LukaFrost Skrevet 27. mars 2009 #141 Skrevet 27. mars 2009 Jeg har fått veldig bra hjelp hos She i Olav Trygvasonggt. De oppbevarer flesteparten av BH-ene i skuffer og de te ret bra tegn. De kan faget sitt. Jeg har også fått veldig bra service hos Change på Solsiden. Der henger BH-ene framme etter størrelse. Det likte jeg. Mye lettere å finne fram da.
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #142 Skrevet 27. mars 2009 Pakken er ikke garantert å bli stoppet i tollen, men om det skjer må du jo da betale toll o.l. Husk at så lenge varen koster under 200,- så har det ikke noe å si hva den endelige prisen med frakt kommer på. Hva med å bestille noen som koster under 200,-? Og bare en i slengen. Joda. Men på Bravissimo koster jo de aller fleste over 20 pund.
FantasDick Skrevet 27. mars 2009 #143 Skrevet 27. mars 2009 Joda. Men på Bravissimo koster jo de aller fleste over 20 pund. Tok et kjapt søk på Figleaves; var det ikke en 75F du var? Nå vet ikke jeg helt hva du er ute etter, men hva med denne, denne eller denne? De var jo ikke så dyre!
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #144 Skrevet 27. mars 2009 Tok et kjapt søk på Figleaves; var det ikke en 75F du var? Nå vet ikke jeg helt hva du er ute etter, men hva med denne, denne eller denne? De var jo ikke så dyre! De var kjempefine! Takk for tips, skal være på utkikk her! Men vær obs på at F i Norge er E i England, og at hvis bhen koster over 20 pund kan den bli stoppet i tollen, selv om det ikke er dyrt.
FantasDick Skrevet 27. mars 2009 #145 Skrevet 27. mars 2009 De var kjempefine! Takk for tips, skal være på utkikk her! Men vær obs på at F i Norge er E i England, og at hvis bhen koster over 20 pund kan den bli stoppet i tollen, selv om det ikke er dyrt. Men du vippet litt mellom E og F, gjorde du ikke? Derfor søkte jeg etter F, for å være sikker. Men de har jo "alle" størrelser der inne. Og jeg skrev at de var billige i den forstand at de ikke kostet over 200 NOK, derfor må du ikke betale toll.
Gjest KateW Skrevet 27. mars 2009 #146 Skrevet 27. mars 2009 Er du sikker på det med E og F? Jeg er samme størrelse i England og her. Shoppet på Bravissimo. Eller prøvde... Etter å ha lest denne tråden kom jeg på hvor mange ganger jeg har hatt opplevelser som Papirdamen... Jeg tror bare jeg fortrenger sånt veldig... På Bravissimo i London fikk jeg beskjed om at jeg hadde impossible boobs, jeg har fått beskjed om at med slike bryster kan jeg ikke forvente å finne noe som gjør at jeg ser bra ut, blitt påtvunget minimizers, påtvunget for store og for små bh'er, blitt spurt om jg har vurdert operasjon så det ble lettere å finne klær, osv, osv osv osv... Så da jeg fant den butikken jeg har nevnt her, Lalina, så var det som å komme til himmelen. Og det unner jeg flere! MEN har hatt ei venninne som ikke hadde kjemi med en av de ansatte der i det hele tatt. SÅ dessverre er det prøv og feiling... Men når det skjer, så er det fantastisk...
FantasDick Skrevet 27. mars 2009 #147 Skrevet 27. mars 2009 Ifølge denne tabellen ser det ut til at de mener at de ikke føres DD i europa, derfor er F i europa tilsvarende E i UK? :klø: Jeg vet ikke helt, jeg.
Gjest LanaLane Skrevet 27. mars 2009 #148 Skrevet 27. mars 2009 (endret) agga Endret 27. mars 2009 av LanaLane
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #149 Skrevet 27. mars 2009 Ifølge denne tabellen ser det ut til at de mener at de ikke føres DD i europa, derfor er F i europa tilsvarende E i UK? :klø: Jeg vet ikke helt, jeg. På de engelske bhene jeg har kjøpt har koppen vært en størrelse "mindre" enn i Norge, altså E=F, D=E osv. Kikka på ebay i går og der stod det godt forklart at norsk DD= US/UK DDD og at norsk E= F. Står det på Triumph sine også. Ja, jeg vipper mellom E og F, men tror F er det sikre valget. I går fikk jeg litt bulk av E. Men det betyr at jeg må bruke engelsk E, slik jeg forstår det. Den ene bh'en du foreslo, t-skjortebh'en var dødslekker, men kosta 23,50 pund, som er over 200,-
Fluffie Skrevet 27. mars 2009 #150 Skrevet 27. mars 2009 Ifølge denne tabellen ser det ut til at de mener at de ikke føres DD i europa, derfor er F i europa tilsvarende E i UK? :klø: Jeg vet ikke helt, jeg. Jeg har funnet DD flere steder i Storbritannia... Men jeg har opplevd aa skulle bli maalt i en butikk her som visstnok skal vaere gode paa dette, og fikk fortalt at jeg er 90B (eller kanskje det var A), men da maa jeg jo hekte den paa innerste hakket og den sklir nesten opp paa skuldrene... Jeg var 70F-75E for et par aar siden, men pga vektoekning er de gamle BHene litt smaa i omkrets og har kanskje litt stoerre bryster, saa jeg bruker naa 80D-DD. Det er ganske stor forskjell opp til 90B-A... Men jeg er ogsaa puppe- og BH entusiast
onyx Skrevet 27. mars 2009 #152 Skrevet 27. mars 2009 De var kjempefine! Takk for tips, skal være på utkikk her! Men vær obs på at F i Norge er E i England, og at hvis bhen koster over 20 pund kan den bli stoppet i tollen, selv om det ikke er dyrt. Det stemmer kun for Triumph og et fåtall andre merker er min erfaring. Mine Freya og Fantasie BHer er alle merket med samme cupstørrelsen for EU, UK etc, bortsett fra US-størrelsen der f.eks. E-cup er merket som DDD. Hvis du har blitt tilpasset Triumph, så ikke regn med at dette er den størrelsen du vil trenge i andre merker.
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #153 Skrevet 27. mars 2009 Det stemmer kun for Triumph og et fåtall andre merker er min erfaring. Mine Freya og Fantasie BHer er alle merket med samme cupstørrelsen for EU, UK etc, bortsett fra US-størrelsen der f.eks. E-cup er merket som DDD. Hvis du har blitt tilpasset Triumph, så ikke regn med at dette er den størrelsen du vil trenge i andre merker. Figleaves sizing chart er likt det diagrammet jeg har sett på, og sier at UK E = EURO F
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #154 Skrevet 27. mars 2009 Den koster ikke £23,50 i rød eller rosa! det har du sannelig rett i, men den var utsolgt i rød 34 E En stk rosa tskjortebh er på vei til meg
onyx Skrevet 27. mars 2009 #155 Skrevet 27. mars 2009 Figleaves sizing chart er likt det diagrammet jeg har sett på, og sier at UK E = EURO F Og likevel er det faktisk IKKE slik BHene mine er merket. Mine er merket med E-cup både i UK, EU, FR og AU. Eneste unntak er US-størrelsen.
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #156 Skrevet 27. mars 2009 Og likevel er det faktisk IKKE slik BHene mine er merket. Mine er merket med E-cup både i UK, EU, FR og AU. Eneste unntak er US-størrelsen. Det får så være, men vi snakka faktisk om Figleaves sine bh'er da, og da er det vel greit å følge deres eget størresleskart?
onyx Skrevet 27. mars 2009 #157 Skrevet 27. mars 2009 Det får så være, men vi snakka faktisk om Figleaves sine bh'er da, og da er det vel greit å følge deres eget størresleskart? Figleaves er først og fremst en onlinebutikk som selger alle mulige merker, men ja, de har et eget merke også. Men den størrelsesguiden du linket til er generell, ikke for et bestemt merke.
Gjest Papirkurven Skrevet 27. mars 2009 #158 Skrevet 27. mars 2009 Figleaves er først og fremst en onlinebutikk som selger alle mulige merker, men ja, de har et eget merke også. Men den størrelsesguiden du linket til er generell, ikke for et bestemt merke. Nei, jeg skjønte da det jeg og, men jeg regner med at når det er det kartet de stiller med, så er størrelsen på bhene deres i henhold til det.
onyx Skrevet 27. mars 2009 #159 Skrevet 27. mars 2009 Nei, jeg skjønte da det jeg og, men jeg regner med at når det er det kartet de stiller med, så er størrelsen på bhene deres i henhold til det. ehm... jada... helt sikkert. For produsentene selv har sikkert tatt feil og merket Bhene sine helt tilfeldig...
Fluffie Skrevet 27. mars 2009 #160 Skrevet 27. mars 2009 Nei, jeg skjønte da det jeg og, men jeg regner med at når det er det kartet de stiller med, så er størrelsen på bhene deres i henhold til det. Du kan alltids haape, paa meg kan riktig stoerrelse variere mellom forskjellige modeller av samme merke... Det er ingen bestemt standard for BH-stoerrelser, og selv om tabellen er generell, saa er det ikke garantert at akkurat den modellen av det merket vil passe perfekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå