortsatt på en 2-åring... Vi har kjøpt en høy krakk som han kan stå på, og så står han stille der og leker med vann i vasken, mens vi skifter på han. (Nå er det et større problem at han vi gjøre selv...)
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #9 Skrevet 23. mars 2009 Å hjelp... min treåring legges ned og ferdig med det. Da sprikes det godt nok til at all bæsjen forvinner, jeg får festet bleien og sånn - funker som bare det. Får ikke til å feste bleie på en stående unge.
Vodecka Skrevet 23. mars 2009 #10 Skrevet 23. mars 2009 Vann! Det er som magnet som tiltrekker små barn. Jeg har aldri hatt det problemet, mine lå pent stille til jeg var ferdige...
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Å hjelp... min treåring legges ned og ferdig med det. Da sprikes det godt nok til at all bæsjen forvinner, jeg får festet bleien og sånn - funker som bare det. Får ikke til å feste bleie på en stående unge. Så greit for deg da... Min 2-åring har gjort dette kun når det passer han, siden han var stor nok til å kunne stå ordentlig selv. Har nesten bedre trening i å skifte på stående unge. Men nå er han så stor at bæsj er ekkelt, og da er han veldig samarbeidsvillig. Står med hender og føtter i gulvet, og rumpa i været. Men bleie vil han sjelden ha... Her skal det helst brukes truse, eller løpes naken...
Donpedro Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Får ikke til å feste bleie på en stående unge. Når han står pleier jeg å bruke sånne trusebleier som bare trekkes på. Men som regel ligger han.
Gjest imli Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Her vil altså ikke ungen ligge... Da bare vrir han seg over på magen og krabber av gårde.
Inazone Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Trusebleier! Det går kjapt å få på Mini stod også med rumpa i været, hendene i gulvet, når det trengtes å vaske ordentlig.
Gjest imli Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Jeg synes vanlige bleier er kjekkest jeg, for da kan jeg bare dra ned buksa
Susan Sto Helit Skrevet 23. mars 2009 #16 Skrevet 23. mars 2009 Jeg synes vanlige bleier er kjekkest jeg, for da kan jeg bare dra ned buksa Enig med deg! Mye kjekkere å slippe å kle av og på!
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #17 Skrevet 23. mars 2009 Jeg skifter også stort sett stående. Legger jeg han ned så vrir han seg som en orm og vi ender som regel opp i et kaos av vann, klær og skitne bleier..... Så jeg skifter på gulvet, han står noenlunde stillle hvis han får leke med mobilen min, eller et eller annet annet. Bruker up and go, gidder ikke å løpet etter han for å prøve å feste bleiene.... Han løfter beina selv, både når han skal ha bleie og klær på. Når faren skifter på han ligger han som en liten engel på stellebordet, foressten.......
Gjest Gjest_Siren_* Skrevet 24. mars 2009 #18 Skrevet 24. mars 2009 Vi har 2 bleieunger, 2 1/2 år og 13 måneder. På barna bruker vi vanlige bleier og de skiftes på på stellebordet som er veldig praktisk fordi det har en belte som man fester over magen på barna. Da får de ikke snudd seg rundt og man har god til å vaske det som trengs når man skifter bleier.
Susan Sto Helit Skrevet 24. mars 2009 #19 Skrevet 24. mars 2009 Vi har 2 bleieunger, 2 1/2 år og 13 måneder. På barna bruker vi vanlige bleier og de skiftes på på stellebordet som er veldig praktisk fordi det har en belte som man fester over magen på barna. Da får de ikke snudd seg rundt og man har god til å vaske det som trengs når man skifter bleier. Jeg nekter å binde fast ungen min bare for at det er praktisk for meg! (Bilstol er en ting, det er faktisk for sikkerhetens skyld, men stellebord??? )
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #20 Skrevet 24. mars 2009 Stå forann ett speil. Unger elsker å speile seg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå