Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #161 Skrevet 27. mars 2009 (endret) Uansett synes jeg det er bedre å gå for E når jeg vipper mellom E og F og kartet sier at E=F. Det er bedre med en kopp som sitter godt enn en som er alt for stor. Synes det er dumt at dere skal klage på alt jeg gjør, når det eneste jeg prøver på er å finne en bh som passer meg. Ingenting jeg gjør er riktig, jo. Så får heller dere kjøpe til meg da, og sende dem til min adresse. De kartene jeg har sett på sier at norsk F=engelsk E, og de siste dagene har jeg sett på MANGE. Noen sa jeg skulle se på Triumphbhen og bruke merkingen der, den stemte med det kartene sier. så får jeg heller kjøpe noen i G da, hvis det viser seg at ELEFANTpuppene mine viser seg å ikke passe i disse bhene heller. Endret 27. mars 2009 av Papirkurven
Gjest Elfrida Skrevet 27. mars 2009 #162 Skrevet 27. mars 2009 Min erfaring er at det å finne gode bh-er innebærer mye prøving og feiling. Særlig feiling... Men etterhvert blir man mer kjent med merker og passform og sånn , og det er lettere å prøve en bh og vite om den er god å ha på hele dagen eller ikke. Så jeg skjønner veldig godt at du er litt frustrert.
Gjest kaffedama Skrevet 27. mars 2009 #163 Skrevet 27. mars 2009 Så da jeg fant den butikken jeg har nevnt her, Lalina, så var det som å komme til himmelen. Og det unner jeg flere! MEN har hatt ei venninne som ikke hadde kjemi med en av de ansatte der i det hele tatt. SÅ dessverre er det prøv og feiling... Men når det skjer, så er det fantastisk... Venninna mi som tok meg med på LaLina (da jeg gikk fra 95C til 80F) har vervet hele venninnegjengen + noen kolleger og andre med til LaLina fanclub. Men de har jo sin egen stil de damene, så jeg skjønner at noen ikke trives der... Selv om det ikke var temaet i denne tråden...
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #164 Skrevet 29. mars 2009 Det stemmer hvertfall at engelske cuper er større enn norske! Jeg bruker FFcup i Freya, Panache, Fantasie osv, men klarer ikke få plass i en G fra Triumph eller Change. På Change påstår de at str er internasjonal(eller hvertfall hun uduglige dama jeg snakket med), og det står på noen av de engelske bhne at cupen er lik. Vel, det er jo bare å prøve det! Det er ikke akkurat alltid str stemmer, hverken iforhold til str kart eller innad i merke.
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #165 Skrevet 29. mars 2009 Uansett synes jeg det er bedre å gå for E når jeg vipper mellom E og F og kartet sier at E=F. Det er bedre med en kopp som sitter godt enn en som er alt for stor. Synes det er dumt at dere skal klage på alt jeg gjør, når det eneste jeg prøver på er å finne en bh som passer meg. Ingenting jeg gjør er riktig, jo. Så får heller dere kjøpe til meg da, og sende dem til min adresse. De kartene jeg har sett på sier at norsk F=engelsk E, og de siste dagene har jeg sett på MANGE. Noen sa jeg skulle se på Triumphbhen og bruke merkingen der, den stemte med det kartene sier. så får jeg heller kjøpe noen i G da, hvis det viser seg at ELEFANTpuppene mine viser seg å ikke passe i disse bhene heller. Jeg vil si det er motsatt, at det er bedre og kjøpe litt for stor cup enn litt for liten. Presser BHn litt på puppen min får jeg dobbelpupp, det synes hvertfall jeg at ikke er veldig heldig. Vil anbefale deg å se om du ikke skal ha strammere rundt ribbena og stramme stroppene mer. Jeg har ikke fått med meg hva som står tidligere her, men vil tro de fleste prøver å hjelpe, selv om noen kan bli litt hissige her inne Min erfaring tilsier at en norsk F er en engelsk E, se innlegget over her.
Gjest LanaLane Skrevet 29. mars 2009 #166 Skrevet 29. mars 2009 Jeg skal trekke meg tilbake ang E=F debatten da jeg kun har BH'er fra Freya og Fantasie Men jeg vil anbefale deg å heller bruke en størrelse for stort enn for lite,dobbeltpupp kan gjøre vondt i tillegg Det er vel ganske enkelt for oss garva "ordentligBH"brukere å si at det er sååå enkelt og alt sånt, men jeg synes det er bra at du er på vei til å finne den perfekte BH, selv om du kanskje må prøve og feile litt til
Gjest Papirkurven Skrevet 29. mars 2009 #167 Skrevet 29. mars 2009 Har levd med dobbeltpupp i mange år nå, så en liten bulke skal jeg nok overleve. Vil heller det enn å ha krøllete bh. Takker for mange gode råd, selv om de ofte er forvirrende
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. mars 2009 #168 Skrevet 29. mars 2009 Uansett synes jeg det er bedre å gå for E når jeg vipper mellom E og F og kartet sier at E=F. Det er bedre med en kopp som sitter godt enn en som er alt for stor. Synes det er dumt at dere skal klage på alt jeg gjør, når det eneste jeg prøver på er å finne en bh som passer meg. Ingenting jeg gjør er riktig, jo. Så får heller dere kjøpe til meg da, og sende dem til min adresse. De kartene jeg har sett på sier at norsk F=engelsk E, og de siste dagene har jeg sett på MANGE. Noen sa jeg skulle se på Triumphbhen og bruke merkingen der, den stemte med det kartene sier. så får jeg heller kjøpe noen i G da, hvis det viser seg at ELEFANTpuppene mine viser seg å ikke passe i disse bhene heller. Hei, har du vært på change? fikk målt opp str der og kjøpte BHer som sitter som støpt!! anbefales
Gjest Papirkurven Skrevet 29. mars 2009 #169 Skrevet 29. mars 2009 Hei, har du vært på change? fikk målt opp str der og kjøpte BHer som sitter som støpt!! anbefales Hvor er det?
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2009 #171 Skrevet 29. mars 2009 Hei, har du vært på change? fikk målt opp str der og kjøpte BHer som sitter som støpt!! anbefales Jeg har vært på Change og ble ikke fornøyd med den såkalte bh- tilpasningen jeg fikk der. Hun var mye mer opptatt av å selge og å komme med små stikk enn å faktisk hjelpe meg til å finne en bh som passet meg. Problemet var at jeg hadde altfor store pupper.. Jeg vil heller anbefale Lalina, der har jeg bare fått bra hjelp!
Gjest Cupcakes Skrevet 1. april 2009 #172 Skrevet 1. april 2009 http://www.kk.no/809546/jo-du-bor-bruke-bh her står det litt info om bruk av bh til både store og små bryst
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #173 Skrevet 2. april 2009 Her har dere en side med tips fra de ordentlig proffe.. http://www.bravissimo.com/perfectfit/default.aspx
Gjest KateW Skrevet 2. april 2009 #174 Skrevet 2. april 2009 Vel, på Bravissimo fikk jeg beskjed om at jeg hadde "Impossible Boobs!" Så jeg syns ikke de er proffe.... Poeng, man må prøve å feile, dessverre, og ikke la seg knekke over kommentarer som den jeg fikk, og mange andre i denne tråden har referert til...
Gjest SmallTalk Skrevet 2. april 2009 #175 Skrevet 2. april 2009 (endret) Etter å ha fulgt med i denne tråden, og sett på rådene deres, så har jeg blitt mer og mer overbevist om at jeg har brukt feil BH-størrelse veldig lenge. Så etter skolen i dag tok jeg turen innom Change, og jaggu stemte antagelsene mine. Tidligere har jeg brukt 70C-75C, men nå viser det seg at jeg er et sted mellom 60F og 65E, avhengig av merke og hvor stretchy BH'en er. Edit: Fortalte dette til samboeren, og han ble skikkelig skeptisk og mente at jeg var en puppemishandler de luxe. Helt til han innså at jo bedre BH'n sitter, jo mindre beveger puppene seg, og jo lenger holder de seg faste og fine. Håpløse samboeren min... Endret 2. april 2009 av SmallTalk
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #176 Skrevet 2. april 2009 Vel, på Bravissimo fikk jeg beskjed om at jeg hadde "Impossible Boobs!" Så jeg syns ikke de er proffe.... Poeng, man må prøve å feile, dessverre, og ikke la seg knekke over kommentarer som den jeg fikk, og mange andre i denne tråden har referert til... Det var vel heldigvis bare en ansatt som klarte å si det... Ikke hele Bravissimo, meg er helt enig i at det er en fæl bemerkning! Jeg henviste bare til siden deres, hvor det er en super forklaring på hvordan BHne skal sitte
Gjest Bh- frustrert Skrevet 2. mai 2009 #177 Skrevet 2. mai 2009 Hei. Nå har jeg prøvd å lese hele tråden for å se om noen av dere har samme problemet som meg, men fikk plutselig litt dårlig tid og har et par igjen! (LANG TRÅD GITT:p) jeg har målene 75 cm under brystene og 99/100 cm over puppene, alt etter hvordan dag det er. Har bh'er alt fra 75 DD til 75 F. Men ingen av disse legger seg inn ved brysbenet, får bestandig det forbaskede mellomrommet spilen slutter liksom 1 cm før brystet slutter.. Hva er feil ? Takker og bukker for alle svar jeg får, blir kjempe gla hvis jeg klarer å løse dette!:D Klemmer
Gjest SmallTalk Skrevet 2. mai 2009 #178 Skrevet 2. mai 2009 Hei. Nå har jeg prøvd å lese hele tråden for å se om noen av dere har samme problemet som meg, men fikk plutselig litt dårlig tid og har et par igjen! (LANG TRÅD GITT:p) jeg har målene 75 cm under brystene og 99/100 cm over puppene, alt etter hvordan dag det er. Har bh'er alt fra 75 DD til 75 F. Men ingen av disse legger seg inn ved brysbenet, får bestandig det forbaskede mellomrommet spilen slutter liksom 1 cm før brystet slutter.. Hva er feil ? Takker og bukker for alle svar jeg får, blir kjempe gla hvis jeg klarer å løse dette!:D Klemmer Det kan være to grunner til at BH'en ikke sitter skikkelig på. Den ene grunnen kan være at du bruker for stor omkrets. BH'en skal sitte helt inntil brystbenet, og ikke en cm unna. I tillegg så skal BH'en sitte helt stramt på ytterste hakk når du kjøper den, ettersom alle BH'er utvider seg ved bruk. Den andre grunnen kan være ay du bruker for liten cup slik at puppene dine dytter BH'en ut fra kroppen din. Du kan forresten lese mer her.
Gjest bh-frustert Skrevet 2. mai 2009 #179 Skrevet 2. mai 2009 Det kan være to grunner til at BH'en ikke sitter skikkelig på. Den ene grunnen kan være at du bruker for stor omkrets. BH'en skal sitte helt inntil brystbenet, og ikke en cm unna. I tillegg så skal BH'en sitte helt stramt på ytterste hakk når du kjøper den, ettersom alle BH'er utvider seg ved bruk. Den andre grunnen kan være ay du bruker for liten cup slik at puppene dine dytter BH'en ut fra kroppen din. Du kan forresten lese mer her. Oi, takk for raskt svar:) tror ikke jeg trenger større cup, og mindre i omkrest tror jeg kanskje blir trangt. men det er jo ikke annet å gjøre enn å prøve. Å finne rett størrelse er ikke lett altså:S
Gjest Papirkurven Skrevet 3. mai 2009 #180 Skrevet 3. mai 2009 (endret) Oi, takk for raskt svar:) tror ikke jeg trenger større cup, og mindre i omkrest tror jeg kanskje blir trangt. men det er jo ikke annet å gjøre enn å prøve. Å finne rett størrelse er ikke lett altså:S Jeg trodde ikke det jeg heller og gikk i en uke og følte meg kvalt, men nå ELSKER jeg den nye omkretsen min Koppen er det verre med Nei, det er absolutt ikke enkelt. Endret 3. mai 2009 av Papirkurven
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå