Gjest LanaLane Skrevet 24. mars 2009 #101 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Fniser, den linken er føkka, men det er den eksakt samme bh'en som Lana refererer til. Litt artig... Dessverre finnes den ikke i min størrelse. Men brukte den da jeg var større. Lovely! Steike. Jeg tror du, jeg og kaffedama OG CUPCAKES burde starte egen BH-kjede altså! Endret 24. mars 2009 av LanaLane
Gjest KateW Skrevet 24. mars 2009 #102 Skrevet 24. mars 2009 Jeg syns det er litt trivelig å ha funnet noen medsøstre med like store krmt, lunger som meg selv...
Gjest Cupcakes Skrevet 24. mars 2009 #103 Skrevet 24. mars 2009 (endret) Jeg syns det er litt trivelig å ha funnet noen medsøstre med like store krmt, lunger som meg selv... det synes jeg også! har lissom alltid vært den eneste med PUPPER rundt meg (utenom mamma og tanter da...) er så deilig å snakke med andre og gi og få råd og tips om butikker osv når det gjelder bh, er ikke så lett alltid å finne skikkelig bh nei.. og veldig greit å lære andre disse gyllene bh reglene også, kanskje vi etterhvert får mere bredt utvalg i str også i norge;) klem til alle Endret 24. mars 2009 av Cupcakes
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #104 Skrevet 24. mars 2009 Til ts: Hun du traff på var vel ikke den skarpeste kniven i skuffen, da, og sikkert redd for at noen skulle finne ut at hun ikke hadde peiling. Det er menneskelig å feile. Jeg brukte 75B da jeg var ca. 18 år, senere har puppene mine vokst pga. p-pillebruk og en liten vektøkning og jeg måtte opp i 75C. For noen år siden leste jeg i et blad en beskrivelse av hvordan BH'er skal sitte, og etter det fikk jeg meg en aha-opplevelse! 75C satt nemlig greit - men da jeg prøvde 70D passet den mye bedre og ga mye bedre støtte! Jeg er faktisk 70 cm rundt under bysten og har ganske store pupper i forhold til midjen. Det er ikke så lett å finne BH'er som passer, men det er mulig om man leter litt. På Lindex er de veldig behjelpelige hvis de har tid, og jeg synes ikke at BH'ene i spesialbutikker er så veldig mye bedre. Jeg synes ikke det er så rart at mange går med feil BH-størrelse. Mine endrer form og størrelse etter hvor i menssyklusen jeg er. Når det nærmer seg menstruasjon blir de store og runde og jeg må bruke en av mine største BH'er. Etter menstruasjonen fyller jeg ikke de BH'ene og må bruke en av de litt mindre BH'ene. De vokser også når jeg er kåt - men da har jeg ikke BH på.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2009 #105 Skrevet 24. mars 2009 Har ikke lest hele tråden men vil gjerne komme med mine erfaringer når det gjelder BH-kjøp. Min erfaring er at alle BH`er er forskjellige. Selv om man er 90C i en BH er man ikke det i en annen BH. Jeg kjøper BH som regel om Lindex, der syns de har godt utvalg. Jeg tar gjerne med meg 10 BH`er i prøverommet og ender kanskje med å kjøpe 1 eller 2 stk. Jeg kan prøve 2 BH`er i samme str men de er ikke like store. Den ene kan passe meg fint men den andre kan være for liten/stor. Så det er ikke sånn at man bare kan prøve en BH og få riktig str i en butikk for deretter bare å kjøpe den ene størrelsen i en annen butikk eller en BH i et annet merke. Enig, dette sa også hun som hjalp meg i en spesialundertøysbutikk. Hun målte omkretsen under bysten, og så sa hun at jeg måtte prøve meg litt fram selv på cup-størrelsen. Men jeg klarte å se ganske fort at hun hadde samme BH-størrelse som meg, da ble hun overrasket og sa at jeg burde jobbe der... He he. Når jeg tar ned en BH av hengeren ser jeg på innsiden og ser om det er plass til puppen inni. Ofte er cupstørrelsen målt på ytre mål og så putter de noe innlegg inni, da er det ikke mye plass igjen til puppen...
Gjest KateW Skrevet 24. mars 2009 #106 Skrevet 24. mars 2009 Jeg forstår virkelig ikke dette med å ha helt totalt forskjellige størrelser i forskjellig butikk, hvis man har blitt målt korrekt. At kroppen forandrer seg, er dog noe annet. Selv har jeg gått fra 85 til 60 de siste årene, det har med vekttap å gjøre, da vet jeg jo at når jeg går ned i vekt så må jeg gå ned i omkrets på bh, samtidig mister jeg lite av selve brystet, så der må skålen opp i størrelse.
Gjest Stjernedryss Skrevet 24. mars 2009 #107 Skrevet 24. mars 2009 Jeg forstår virkelig ikke dette med å ha helt totalt forskjellige størrelser i forskjellig butikk, hvis man har blitt målt korrekt. At kroppen forandrer seg, er dog noe annet. Selv har jeg gått fra 85 til 60 de siste årene, det har med vekttap å gjøre, da vet jeg jo at når jeg går ned i vekt så må jeg gå ned i omkrets på bh, samtidig mister jeg lite av selve brystet, så der må skålen opp i størrelse. Med tanke på at man varierer litt i buksestørrelser, topper, gensere sko og kjoler, er det vel ikke så rart om BH størrelsene også kan variere?
mylady Skrevet 24. mars 2009 #108 Skrevet 24. mars 2009 cinderella i Verdal ,Nord trønderlag...er en liten, men bra undertøysbutikk=) om de ikke har akkurat det du trenger, kan du se i kataloger å bestille opp det du vil ha godt å høre at det er flere som meg!
Gjest KateW Skrevet 24. mars 2009 #109 Skrevet 24. mars 2009 Litt variasjon er naturlig, men det folk har opplevd i denne tråden er som å variere mellom XS og XXL... Eller å få hjelp til å kjøpe sko, og få beskjed om at du må ha størrelse førti, når du er 37...
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 24. mars 2009 #110 Skrevet 24. mars 2009 Litt variasjon er naturlig, men det folk har opplevd i denne tråden er som å variere mellom XS og XXL... Eller å få hjelp til å kjøpe sko, og få beskjed om at du må ha størrelse førti, når du er 37... Og selv om cup-størrelsen kan variere, er omkretsen den samme.
Gjest KateW Skrevet 24. mars 2009 #111 Skrevet 24. mars 2009 *brisker seg* Nettopp, vi snakker om cm eller tommer. Det er ganske konkrete mål...
onyx Skrevet 24. mars 2009 #112 Skrevet 24. mars 2009 *brisker seg* Nettopp, vi snakker om cm eller tommer. Det er ganske konkrete mål... Joda, bortsett fra at når det kommer til Bhstørrelser så stemmer disse størrelsene overens. 34 inch = 86,36 cm i BHverdene er 34 inch = 75...et eller annet, for cm rundt brystkassen er det i hvertfall ikke.
Aftensol Skrevet 24. mars 2009 #113 Skrevet 24. mars 2009 Ble litt nysgjerrig nå og målte meg... Er 99cm rundt under puppene og 128cm over brystene... Men 80 rundt er passelig (ytterste hakket når den er ny, og innerste etter noen uker...) , og 85 rundt blir alt for stort selv på innerste hakket... Skulle jeg virkelig hatt 100 rundt?! Nå har jeg ikke kjøpt bh i norge på en stund, men sist jeg kjøpte i en undertøysbutikk fant damen frem 80F eller G til meg, husker ikke helt... I amerikansk str har jeg 40DD, og disse passer perfekt! (når jeg ikke er gravid vel merke... De fra usa passer kjempe fint rundt enda, men cupen er litt for liten...) Skal kjøpe ny BH snart (ammebh) og tenkte derfor på å måle meg før jeg gjorde det...
Gjest Papirkurven Skrevet 24. mars 2009 #114 Skrevet 24. mars 2009 Joda, bortsett fra at når det kommer til Bhstørrelser så stemmer disse størrelsene overens. 34 inch = 86,36 cm i BHverdene er 34 inch = 75...et eller annet, for cm rundt brystkassen er det i hvertfall ikke. Men jeg bruker 80, og bruker da 36 (91 cm) i USstørrelser, så de regner ikke stroppen som "mål under bryst"
onyx Skrevet 24. mars 2009 #115 Skrevet 24. mars 2009 Men jeg bruker 80, og bruker da 36 (91 cm) i USstørrelser, så de regner ikke stroppen som "mål under bryst" Nei? Så av ren nysgjerrighet, hvor måler de da? Og hva med italiensek og franske størrelser?
Gjest Papirkurven Skrevet 24. mars 2009 #116 Skrevet 24. mars 2009 Nei? Så av ren nysgjerrighet, hvor måler de da? Og hva med italiensek og franske størrelser? Aner ikke, men du kan jo prøve denne. Den viser alle slags størrelser. Husk å oppgi i inches, ikke cm http://www.85b.org/bra_calc.php
Gjest amu Skrevet 24. mars 2009 #117 Skrevet 24. mars 2009 jeg har denne i beige. Så om du finner den på en butikk så kjøp kjøp kjøp! Ser visst ut som om denne blir for stor for meg. Mine er ikke store, problemet med dem er vel at de er så stive at de vises gjennom sports-Bh og gensere. Har prøvd kalkulatorer på nett nå, men får tre forskjellige størrelser. Er 67 cm under, så tror 65 er riktig. Den jeg har nå er i C, men da får jeg litt bulker, men D høres så digert ut. Kanskje det er som dere sier, at det er fasongen på den som ikke er riktig for meg.
Gjest LanaLane Skrevet 25. mars 2009 #118 Skrevet 25. mars 2009 (endret) Ser visst ut som om denne blir for stor for meg. Mine er ikke store, problemet med dem er vel at de er så stive at de vises gjennom sports-Bh og gensere. Har prøvd kalkulatorer på nett nå, men får tre forskjellige størrelser. Er 67 cm under, så tror 65 er riktig. Den jeg har nå er i C, men da får jeg litt bulker, men D høres så digert ut. Kanskje det er som dere sier, at det er fasongen på den som ikke er riktig for meg. Jeg bruker 30G i bravissimostørrelser, i norske størrelser bruker jeg 65. Noen ganger er de til og med litt trangel, så jeg har slik forlenger i tilfelle den er for trang rundt. edit: jeg er så blind om morgenen! Prøv D du, i verste fall sender du den tilbake Endret 25. mars 2009 av LanaLane
Gjest KateW Skrevet 25. mars 2009 #119 Skrevet 25. mars 2009 Det er cm rundt under brystet ja. Også runder du ned til nærmeste femmer, altså 67, skal du ha 65 for eksempel. Og det skal måles stramt. Jeg bruker 28 eller 30 i tommer og 60 eller 65 i cm. Når det gjelder sånn forlenger, så kan det være ideelt, for ofte så har man puppene litt tettere sammen, og da sitter en mindre bh penere foran, og forlenges bak... Amu, jeg ville prøvd D, det er ikke stort, faktisk... Jeg bruker J og regnes ikke for superbarmfager (av mange )
Gjest Papirkurven Skrevet 25. mars 2009 #120 Skrevet 25. mars 2009 Papirkurven er ikke lenger Dobbelt Deilig I dag gikk jeg på KBS. På Lindex hadde de noen 80E, men de var ikke så bra.. Gikk på Reimers, der hadde de masse. Gjorde meg opp noen tanker. *Prøvde 70E. Det fikk jeg imidlertid ikke puste i og muffinsfaktoren var litt for høy. *75 var greit nok, men med E fikk jeg faktisk den berømte kvadruppelpuppen . Etter at jeg hadde prøvd noen bher, kom en hyggelig dame bort og hjalp meg. jeg forklarte problematikken og hun anbefalte meg noen bher i F. Jeg liker vatterte bher med kant, men det var det ikke så mye av. Damen så på bhene jeg prøvde og sa at 75 var bra til meg (og jeg kunne til og meg brukt 70. Hun synes bhen satt fint, jeg synes det var rart og uvant med skikkelig kjerringbyste. *når stroppen går ned eller horisontalt bak, trekkes alt nedover. Stroppen får litt press rett over brystene. Og jeg kommer til å savne den fine toppen på bysten min:( *mindre stropp betyr også kortere skulderstropper *bh uten kant under må bruke litt av koppen til støtte, ikke fint, men det skal visst være sånn 370,- blakkere, et par kjerringpupper rikere og kommer il å bruke lang tid på å venne meg til enda en ting som gjør meg til "dame som trenger spesialbutikk". Men jeg kan vel alltid være kjerring til daglig og litt spennende "på freddan"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå