Gjest Cupcakes Skrevet 22. mars 2009 #41 Del Skrevet 22. mars 2009 Det blir som å velge mellom pest eller kolera! En bh som sitter pent og løfter som den skal, er stram som fy. Selv vet jeg at 70 D løfter best og det ser penest ut på meg. Jeg syns det er vondt, og velger ofte 75 C for å slippe å ha det så stramt. Og det finns nesten ikke annet enn bøylebh'er lenger. Og disse knager uten unntak. Det er som oftest ikke bh'en sin feil, men hvordan jeg er skapt. Jeg får spilen inn i brystbenet forran, og den slutter altfor tidlig på sidene. Nå er jeg imidlertid lei, og har ordnet det slik at de er der de skal uten dette skrekkelige plagget. Forresten så førte bl.a. Lindex ned i 65 og om ikke under, men ble ble veldig kritisert fordi det oppfordret barn til å bruke "sexy" undertøy. Så da ble de fjernet fra forretningene. du kan kjøpe en sånn forlenger for å ha riktig cups str men litt mer å gå på rundt uten at den blir for stor hvis det kan være noe tips. og Lindex har også noen bher uten bøyle har jeg sett tidligre men hvis du ikke har det problemet lengere var kanskje rådene litt forgjeves hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 22. mars 2009 #42 Del Skrevet 22. mars 2009 Vet du forresten om butikker som har utvalg i BH´er for folk med små pupper? LaLina i Oslo har stort utvalg, og god kunnskap om tilpasning. Hjemmesiden er: www.lalina.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #43 Del Skrevet 22. mars 2009 du kan kjøpe en sånn forlenger for å ha riktig cups str men litt mer å gå på rundt uten at den blir for stor hvis det kan være noe tips. og Lindex har også noen bher uten bøyle har jeg sett tidligre men hvis du ikke har det problemet lengere var kanskje rådene litt forgjeves hehe Jeg TRENGER ikke bh'en lenger! Bare til pynt nå! Men gjett om jeg vet om hvor vanskelig det kan være å finne en som går an og bruke. Og de blir jo som regel ikke gode før de har vært brukt og vasket noen ganger. Og favorittbh'en ser som oftest ikke ut. Det galdt både meg selv og mine venninner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aftensol Skrevet 22. mars 2009 #44 Del Skrevet 22. mars 2009 Cupcakes: Hvor i landet bor du? Jeg har lyst til å kjøpe BH av deg jeg! :D Jeg sliter også enormt med å finne riktig BH... Har gått på den ene undertøysbutikken som er her, men hun som var der kunne rett og slett ikke jobben sin... På sånn som lindex, cubus og kapahl er det heller ingen som kan noe.. Det står som regel bare en fjortiss bak disken som ikke kan noe annet enn å slå inn ting i kassen... Og jeg gidde bare rett og slett ikke å få hjelp av de... Den eneste gangen jeg har fått skikkelig hjelp var når jeg var på ferie i USA, der kom det faktisk bort en dame og spurte om hun skulle hjelpe meg å finne riktig BH størresle! Ble helt satt ut! Har aldri fått det spørsmålet her i norge! Nå bruker jeg kun de to som jeg kjøpte der... Og det er selvfølgelig andre størrelser og merker her enn den jeg kjøpte, så jeg har ikke funnet noen etter at jeg kom hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 22. mars 2009 #45 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Cupcakes: Hvor i landet bor du? Jeg har lyst til å kjøpe BH av deg jeg! :D Jeg sliter også enormt med å finne riktig BH... Har gått på den ene undertøysbutikken som er her, men hun som var der kunne rett og slett ikke jobben sin... På sånn som lindex, cubus og kapahl er det heller ingen som kan noe.. Det står som regel bare en fjortiss bak disken som ikke kan noe annet enn å slå inn ting i kassen... Og jeg gidde bare rett og slett ikke å få hjelp av de... Den eneste gangen jeg har fått skikkelig hjelp var når jeg var på ferie i USA, der kom det faktisk bort en dame og spurte om hun skulle hjelpe meg å finne riktig BH størresle! Ble helt satt ut! Har aldri fått det spørsmålet her i norge! Nå bruker jeg kun de to som jeg kjøpte der... Og det er selvfølgelig andre størrelser og merker her enn den jeg kjøpte, så jeg har ikke funnet noen etter at jeg kom hjem... tihi, så koselig å høre men vil nok ikke røpe helt hvor jeg bor (har lært av mamma at jeg ikke snakl snakke med fremmede og hvertfall ikke si hvor jeg bor, så da gjør jeg heller det første og ikke det siste ) men du hadde nok blitt overasket; jeg jobber i en av billigkjedene og er "kun" 21 år! men har igjen vært bevist på utdannelsen min (innen butikk) siden tidlige ungdomsskole år, har slitt selv med å finne riktig bh så er veldig viktig for meg som sagt å finne riktig bh til kundene mine og da jeg vet hvor vanskelig det kan være, og jeg BRENNER virkelig for jobben jeg gjør! og leser og følger gjerne med på programmer og slikt som omhandler dette med bh kjøp for å lære enda mer det er det som er så dumt med disse fjortisene som søker på hvem som helst jobb for å få lønn for noe de ikke bryr seg om eller klarer, det ødelegger ryktene så for oss som faktisk elsker det vi driver med og gjerne skaffer mere kunnskaper på feltene vi jobber innen og til TS, virkelig ikke meningen å kuppe tråden din altså, er bare det at dette er et viktig felt for meg Endret 22. mars 2009 av Cupcakes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mor_* Skrevet 22. mars 2009 #46 Del Skrevet 22. mars 2009 og til TS, virkelig ikke meningen å kuppe tråden din altså, er bare det at dette er et viktig felt for meg Ingenting å beklage! Jeg synes dette er interessant. Først og fremst at så mange har erfaringer med at såpass mange ikke kan, eller har interesse for, jobben sin... (kundeveiledning), men jeg var ikke klar over at så mange kvinner ikke ønsker å ha riktig bh. Etter å ha lest svarene i denne tråden, er jeg mer bestemt enn noen sinne på at min datter skal få god opplæring i "hvordan og hvorfor" når det kommer til bh. Hele min familie har barmfagre kvinner (jeg er unntaket ), og det samme er det i min manns familie, så store bryster med tilhørende ryggproblemer, kan bli et reelt problem for min datter. Det er derfor viktig at hun allerede nå får innarbeidet gode vaner, og gode vaner kommer fra gode kunnskaper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 22. mars 2009 #47 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes dette er interessant. Først og fremst at så mange har erfaringer med at såpass mange ikke kan, eller har interesse for, jobben sin... (kundeveiledning), men jeg var ikke klar over at så mange kvinner ikke ønsker å ha riktig bh. jeg også synes det er merkelig med de som ikke ønsker det, de begrunner det som sagt med at de ikke har lyst å øke cupen fordi de føler at de selv ikke har så store byster og øker heller rundt,og da blir det ofte helt feil..! noen ganger er det like før jeg holder på å si jo mindre omkrets jo tynner er du, bare for å få de til å kjøpe en som sitter rett på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 22. mars 2009 #48 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvorfor skal den sitte stramt? Den er jo elastisk, så den sitter jo inntill huden uansett. For de av oss som er litt større er det faktisk en nødvendighet. Om jeg bruker for løs bh får jeg null støtte, vondt i rygg og nakke og migrene. Vet du forresten om butikker som har utvalg i BH´er for folk med små pupper? Lindex. Der skal de ha alt fra 65A til 100H. Ikke noe tull, har sett det selv! Men jeg ser det er problematisk for dem som har stor omkrets og liten kopp, eller omvendt. Kanskje fabrikkene rett og slett ikke tjener nok på disse. Synd, men sant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 22. mars 2009 #49 Del Skrevet 22. mars 2009 For de av oss som er litt større er det faktisk en nødvendighet. Om jeg bruker for løs bh får jeg null støtte, vondt i rygg og nakke og migrene. Lindex. Der skal de ha alt fra 65A til 100H. Ikke noe tull, har sett det selv! Men jeg ser det er problematisk for dem som har stor omkrets og liten kopp, eller omvendt. Kanskje fabrikkene rett og slett ikke tjener nok på disse. Synd, men sant Lindex har ingenting som passer til meg. Det hjelper ikke at cupen heter A når den uansett er for stor, 70 A er som regel ganske stor i cupen. Det er årsaken til at jeg kun handler på H&M, og kun veksler mellom to modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #50 Del Skrevet 22. mars 2009 en 70a er vel en 65b og en 60c om jeg ikke husker helt feil nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest amu Skrevet 22. mars 2009 #51 Del Skrevet 22. mars 2009 Hvis 70 A er stor i cupen kan det være 65 A eller 70 AA passer bedre. Jeg mener å ha sett at Lindex har begge disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 22. mars 2009 #52 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg husker jeg var vant til 80 rundt, og da dama satte på meg en 65 fikk jeg ikke puste nesten. Var ekstremt ubehagelig, men venninna mi sa at det var bare i begynnelsen. Og hun hadde rett gitt. En må tvinge seg i det noen dager til en blir vant til det. Husker en annen venninne ville sjekke hvor stramt den satt på meg og hun ble helt sjokkert. Fikk både to og tre fingre i mellom på sin hun, og hun fattet ikke hvorfor jeg ikke hadde valker bak... Jeg får angst når jeg prøver på meg en av mine gamle BH'er, kjennes ut som puppene strekker seg 5 cm nedover for hvert skritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2009 #53 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg husker jeg var vant til 80 rundt, og da dama satte på meg en 65 fikk jeg ikke puste nesten. Var ekstremt ubehagelig, men venninna mi sa at det var bare i begynnelsen. Og hun hadde rett gitt. En må tvinge seg i det noen dager til en blir vant til det. Husker en annen venninne ville sjekke hvor stramt den satt på meg og hun ble helt sjokkert. Fikk både to og tre fingre i mellom på sin hun, og hun fattet ikke hvorfor jeg ikke hadde valker bak... Jeg får angst når jeg prøver på meg en av mine gamle BH'er, kjennes ut som puppene strekker seg 5 cm nedover for hvert skritt... Helt enig! Nye bh-er er ikke gode før etter et par dager, men når man først har blitt vant til rett størrelse vil man ikke gå tilbake for alt i verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2009 #54 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Skjønner ikke hvorfor du spør om hjelp, Stjerne når du har bestemt deg for at du har rett... Men det er vel trenden at man får beskjed om at man bruker riktig, og når man får på seg noe som virkelig er det, så er det utrolig uvant, som Lana sier. Jeg hadde mamma med til skikkelig forretning, hun har brukt 80B og 75B hele livet, for det bruker alle. Og de satt jo godt, og strammet ikke. Mamma er slank og flott og trenger lite løft, for øvrig. Hun var 65 E.... Så det med at det peneste og greieste er B cup, er nok en sannhet med modifikasjoner. Bh'en skal sitte så lavt bak, at den er minst like lavt der som den er foran, og der er man også ofte smalere. Jeg bruker 60 rundt, og jeg får ingen BH valker, siden det er en vanskelig størrelse å finne utvalg i, kjøpte jeg av og til 65, men da får jeg fort gnagsår rundt, fordi de sitter feil... Ikke fordi de er for stramme... Så det har jeg sluttet med... Men til TS og datter... JUPP, jeg har vært der, fått beskjed om å bruke minimizer for ikke å se så seksuell og prangende ut. Da var jeg 18, det gjør underverk for selvtilliten gitt... Endret 23. mars 2009 av KateW Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2009 #55 Del Skrevet 23. mars 2009 Ja til 60-70 i billigkjedene også for store cupstørrelser. Når jeg ser her hvor mange det er som trenger dette skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne BH med riktig omkrets. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 23. mars 2009 #56 Del Skrevet 23. mars 2009 Det ER vanskelig å finne BH i store størrelser, rett og slett fordi det ikke er like lønnsomt å føre BH'er i god kvalitet da de i dårlig kvalitet selger som hakka møkk fordi de er "så søøøøte". En gang i året drar jeg på skikkelig BHshopping med mine beste venninner. Det ligger en ordentlig BHbutikk i Stjørdal og en på Melhus utenfor Trondheim, og kjøper gjerne 3-4 BH'sett og bikinier. Ja, det blir dyrt, men de holder seg! Har hatt de gamleste BH'ene mine i 2 år nå, håndvasker dem og bruker dem ofte og de sitter kjempebra enda. Bra jeg fikk penger til gode på skatten I Oslo har du LaLina og Marinka som fører de ordentlige merkene. Folk sier Change og La Senza er så fantastiske men det har jeg til gode å se enda. Change har jeg ikke prøvd, La Senza går bare til F-cup. Jeg har også sett flere venninner bruke BH'er fra La Senza der BH'en ikke sitter inn til brystbenet. Husker vi var på vors der og kjæresten min(som alltid mener at folk må få kle seg som de vil) dro meg til sides og sa "beklager jenta mi,men om du fersker meg å se på puppene til XXX så kan jeg ikke noe for det. De er overalt!!!" Men nåde meg om jeg sier noe til henne, for "hun dama i butikken hadde peiling". Til La Senzas forsvar, så har en av mine bestevenner kjøpt bikini der som satt fantastisk fint, så det kan være forskjell på produktene. Som dere skjønner er det ikke bare Cupcake som har dette som sin hjertesak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cupcakes Skrevet 23. mars 2009 #57 Del Skrevet 23. mars 2009 Som dere skjønner er det ikke bare Cupcake som har dette som sin hjertesak det er bra det er fler enn meg!! kanskje man da etter hvert får produsentene og leverandørene til å få opp øynene på at dette er et problem i norge! prøver å si noe om det på jobben når jeg får anledning, men virker ikke som jeg blir heeeelt hørt, merker litt endringer på det, men ikke på langt nær nok! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2009 #58 Del Skrevet 23. mars 2009 Hjertesak her også... Jeg er fryktelig opptatt av pupper.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LanaLane Skrevet 23. mars 2009 #59 Del Skrevet 23. mars 2009 Hjertesak her også... Jeg er fryktelig opptatt av pupper.... Hihi, sikkert fordi vi har så mye av dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. mars 2009 #60 Del Skrevet 23. mars 2009 Bedre pupperadar en de fleste menn jeg kjenner... Får lyst til å gå bort og løfte når folk ikke har dem i vater.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå