Gå til innhold

Bh-størrelser...

Fremhevede innlegg

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)
Ser for meg at det er mange som går rundt med feil BHer der ute. Burde ikke være så vanskelig for butikkene å ta inn noen ekstra i store cupstørrelser og mindre omkrets?

å du skal vite vi(hvertfall jeg der jeg jobber, men nå er jeg kanskje litt ivrig på dette med riktig bh da jeg selv har sliti masse med å finne riktig selv) prøver å få de over oss som kjøper inn og slikt til å forstå at nå i den senere tid hvor flere og flere begynner å finne riktig bh at vi da må få inn de str, den største cupen vi har er F,og minste er 70 men er desverre ikke like mye utvalg i de str. enda, men vi ser sakte men sikkert at det hjelper der også. det er desverre ikke bare bare å få de som ikke står på gulvet til å se dette, da det er mange butikker i forskjellige byer og forskjellige land. men jeg håper og håper på at den snart blir bedre utvalg og gode bher i et bredere utvalg til litt rimligre penger enn det man må ut med i de butikkene som virkelig har spesialisert seg på undertøy:)

og jeg har også opplevd å få totalt feil str. i en ekspert undertøysforretning også jeg, så er ikke bare de billige som kan glimte med dårlige kunnskaper ;)

Endret av Cupcakes
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lindex hadde en reklameplakat som sa noe sånt som "70% av alle kvinner bruker feil BH-størrelse". Jeg var frekk nok til å si til dem at dersom dette er tilfelle, hvorfor har de ikke da størrelser med omkrets under 70, og samtidig med cup større enn C? Damen i kassen så litt beklemt ut, nesten. :ler:

Gjest Stjernedryss
Skrevet
vet ikke helt om jeg forsto det, men når du kjøper bh så kjøper du en som du setter på det innerste(strammeste) hakket? da er det i såfall feil, når man kjøper bh skal den sitte stramt (ikke sånn at du ikke får puste da) på det ytterste hakket, det er fordi at når du bruker den og vasker den flere ganger vil den vide seg ut, og da trenger du de 2 andre hakkene og gå på etterhvert. så kan hende du har feil str rett og slett. og er ikke like viktig for deg med en bh som sitter riktig som med en med store bryster, men ganske viktig blant annet fordi plagg vil sitte bedre oer bysten osv. :)

Du misforsto meg, jeg setter den på det ytterste hakket, ikke bare når den er ny, men når den er vasket 100 ganger også, synes ikke det er noe behagelig hvis den gnager på sidene. Hvorfor skal den sitte stramt? Den er jo elastisk, så den sitter jo inntill huden uansett. Når jeg måler meg er jeg 65 cm under puppene, likevel kjøper jeg 70 og setter på ytterste hakket. Litt vanskelig å få tak i BH er i små størrelser, så jeg kjøper stort sett på H&M og kjøper de samme modellene hver gang. Har funnet noen som jeg er veldig fornøyd med.

Skrevet
Du misforsto meg, jeg setter den på det ytterste hakket, ikke bare når den er ny, men når den er vasket 100 ganger også, synes ikke det er noe behagelig hvis den gnager på sidene. Hvorfor skal den sitte stramt? Den er jo elastisk, så den sitter jo inntill huden uansett. Når jeg måler meg er jeg 65 cm under puppene, likevel kjøper jeg 70 og setter på ytterste hakket. Litt vanskelig å få tak i BH er i små størrelser, så jeg kjøper stort sett på H&M og kjøper de samme modellene hver gang. Har funnet noen som jeg er veldig fornøyd med.

En BH i riktig passform gnager ikke. Så du bør nok lete litt mer etter riktig BH-modell. Passform er vel for øvrig ikke det som står i høysetet når HM lager BH-modeller. Det er ihvertfall mitt inntrykk.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
En BH i riktig passform gnager ikke. Så du bør nok lete litt mer etter riktig BH-modell. Passform er vel for øvrig ikke det som står i høysetet når HM lager BH-modeller. Det er ihvertfall mitt inntrykk.

Men jeg har jo funnet en BH fra H&M med perfekt passform som ikke gnager, så hva er da problemet?

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)
Du misforsto meg, jeg setter den på det ytterste hakket, ikke bare når den er ny, men når den er vasket 100 ganger også, synes ikke det er noe behagelig hvis den gnager på sidene. Hvorfor skal den sitte stramt? Den er jo elastisk, så den sitter jo inntill huden uansett.

hvis man har for stor omkrets og feil cup, vil man merke at stroppen rundt går høyere opp bak enn forran og bysten vil da ikke få støtten og løften den trenger.og plagg sitter ofte ikke like pent på en person med feil bh str, og hvis man da har litt større byster vil bysten ofte "henge". stroppen rundt skal gå like lavt forran og bak(altså rett rundt under bysten).

Endret av Cupcakes
Gjest Cupcakes
Skrevet
Men jeg har jo funnet en BH fra H&M med perfekt passform som ikke gnager, så hva er da problemet?

da er det ikke noe problem, som du sa til meg så misforsto jeg innlegget ditt og det var ikke meningen :) over har jeg bare svart på hvorfor det er viktig at den sitter stramt. og hvis du har funnet riktig bh og passform er det kjempe fint :)

Skrevet

Du har jo ikke det når du må bruke feil størrelse!

Bysten blir for øvrig mye penere enten man har små eller store bryst med riktig BH-størrelse i riktig passform.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
hvis man har for stor omkrets og feil cup, vil man merke at stroppen rundt går høyere opp bak enn forran og bysten vil da ikke få støtten og løften den trenger.og plagg sitter ofte ikke like pent på en person med feil bh str, og hvis man da har litt større byster vil bysten ofte "henge". stroppen rundt skal gå like lavt forran og bak(altså rett rundt under bysten).

Puppene mine trenger jo ikke noe løft eller støtte. Jeg bruker BH fordi det ser ut som jeg ikke har pupper hvis jeg går uten. Virker som en del BH eksperter kan veldig mye om store pupper, men veldig lite om små.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Du har jo ikke det når du må bruke feil størrelse!

Bysten blir for øvrig mye penere enten man har små eller store bryst med riktig BH-størrelse i riktig passform.

Okei, så jeg skal gå i en BH jeg ikke får puste i? :klø:

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet
Når jeg måler meg er jeg 65 cm under puppene, likevel kjøper jeg 70 og setter på ytterste hakket. Litt vanskelig å få tak i BH er i små størrelser, så jeg kjøper stort sett på H&M og kjøper de samme modellene hver gang. Har funnet noen som jeg er veldig fornøyd med.

Når jeg måler meg, er jeg 80 cm under bysten, og egentlig skulle jeg da hatt str 80...

Men 80 var ukomfortabel å ha på, og jeg gikk opp til 85 som føltes behagelig.

Da jeg fikk tilpasset bh-en, viste det seg at jeg skulle hatt 75 i omkrets til tross for at jeg målte 80... dette på grunn av underhudsfett.

75 cm var MYE mer komfortabelt å gå med, enn både 80 og 85 var selv om de var større. Den var komfortabel fordi den satt riktig.

Veldig mange velger å gå opp i str. når en bh kjennes ukomfortabel, når det de egentlig skulle gjort, var å gå ned...

Når du måler 65 cm, og går opp til 70, blir det feil... bh-en vil ikke sitte riktig! Kanskje du rett og slett skulle hatt 60...?

Gjest Cupcakes
Skrevet
Når du måler 65 cm, og går opp til 70, blir det feil... bh-en vil ikke sitte riktig! Kanskje du rett og slett skulle hatt 60...?

og eventuelt en større cup ;)

Gjest Gjest_Mor_*
Skrevet
og eventuelt en større cup ;)

Selvsagt! :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Når jeg måler meg, er jeg 80 cm under bysten, og egentlig skulle jeg da hatt str 80...

Men 80 var ukomfortabel å ha på, og jeg gikk opp til 85 som føltes behagelig.

Da jeg fikk tilpasset bh-en, viste det seg at jeg skulle hatt 75 i omkrets til tross for at jeg målte 80... dette på grunn av underhudsfett.

75 cm var MYE mer komfortabelt å gå med, enn både 80 og 85 var selv om de var større. Den var komfortabel fordi den satt riktig.

Veldig mange velger å gå opp i str. når en bh kjennes ukomfortabel, når det de egentlig skulle gjort, var å gå ned...

Jeg har ikke noe underhudsfett, dessuten strammen BH´en veldig når jeg har den på det innerste hakket, så blir den strammere får jeg ikke puste. Den sitter ikke feil i det hele tatt, den sitter som ett skudd.

Gjest Cupcakes
Skrevet
Puppene mine trenger jo ikke noe løft eller støtte. Jeg bruker BH fordi det ser ut som jeg ikke har pupper hvis jeg går uten. Virker som en del BH eksperter kan veldig mye om store pupper, men veldig lite om små.

nevnte tidligere i et innlegg at det ikke var like viktig for deg som for en med store bryster,og hvis du leser skriver jeg heller ikke deg i det siste inleget som svar på at du spurte om hvorfor det var viktig, jeg skriver man, altså det gjelder generelt alle på det svaret jeg skrev. en med små bryster trenger en bh som passer mest fordi at den rett og slett sitter penere på enn hvis man velger en i feil str. (det gjelder forøvrig alle bryst str. selvom store bryster er avhengi av god støtte også.) :)

Gjest Stjernedryss
Skrevet
nevnte tidligere i et innlegg at det ikke var like viktig for deg som for en med store bryster,og hvis du leser skriver jeg heller ikke deg i det siste inleget som svar på at du spurte om hvorfor det var viktig, jeg skriver man, altså det gjelder generelt alle på det svaret jeg skrev. en med små bryster trenger en bh som passer mest fordi at den rett og slett sitter penere på enn hvis man velger en i feil str. (det gjelder forøvrig alle bryst str. selvom store bryster er avhengi av god støtte også.) :)

Men den sitter jo pent på den jeg bruker. Kan ikke skjønne at dere anbefaler meg å bruke en BH som gjør at jeg ikke får puste, men er for stor i cupen.

Gjest Cupcakes
Skrevet
Men den sitter jo pent på den jeg bruker. Kan ikke skjønne at dere anbefaler meg å bruke en BH som gjør at jeg ikke får puste, men er for stor i cupen.

og jeg sa hvertfall at det var fint at du hadde funnet en som satt riktig :) selvom jeg svarte på et spørsmål og la til litt info på noe en annen sa betyr ikke det at jeg sier du har feil str!.....'og jeg sa vel også at den skal sitte stramt men ikke så stramt at man ikke får puste...

Gjest Stjernedryss
Skrevet
og jeg sa hvertfall at det var fint at du hadde funnet en som satt riktig :) selvom jeg svarte på et spørsmål og la til litt info på noe en annen sa betyr ikke det at jeg sier du har feil str!.....'og jeg sa vel også at den skal sitte stramt men ikke så stramt at man ikke får puste...

Vet du forresten om butikker som har utvalg i BH´er for folk med små pupper?

Gjest Gjest
Skrevet

Det blir som å velge mellom pest eller kolera!

En bh som sitter pent og løfter som den skal, er stram som fy. Selv vet jeg at 70 D løfter best og det ser penest ut på meg.

Jeg syns det er vondt, og velger ofte 75 C for å slippe å ha det så stramt. Og det finns nesten ikke annet enn bøylebh'er lenger. Og disse knager uten unntak. Det er som oftest ikke bh'en sin feil, men hvordan jeg er skapt. Jeg får spilen inn i brystbenet forran, og den slutter altfor tidlig på sidene.

Nå er jeg imidlertid lei, og har ordnet det slik at de er der de skal uten dette skrekkelige plagget.

Forresten så førte bl.a. Lindex ned i 65 og om ikke under, men ble ble veldig kritisert fordi det oppfordret barn til å bruke "sexy" undertøy. Så da ble de fjernet fra forretningene.

Gjest Cupcakes
Skrevet (endret)

Vet du forresten om butikker som har utvalg i BH´er for folk med små pupper?

[/quote

change har hvertfall et ganske bredt utvalg av smår str og store str, lindex har noe i 65 (de kuttet det ut en periode ja, men har innført et lite utvalg av det igjen), men er litt mer ungdommelig (vet ikke åssen stil du er ute etter på undertøyet.) og hm har du jo vært på. også er det jo en rekke dyrere butikker som er mer individuelt fra by man bor i og sånn da:) hva mer enn 70 er det du bruker da? (cup str. din)

Endret av Cupcakes

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...